PS3 og HD-lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23

Tråd: PS3 og HD-lyd

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question PS3 og HD-lyd

Dette er nok et newbie spørsmål, jeg har ikke helt satt meg inn i dette med BlueRay og PS3, og å få hjelp på den lokale Elkjøp eller Expert kan jeg bare se langt etter... de visste heller ikke ops:

Spørsmålet er som følger:
    -Kan PS3 sende "alle" HD-lydformatene (tenker da spesielt på TrueHD, DTS-MA etc.) ut via HDMI til en receiver med støtte for dette, slik at jeg får utnyttet de lydformaten? ...jeg har en Onkyo TX-SR805.

Hvis ikke kommer jeg bare til å kjøpe meg en BlueRay spiller med støtte for de overnevnte signalene.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Dette er nok et newbie spørsmål, jeg har ikke helt satt meg inn i dette med BlueRay og PS3, og å få hjelp på den lokale Elkjøp eller Expert kan jeg bare se langt etter... de visste heller ikke ops:

Spørsmålet er som følger:
    -Kan PS3 sende "alle" HD-lydformatene (tenker da spesielt på TrueHD, DTS-MA etc.) ut via HDMI til en receiver med støtte for dette, slik at jeg får utnyttet de lydformaten? ...jeg har en Onkyo TX-SR805.

Hvis ikke kommer jeg bare til å kjøpe meg en BlueRay spiller med støtte for de overnevnte signalene.
    Oversikt over Blu-ray-spillere

Her har du en grei oversikt.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så utifra tabellen kan det tolkes som om at PS3 sender ut signalet, for så å eventuelt bli dekodet i en receiver (med støtte for dette) ved behov for avspilling av disse formatene?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dekodes i PS3 og sendes lossless som multichannel PCM via HDMI kontakt.

Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så utifra tabellen kan det tolkes som om at PS3 sender ut signalet, for så å eventuelt bli dekodet i en receiver (med støtte for dette) ved behov for avspilling av disse formatene?
    Jeg har PS3 og en TX-SR805 hjemme. Jeg har forstått det slik at PS3 koder lyden slik at lyden er ferdig før dem blir sendt i hdmi kabelen til forsterkeren. Det eneste Onkyo'en er å "forsterke" lyden, dvs ikke behandle/kode den!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Getsome
    Jeg har PS3 og en TX-SR805 hjemme. Jeg har forstått det slik at PS3 koder lyden slik at lyden er ferdig før dem blir sendt i hdmi kabelen til forsterkeren. Det eneste Onkyo'en er å "forsterke" lyden, dvs ikke behandle/kode den!
    Okey, takker for svaret. Jeg syntes alt ble litt forvirrende etterhvert. Jeg har fått på følelsen av at PS3 ikke hadde støtte for behandling av disse formatene, ei heller sende de videre. Men utifra tabellen (link fra AndreWerdenskrieg) sier jo denne at PS3 dekoder de, altså sender de videre til receiver?

Betyr det at "dekoding" i spilleren er bedre enn "bitstream", da mottaker-enheten ikke trenger å dekode selv?

På Expert fikk jeg beskjed om å bare koble til en HDMI kabel for bilde og en optisk/coax for lyd, for å oppnå best mulig resultat... jeg begynte bare å le litt, og hentydet at det var rart at PS3 ikke sendte lyden gjennom HDMI :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, takker for svaret. Jeg syntes alt ble litt forvirrende etterhvert. Jeg har fått på følelsen av at PS3 ikke hadde støtte for behandling av disse formatene, ei heller sende de videre. Men utifra tabellen (link fra AndreWerdenskrieg) sier jo denne at PS3 dekoder de, altså sender de videre til receiver?

Betyr det at "dekoding" i spilleren er bedre enn "bitstream", da mottaker-enheten ikke trenger å dekode selv?

På Expert fikk jeg beskjed om å bare koble til en HDMI kabel for bilde og en optisk/coax for lyd, for å oppnå best mulig resultat... jeg begynte bare å le litt, og hentydet at det var rart at PS3 ikke sendte lyden gjennom HDMI :twisted:
    At en som jobber på elkjøp eller ekspert kan si noe sånt er hårreisende. Faktisk skremmende. Men som du sikkert har funnet ut dekoder ps3 disse signalene. Så da trenger du ikke ny spiller alikevel. Så lenge du sender lpcm kan onkyo bare slappe av å forsterke. Ps3 fikser resten.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brdove
    At en som jobber på elkjøp eller ekspert kan si noe sånt er hårreisende. Faktisk skremmende. Men som du sikkert har funnet ut dekoder ps3 disse signalene. Så da trenger du ikke ny spiller alikevel. Så lenge du sender lpcm kan onkyo bare slappe av å forsterke. Ps3 fikser resten.
    Akkurat den uttalelsen han selgeren kom med, vet jeg ikke om var av ren uvitenhet eller det faktum at mersalg står høyt på dagsordenen... men men, har hørt verre ting bli "anbefalt" av selgere, spesielt når det kommer til salg av flatskjermer (med tilbehør, tenker da spesielt på dyre Monster scart kabler som de fleste faktisk kunne vært foruten).

Jeg takker for informasjonen, så nå får jeg vel bare kjøpe meg en PS3 som BlueRay spiller jeg også :-D Men jeg kommer nok til å skaffe meg den 60GB versjonen slik at damen kan få muligheten til å spille Let's Buzz (PS2).

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal leite godt for å finne 60 gb versjonen...

Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Du skal leite godt for å finne 60 gb versjonen...
    Jeg har en 60gb og trenger ikke bakoverkompabilitet eller alle usb-portene. Hva kan man forevente å få for en "gammel" 60gb?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye feite lydformatene som nå etter oppgradering gjøres tilgjengelig over PS3 - finnes det en mulighet til å få nyte godt av dem, selv om en ikke har en HDMI inngang på receiveren....?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nude not naked
    De nye feite lydformatene som nå etter oppgradering gjøres tilgjengelig over PS3 - finnes det en mulighet til å få nyte godt av dem, selv om en ikke har en HDMI inngang på receiveren....?
    HD lyd kan bare sendes via HDMI. Koax og optisk vil ikke fungere.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Getsome
    Jeg har en 60gb og trenger ikke bakoverkompabilitet eller alle usb-portene. Hva kan man forevente å få for en "gammel" 60gb?
    Send meg en PM om hvor mye du vil ha for den, så blir vi sikkert enige om noe hvis du er interessert i å selge

Jeg vil ha den gamle 60GB versjonen kun pga damen vil ha Let´s Buzz og Singstar som bare finnes til PS2... Spille selv, gjør jeg heller på Xbox 360en da jeg synes den er bedre.

I beste fall får jeg bare kjøpe meg en brukt PS2 med alle spillene (max 2000,-) og en ny PS3 (ca. 3500,-) istedenfor å betale 6000-9000,- som de forlanger på finn.no for en gammel 60GB versjon.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes Singstar til PS3 også, med muligheter for ålaste ned sanger (mot betaling) og det skal ikke forundre meg om det finnes Buzz for PS3 heller.

Har i tillegg muligheten for SACD på 60GB versjonen i tillegg til at den har minnekortleser og fire USBer. Ulempen er at den bråker noe mer, litt i overkant onm det er en rolig film.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Finnes Singstar til PS3 også, med muligheter for ålaste ned sanger (mot betaling) og det skal ikke forundre meg om det finnes Buzz for PS3 heller.

Har i tillegg muligheten for SACD på 60GB versjonen i tillegg til at den har minnekortleser og fire USBer. Ulempen er at den bråker noe mer, litt i overkant onm det er en rolig film.
    Det er mulig at det finnes Singstar til PS3 også, men Let´s Buzz har jeg ikke sett enda. Noen andre som har sett dette eller vet om det kommer innen kort tid?
    Mulighet for avspilling SACD og minnekortleser er jo kjekt å ha

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var jo det at PS3 var bakoverkompatibel, samt at den spiller SACD som gjorde at jeg gikk for 60GB versjon, det blir fort i overkant mange bokser på stua også.

Men jeg kunne tenkt meg litt mindre bråk fra vifta på den.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må da gå ann å bytte den vifta til noe som ikke bråker sånn...?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antakelig, men det spørs hvor mye den må skrus i stykker for å komme til da.
    Har ikke fått med meg noen plass at noen har gjort det.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er nok den enkleste og mest diskre løsningen!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte spesielt godt det gryteunderlaget den sto på, gjør sikkert underverker med kjølingen

Var vel ikke noe slikt jeg tenkte på i første omgang

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •