LØST: XBox 360 og HDMI lyd via plasma Pio til receiver. HJELP!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up LØST: XBox 360 og HDMI lyd via plasma Pio til receiver. HJELP!

Hei!

Jeg har disse koblet slik:

*XB 360 Elite*----HDMI--->*Pioneer PDP-508XD*-----Optical---->*Sony receiver*

TV-en har ikke egne høytalere, lyden styres av min Sony receiver. Da receiveren kun har 1 optisk inngang tenker jeg å kjøre alt gjennom TV-en og la TV-en sende lyden til Sony receiveren via sin optiske utgang.

Lyden fra kabel TV boksen fra Canal Digital fungerer fint koblet via SCART inngang 1. TV-en sender stereo lyden fra denne boksen til receiveren uten problem via den optiske utgangen.

Problemet er at jeg får ikke lyd fra XBox 360. Skulle ikke TV-en passere den Dolby Digital lyd stream-en fra Xboxen til Sony receiveren uten problem?

Am I missing something here?

Takk skal dere ha.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke tvens muligheter til å videresende 5.1 via optisk.

Men siden du har Elite så fulgte det med adapter som muliggjør bilde via hdmi til tv og lyd via medfølgende adapter til optisk kabel videre til receiver??

:-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Kjenner ikke tvens muligheter til å videresende 5.1 via optisk.

Men siden du har Elite så fulgte det med adapter som muliggjør bilde via hdmi til tv og lyd via medfølgende adapter til optisk kabel videre til receiver??

:-D
    Problemet er at receiveren har kun 1 optisk inngang og den er i bruk av TV-en allerede.

Takk!

EDIT:

Oh f*ck:

Jeg er ferdig å lese hele engelske bruksanvisningen og jeg fant den flg. på side 60:

"Note: When signals are input from the HDMI terminals, no signals are output from the DIGITAL OUT terminal"

Der var svaret til problemet. Dette "feature" virkelig sugger . Nå må jeg skaffe meg en ny receiver som kan ta i mot flere HDMI apparater. Jeg hadde ikke regnet med dette!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •