XBOX360 Elite eller PS3 (eller begge to) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Gear of War er da ikke noe FPS.
    Sorry! 3ps!

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt ps3 litt hos broren min og må si jeg synes 360 er langt bedre å bruke på nett, men det kan jo også være en vanesak selv om det er flere som sier det samme...

Det største fordelen til ps3 er i mine øyne blu-ray, men så klart kommer det også ann på hvilke spill man liker osv. Det vil alltid være slik at alle konsoller har sine egne ekslusive titler som er av meget god kvalitet.

Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krestjan
    Du vet at PS3en kan streame og spille av feks x264 matriell ved hjelp av mkv2vob? En popcorn hour bir smør på flesk in my humble opinion. Solgte HTPCen da jeg fant ut dette
    Har testet x264 matriale med mkv2vob en gang, bare for å sjekke at det gikk.

Kan jeg kjøpe en NAS og legge inn alle mine x264 filmer i mkv2vob format og streame de?

For da kan jeg jo bare kjøpe meg en NAS og Squeezebox duet?? eller?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Getsome
    Har testet x264 matriale med mkv2vob en gang, bare for å sjekke at det gikk.

Kan jeg kjøpe en NAS og legge inn alle mine x264 filmer i mkv2vob format og streame de?

For da kan jeg jo bare kjøpe meg en NAS og Squeezebox duet?? eller?
    Hva med VC-1 filer, kan de gjøres om til vob også?

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Har dine "eksperter" hørt om Nintendo Wii?

Slik jeg har forstått det så har allerede Wii "tatt over markedet"?

Har ikke Nintendo solgt over dobbelt så mange konsoller av Wii som Sony av PS3?

Jeg bare lurer jeg ;-)
    PS3 og Xbox er konsoller for Gamere... Wii derimot er for familier og småbarn... Det å sammenligne Wii med de to er som å sammenligne Øl med saft :-D

Grunnen til at Wii har solgt så bra er vel ikke fordi gamere er ville etter den men fordi den er mye billigere enn de to andre, det er også verdt å legge merke til at den er familievennlig og gikk sikkert mye som julegave og bursdagsgaver til familier med de yngre. PS3 har ikke solgt i like høye tall hovedsaklig pga prisen etter hva jeg har forstått...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xbox 360 er billigere enn Wii. Utover dette stemmer det vel at Wii selger bra fordi den appellerer til et marked som ikke tidligere kjøpte spill.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestemt meg for å legge ut min XBOX360 Elite for salg etter diverse innspill i denne tråden (den ligger på avtorget).

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pepo
    PS3 og Xbox er konsoller for Gamere... Wii derimot er for familier og småbarn... Det å sammenligne Wii med de to er som å sammenligne Øl med saft :-D

Grunnen til at Wii har solgt så bra er vel ikke fordi gamere er ville etter den men fordi den er mye billigere enn de to andre, det er også verdt å legge merke til at den er familievennlig og gikk sikkert mye som julegave og bursdagsgaver til familier med de yngre. PS3 har ikke solgt i like høye tall hovedsaklig pga prisen etter hva jeg har forstått...
    Åja - er det slik det er. Jeg visste ikke at gamere ikke kjøpte Wii.

Da bør den ikke regnes med kanskje, nei. Som en annen skrev, den skal sammenlignes med PS2 ikke Xbox360 og PS3.

Men hvilken generasjon konsoller blir Gamecube da? Den hører vel til PSX generasjonen da?

Synd ikke gaming blader og nettsteder har skjønt dette da :-? De sammenligner salgstall for konsoller og spill - og da har de dustene tatt med Wii.

Jeg så til og med noen steder som hadde kåret Super Mario Galaxy til årets spill ops:

For noen idioter
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg bruker mine PS3 som mediasenter. Det fungerer ypperlig til den bruk. Spilling kjem som ein andreplass. Greit nok. Xbox 360 har bedre utvalg av spill, og fungerer bedre som rein spillkonsoll. Men nå må dere huske at Xbox 360 har 1,5 års forsprang på PS3. Selfølgelig har den eit bedre utvalg av spill? Blir som å sei at PS2 har bedre utvalg av spel enn 360, og er derfor bedre.

Eg syns all denne kranglinga om kva konsoll er best er slitandes. Så lenge folk er fornøyd med det dem har så bør alle vera fornøyde.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Jeg har brukt ps3 litt hos broren min og må si jeg synes 360 er langt bedre å bruke på nett, men det kan jo også være en vanesak selv om det er flere som sier det samme...
    Det er vel ikke noen godt bevart hemmelighet at xbox 360 er en vesentlig bedre konsoll når det kommer til online gaming. Jeg har begge konsollene fordi begge har bra eksklusive titler og fordi jeg ikke føler jeg må prioritere det ene over det andre når det kommer til hjemmekinoen. Når det er sagt, 360`en jobber mye mer her i heimen enn PS3`en gjør. Etter at jeg ble ferdig med Uncharted (forøvrig en utrolig bra PS3 eksklusiv tittel) har den digre sorte brødboksen mer eller mindre samla støv. Den har riktignok BluRay, men jeg kjøpte jo ikke konsoll for å se på filmer.

Newcomer chew sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde begge to og av samme grunn som deg hadde jeg ikke tid til xbox, wii og ps3.. så jeg kvitta meg med xbox'en og har ikke savnet xboxen et sekund i ettertid. Men som det er med så mye annet, så går det rett og slett på smak og behag. Jeg finner mye mer verdi og glede i PS3 enn jeg gjorde i xboxen. hos meg var det xboxen som støva ned..

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chew
    Jeg hadde begge to og av samme grunn som deg hadde jeg ikke tid til xbox, wii og ps3.. så jeg kvitta meg med xbox'en og har ikke savnet xboxen et sekund i ettertid. Men som det er med så mye annet, så går det rett og slett på smak og behag. Jeg finner mye mer verdi og glede i PS3 enn jeg gjorde i xboxen. hos meg var det xboxen som støva ned..
    Ser ut som det er det samme som gjelder for meg. Får selge min XBOX360 Elite hvis noen er interessert: http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=31005&cat=23

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er og blir en smaksak selvførgelig. Men siden jeg ikke er en sånn fattiglus som dere, beholder jeg begge

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Det er og blir en smaksak selvførgelig. Men siden jeg ikke er en sånn fattiglus som dere, beholder jeg begge
    Hehe, har tenkt det samme som deg. Økonomisk sett er jeg ikke nødt til å selge, men med fulltidsjobb og 2 små unger så begrenser spillingen seg + at PS3 funker like bra til mitt bruk.

Ser ut som XBOX'en blir solgt og pengene blir brukt på en popcorn hour istedenfor.

Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krestjan
    Du vet at PS3en kan streame og spille av feks x264 matriell ved hjelp av mkv2vob? En popcorn hour bir smør på flesk in my humble opinion. Solgte HTPCen da jeg fant ut dette

Vett dette ikke har noe med emnet å gjøre. Men hvordan kan du streame fra pc til ps3 med mkv2vob?? har prøvet dette men fikk det ikke til å fungere. Hadde jo vert helt genialt hvis det fungerte.

Men til emne starter, beholdt ps3, jeg har alle tre spillkonsollene, wii, ps3 og xbox 360. Og er det en maskin du skal kunne bruke til alt så er det ps3 som er det beste mener jeg. til spill så er det så klart wii.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først bruker du mkv2vob for å pakke om .mkv filene til .mpg. Deretter bruker du Tversity om du har windows eller feks Mediatomb i Linux og streamer det rett til PS3. Du trenger ikke streame, du kan laste rett ned til PS3 også.

Det går ikke å streame via mkv2vob, den bare pakker om innholdet slik at PS3en blir lurt til å tro at det er feks .mpg, noe den støtter.

Jeg er i gang med å lage en liten guide på dette som blir postet i tråden "Miniguide; Mediastreaming til PS3" Tråden finner du om du søker oppe til høyre

MKV2VOB har blitt sykt mye bedre enn det som er forklart i den guiden og de færreste filmer/tv-serier må transcodes, noe som betyr at det er gjort på et blunk. Skulle man måtte transcode så har denne funksjonen blitt bosstet opp 400 % så det er ikke like tregtsom det en gang var.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .vob filer er genialt å bruke. Jeg gjør om hele dvd filmer til en stor .vob fil for så å streame fra PC'en til PS3'en. Genialt hvis man vil beholde lyd og bildekvaliteten.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •