PS3 multimedia maskin?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 multimedia maskin?

Hei.
    Jeg har nettopp kjøpt ny TV, og har tatt steget fra CRT til LCD. (Samsung LE37A656). Da ble det brått klart for meg at jeg må bytte ut den gamle DVD spilleren. Har en gammel haug av en spiller som har gjort nytten i mange år, men nå er det på tide med noe nytt. Samtidig ønsker jeg meg også en spillemaskin og en Blue'Ray spiller. Alt i ett er jo ikke å forakte, derfor lurer jeg litt på PS3. Kan den spille DVD plater? Er BlueRay spilleren noe tess? Jeg har fått med meg at 40GB versjonen ikke er bakoverkompatibel med PS2 spill, men er den kompatibel med DVD?

Burde jeg heller kjøpe en DvD spiller? Hvilken skal jeg da i tilfelle kjøpe?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en PS3, du. Den spiller DVD og blueray direkte, og det meste du har på PC'en din med littegranne fikling. Det er en ok blurayspiller, en god DVD-spiller, en suveren mediaspiller og en god spillkonsoll.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 er en multikunsner som er i stadig utvikling med oppgraderinger både på software og hardware siden.

Som DVD spillerer ps3 godkjent men ikke mere en det.

Har selv 60GB versjonen og har en bra og rimelig DVD spiller med HDMI i tilegg som jeg bruker og se DVD på.

Blu Ray... Den er blant de beste på det, men den henger litt bak de beste rene blu ray spillerne på bildesiden.
    Den er veldig god på lydsiden, men HD lyd må gå via PCM signal til surroundforsterker.
    PS3 dekoder HD lyden og sender den til forsterker som PCM.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står jo masse bra om PS3 på forumet her allerede - bare å gjøre et lite søk:-)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, PS3 har 2 egene tråder på forumet

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for raske svar. Helt konge. Jeg antar at DVD spilleren i en PS3 uansett er bedre enn den jeg har nå, så da blir det nok en PS3. Kommer nok til å gå over fra DVD til Blueray etterhvert, men med en samling på godt over 200 filmer tar det litt tid å bytte format.... Anyhow takk for svar. Moderatorer kan gjerne slette denne tråden, så kan jeg lese mer på de andre PS3 trådene isteden. (Beklager at jeg ikke søkte før jeg postet)

Igjen. Tusen takk!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •