PS3 firmware v2.30 søtter DTS-HD MA - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 140
    Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Har Sony bekreftet enda at den ikke kan bitstreame i senere tid? I så fall hadde det vært interesant med en link til infoen.
    Nope, ingen bekreftelse fra Sony angående bitstreaming.

Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Og jeg er fortsatt av den oppfating at det ikke har noen betydning hvor dekodingen skjer, det blir pcm på veien uansett før det blir DA konvertert.
    Enig i dette, dekoding kan bare skje på en måte. Det blir som med en .zip.fil, den kan bare pakkes opp på en måte. Det som kan gjøre at man hører forskjeller er ulikt nivå, og diverse prosessessering av signalet etter dekoding.

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Nope, ingen bekreftelse fra Sony angående bitstreaming.

Enig i dette, dekoding kan bare skje på en måte. Det blir som med en .zip.fil, den kan bare pakkes opp på en måte. Det som kan gjøre at man hører forskjeller er ulikt nivå, og diverse prosessessering av signalet etter dekoding.
    Blir vel litt feil å sammenligne det med en zip-fil, der sitter du jo bare å venter til den er ferdig pakket opp å du kan bruke dataene i den..

Dette skjer jo real-time, og er da avhengig at alt stemmer til envær tid.

Hvis det ikke står om pris i forhold til PS3, så hadde jeg glatt kjøpt en stand-alone spiller, bare for å få det opp i displayet på recievern.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom denne tråden er vekket fra de døde, vil jeg påpeke at alle PS3 versjoner FØR PS3 "Slim" kun kunne dekode HD-formatene internt, og ikke bitstreame.

Slim kan bitstreame alt, og de som må eller vil, kan nå få de magiske ordene opp i displayet på receiveren sin.

Dekoding av TrueHD og DTS-HD MA til LPCM kan absolutt sammenlignes med unzipping av zippede filer. At det tar tid å unzippe på en PC er irrelevant for sammenligningen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mangler det hardvare i tjukkas PS3'en for å få dette til?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.

Men den dekoder og sender som LPCM = samme lydkvalitet (mener mange, inklusive meg selv, mens andre er uenige).

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker for meg og.

Newcomer DKH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme?

Har prøvd meg litt frem og tilbake med å sette lydinnstillingene på PS3 til "datastrøm" og "lineær pcm"), og jeg får uansett opp at lydsporet er DTS-HD MA, noe som i og for seg er bra Vil dette si at det er det samme for meg om jeg velger å sende lyden via "datastrøm" eller "lineær pcm"? Har 40GB versjonen....

Problemet mitt er at jeg ikke klarer å være sikker på om forsterkeren tar imot disse signalene ordentlig fra PS3'en.. Jeg har forstått at man må ha slim-versjonen for å få opp "HD-ordene" i displayet på forsterkeren, men hva skal det stå der for oss som har den pianolakk-versjonen? Jeg får opp dette på min Onkyo SR606: "PCM", "HDMI", "Audyssey" (ikke relevant, men vil vise alt jeg får opp), PLII når jeg kjører i moviemoden "PLII Movie". Har prøvd alle andre filmmoduser også, uten å fått noe annet oppsiktsvekkende (og kommer AKKURAT det samme i displayet på Onkyoen om jeg velger "datastrøm" eller "lineær pcm")

Har HD-lyden kommet gjennom? Vil bare forsikre meg om dette...

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,577
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du åpnet for at reciveren får 5 eller 7 kanals pcm? For å få til dette må du inn i menyen på ps3 velg hdmi på lyd. OBS OBS OBS her kan du skrolle ned for å velge HD-lyden ut til reciver.

Aktiverer du ikke disse formatene, får du altså ikke hd lyd.

Newcomer DKH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg er det kun huket av på automatisk... Og da tar den vel alle?? Velger jeg manuell, så er det bare huket av på alle. Kommer da faremelding opp om at høyttalerne muligens kan bli ødelagt hvis de ikke er kompatible med valgt frekvens. Skal jeg huke av alle på manuell, eller er det like greit å ha den på automatisk?

Fra veldegg 58 og 59 så jeg at hvis det kom opp PCM i displayet på onkyoen i tillegg til at den viste at DTS-HD MA som lydspor i filmen, var lyden riktig innstillt. Stemmer eller?

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DKH
    Hos meg er det kun huket av på automatisk... Og da tar den vel alle?? Velger jeg manuell, så er det bare huket av på alle. Kommer da faremelding opp om at høyttalerne muligens kan bli ødelagt hvis de ikke er kompatible med valgt frekvens. Skal jeg huke av alle på manuell, eller er det like greit å ha den på automatisk?

Fra veldegg 58 og 59 så jeg at hvis det kom opp PCM i displayet på onkyoen i tillegg til at den viste at DTS-HD MA som lydspor i filmen, var lyden riktig innstillt. Stemmer eller?
    Hvis du har satt PS3n til og sende HD lyd som "lineær pcm" så får du HD lyd fra Onkyoen

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,577
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har kjørt alle på manuellt mot RX-V2065, stoler ikke på automatikken.8)

Hvordan det blir på Onkyo, og hva den takler aner ikke jeg, men antar at alt går på hdmi.

Jeg slet med dette med første gang jeg koblet til ps3en. Sto PCM i displayet, og det var bare tokanals, selvom hd lyd var valgt på filmen.

Og kommer det opp PLII, så mener jeg det er kun to kanals pcm du får, som blir dekodet analogt.

Newcomer DKH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for den snarlige hjelpen Litt moro var at når jeg valgte "automatisk" på nytt under hdmi-lydinnstillingene, kommer det ikke lenger opp PLII Movie, men "Multich" i hoveddisplayet, og "PCM MULTICH" over. Dette har jeg jo sett flere har fått opp ved HD-lyd fra Onkyo, så da satser vi på at det er riktig. Hvis noen skulle vite at dette er feil, så får dere spytte ut;D

Edit: tror nok du har rett med PLII ja Skalle. Etter jeg forsikret meg at alle var huket av, så kom som sagt Multichannel. Takk for hjelpen fra begge

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,577
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for den snarlige hjelpen Litt moro var at når jeg valgte "automatisk" på nytt under hdmi-lydinnstillingene, kommer det ikke lenger opp PLII Movie, men "Multich" i hoveddisplayet, og "PCM MULTICH" over. Dette har jeg jo sett flere har fått opp ved HD-lyd fra Onkyo, så da satser vi på at det er riktig. Hvis noen skulle vite at dette er feil, så får dere spytte ut;D
    Da har ikke ps3en gjort det riktig første gangen. Kansje ikke koblet til dengang?

Prøv en film med litt trøkk i nå, så tenker jeg du hører forskjell.(anbefaler starten på Bolt som demo)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Edit: tror nok du har rett med PLII ja Skalle. Etter jeg forsikret meg at alle var huket av, så kom som sagt Multichannel. Takk for hjelpen fra begge
    PCM Multich er korrekt ja.

Det at det står DTS MA uansett i PS3 er også korrekt, da den kun gjengir hvilke lydspor type den jobber med. Det letteste for å sjekke om den faktisk gjør alt korrekt, er å teste med en film. Da helst en med True HD, da det her også ligger med ett Dolby Digital lydspor, DTS MA har alt pakke i samme pakke. (Hvis du ikke for opp DD valg i film menyen, så er det skjult og ikke valgbart, den gjør det automatisk hvis man ikke får utnyttet True HD).

Hvis du er heldig og har Batman Begins, så er det bare å bytte mellom disse lydsporene helt på starten når det er tusenvis av flaggermus på skjermen (Med Batman logoen). Da vil du kunne høre forskjellen på DD og True HD ved at du får lyden av flere flaggermus ved True HD.

Newcomer DKH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er heldig, og har Batman Begins på BD - så dette skal prøves Takk for tips og hjelp

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er heldig, og har Batman Begins på BD - så dette skal prøves Takk for tips og hjelp
    Husk at det er en liten volumforskjell mellom lydsporene, så hvis volumet står på samme nummer på forsterkeren, så opplever noen at DD lydsporet er bedre, dette fordi den har høyere lyd. Ikke la deg lure av det.

Det beste er lydtrykk måler for å få riktig volum. Men bare å teste den åpningsscenen med flaggermusene skal gi deg forskjellen, selv med likt forsterker volum.

Jeg har testet dette både med BD og HD DVD utgaven, og det gir samme forskjell.

Newcomer DKH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner hva du mente med volum - dette fikk meg til å lure et lite sekund. Men da jeg hørte for 2.gang, var det liten tvil om at lyden var mer detaljert. Mer som en "smørje" med lyd i DD i forhold til Dolby TrueHD... Men skal DTS-HD MA være enda bedre enn Dolby TrueHD eller? Mener jeg fikk lyd som målte rundt 4-5,5 Mbps når jeg så på Inglorious Bastards som har DTS-HD MA, mens får bare 1,2 - 2,4 når jeg ser på Batman begins som har Dolby TrueHD (begge målt i rolige partier)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner hva du mente med volum - dette fikk meg til å lure et lite sekund. Men da jeg hørte for 2.gang, var det liten tvil om at lyden var mer detaljert. Mer som en "smørje" med lyd i DD i forhold til Dolby TrueHD... Men skal DTS-HD MA være enda bedre enn Dolby TrueHD eller? Mener jeg fikk lyd som målte rundt 4-5,5 Mbps når jeg så på Inglorious Bastards som har DTS-HD MA, mens får bare 1,2 - 2,4 når jeg ser på Batman begins som har Dolby TrueHD (begge målt i rolige partier)
    Det er ingen forskjell på de 2 formatene. Hvis du sjekker ut ett PCM spor, så ligger det støtt på over 6 mbps (6.7 mener jeg å huske). Dette lydsporet ligger pakket inn i DTS MA og True HD. Slik at det varierer, akuratt som bildet. Jo mere som skjer jo mer MB trenger den. Når det er stille så trenger den ikke mye data, men når det f.eks. kommer en eksplosjon så trenger den mye for å lagre. Det normale er 1-3.5 mb.

Men det varierer også med lydsporet som er pakket inn. Det normale er 16bit 48 KHz, og det tar minst plass, når det blir 24 bit i 48 KHz så tar det mer plass, så kommer 96 KHz som neste. En som er sjeldent brukt, og bruker mest plass er 24bit 192 KHz. Det er vel kanskje bare "Akira" som har fått dette lydsportet. Problemer er at det er veldig få forsterkere og spillere som takler det.

Newcomer KaNi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ikke HD- Master ut fra PS3. Har en Onkyo 807. Når jeg trykker på display på fjernkontrollen til PS3, står det Dolby Digital 5.1 osv.
    Har satt BD/DVD Audio Output Format (HDMI) til Lineær PCM. Hva skal forsterkeren stå på? Skal det skje noe automatisk der? Noen som har en 807 som kan si hva den skal/bør stå på i et 5.1 oppsett under film, eller velger den dette automatisk når den ser at det er HD-Master?

Edit! *KREMT* ehh... Så viste det seg at lyden på plata var satt til et annet språk enn engelsk, så da jeg endret det fikk jeg DTS-HD MA.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KaNi
    Jeg får ikke HD- Master ut fra PS3. Har en Onkyo 807. Når jeg trykker på display på fjernkontrollen til PS3, står det Dolby Digital 5.1 osv.
    Har satt BD/DVD Audio Output Format (HDMI) til Lineær PCM. Hva skal forsterkeren stå på? Skal det skje noe automatisk der? Noen som har en 807 som kan si hva den skal/bør stå på i et 5.1 oppsett under film, eller velger den dette automatisk når den ser at det er HD-Master?

Edit! *KREMT* ehh... Så viste det seg at lyden på plata var satt til et annet språk enn engelsk, så da jeg endret det fikk jeg DTS-HD MA.
    står ps3 på bitstream

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •