PS3 firmware v2.30 søtter DTS-HD MA - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 140
    Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Hvordan vet jeg at PS3 dekoder DTS HD Master?
    Hvis du trykker SELECT på spillkontrollen under avspilling, får du opp informasjon om gjeldende lydspor på toppen av skjermen.
    Med PS3-fjernkontrollen trykker du på DISPLAY. Der skal det stå "DTS-HD MA" dersom du kjører DTS HD Master-lydspor. Bitraten er variabel og ligger som regel på 2-5 Mb/s (hvis du ikke har kjørt firmware-oppgraderingen vil det stå DTS HD, og bitraten vil være 1.5 Mb/s, siden du da kun kjører lossy DTS HD "Core" uten Master Audio-utvidelsen).

Jeg vil forøvrig anbefale fjernkontrollen på det sterkeste dersom man ser mye film på PS3. Den er langt mer praktisk enn spillkontrolleren, ikke bare til filmtitting men navigering på PS3 generelt.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Jeg vil forøvrig anbefale fjernkontrollen på det sterkeste dersom man ser mye film på PS3. Den er langt mer praktisk enn spillkontrolleren, ikke bare til filmtitting men navigering på PS3 generelt.
    Jeg bruker spill-kontrollen, den funker utmerket. SELECT-knappen på spillkontrollen gir samme display som DISPLAY-knappen på fjernkontrollen.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Sat#%$&n for en lyd det ble i heimen nå :-D Lydsporet på Die Hard 4 i DTS-HD MA kicker seriøst ass, skrudde opp bassen litt også helt fantastisk lyd på skudd, eksplosjoner o.l.
    Jeg synes også det var kult at bassen brukes såpass aktivt når de skyter: Hvis du har en sub som går dypt nok, kjenner du lufttrykket fra bassen når de skyter.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg bruker spill-kontrollen, den funker utmerket. SELECT-knappen på spillkontrollen gir samme display som DISPLAY-knappen på fjernkontrollen.
    Jeg snakker ikke bare om DISPLAY/SELECT-knappen. Spillkontrollen er ikke særlig praktisk dersom du skal se på film. Da er PS3 fjernkontrollen mer praktisk med sine hurtigknapper og mer tradisjonelle fjernkontroll-utforming. Skaff deg en PS3 fjernkontroll og se selv

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også det var kult at bassen brukes såpass aktivt når de skyter: Hvis du har en sub som går dypt nok, kjenner du lufttrykket fra bassen når de skyter.
    For ordens skyld går ikke bassen dypere på DTS HD MA sporet enn på "standardlydsporet" på SD DVDen.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakker ikke bare om DISPLAY/SELECT-knappen. Spillkontrollen er ikke særlig praktisk dersom du skal se på film. Da er PS3 fjernkontrollen mer praktisk med sine hurtigknapper og mer tradisjonelle fjernkontroll-utforming. Skaff deg en PS3 fjernkontroll og se selv
    Nei takk, har nok fjernkontroller. Og alle knappene på spillkontrollen (som også har hurtigknappfunksjoner) kan jeg utenat til filmbruk.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv bestilt fjernkontrollen til PS3, bare for å få testet den litt. Men er enig med Hellnoob i at selve PS3 PAD'en egentlig funker vledig greit. tok ihvertfall ikke meg lange tiden å sette meg inn i hvilkne knapper som var hva.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ordens skyld går ikke bassen dypere på DTS HD MA sporet enn på "standardlydsporet" på SD DVDen.
    Har aldri lyttet på standardlydsporet (DTS?) så jeg har ikke brukt det som noe grunnlag her. Er dette forresten noe du har målt eller lest?

Nei takk, har nok fjernkontroller.
    Du bruker kanskje PS3'en til å spille på også? Jeg bruker min PS3 stort sett til filmtitting (97% av tiden) og da blir fjernkontrollen brukt *istedetfor* spillkontrolleren (noe må jeg jo ha for å fjernstyre maskinen...).

Jeg har hørt at det lar seg gjøre å bruke en universal fjernkontroll, men dette er visstnok litt vanskelig siden PS3s fjernkontroll bruker Bluetooth teknologi (kjekt at du ikke trenger å peke mot PS3'en for at den skal registrere signalene).

Og alle knappene på spillkontrollen (som også har hurtigknappfunksjoner) kan jeg utenat til filmbruk.
    Spillkontrollen har IKKE alle de samme hurtigknappfunksjonene (selv om den naturligvis har knapper for en rekke standardfunksjoner). Det er en grunn til at flere funksjoner har sin egen knapp på fjernkontrollen. Jeg hadde selv kontrolleren en stund før jeg gikk over til fjernkontrollen, og jeg synes det var vel verdt de få hundrelappene jeg ga for den.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de som vurderer å kjøpe play station fjernkontrollen:

Jeg hadde ikke giddet å betale ekstra for play station fjernkontrollen fordi den ikke har lys. En blir da sittende der og famle i mørket etter små knapper som selvsagt er fullstendig ulesbare i svakt lys. Play station kontrollen er mye enklere å bruke i mørket fordi alle som spiller kan knappene etter hukommelsen!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har vel strengt talt ingeting med PS3 firmware v2.30 støtter DTS-HD MA å gjøre..

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Dette har vel strengt talt ingeting med PS3 firmware v2.30 støtter DTS-HD MA å gjøre..
    Nope, absolutt ingenting.

Skal se min første film med DTS-HD MA lydspor ikveld. Testet litt smått igår etter oppdateringen, men ikveld blir det hele filmen. Blir nok morro :-D
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Har selv bestilt fjernkontrollen til PS3, bare for å få testet den litt. Men er enig med Hellnoob i at selve PS3 PAD'en egentlig funker vledig greit. tok ihvertfall ikke meg lange tiden å sette meg inn i hvilkne knapper som var hva.
    Ja, den funker greit, ikke misforstå meg. Og det er ikke noe 'rocket science' å lære seg hva de ulike knappene gjør. Men den mangler en rekke hurtigknapper (funksjoner som er direkte tilgjengelige via ett tastetrykk) som du tradisjonelt finner på en fjernkontroll.

Hvis du stort sett ser film (og bruken din strekker seg utover det å bare bruke basisknappene) er det ingen tvil om (ihvertfall slik jeg ser det) at fjernkontrollen er mer praktisk. Jeg bruker den også til generell styring av PS3'en og synes fjernkontrollen er litt mer ergonomisk til den slags bruk enn spillkontrollen (de eneste gangene jeg trenger spillkontrollen er når firmwaren skal oppgraderes eller når jeg sjelden gang spiller på PS3'en).

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Til de som vurderer å kjøpe play station fjernkontrollen:
    ... Play station kontrollen er mye enklere å bruke i mørket fordi alle som spiller kan knappene etter hukommelsen!
    Alle som spiller vel og merke, men nå er det ikke alle som bruker PS3 til å spille på Du kan faktisk lære deg knappene etter hukommelsen med fjernkontrollen også, selv om det er litt vanskeligere å treffe de mindre knappene lenger oppe. Etter å brukt fjernkontrollen en stund så er det ikke så vanskelig å bruke den i mørket, selv om baklys på knappene hadde vært kjekt, spesielt for de som sitter i stummende mørke.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg gjentar, hva er best? PCM-lyd fra en PS3, eller HD-lydformater dekodet i en receiver?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syn-Sam
    Og jeg gjentar, hva er best? PCM-lyd fra en PS3, eller HD-lydformater dekodet i en receiver?
    Det er veldig lite som er best i lydverdenen. Receiveren og PS3en er begge dekodere, og alle dekodere gjør jobben litt forskjellig. Derfor blir det en smakssak hos brukeren hvilken dekoder han foretrekker.

Med (dagens) PS3(er) har vi imidlertid ikke noe valg, ettersom den/de aldri vil kunne bitstreame HD-lyd for dekoding i receiver. Og da blir det enda mindre interessant å diskutere hva som er "best".

Sitat Opprinnelig postet av Syn-Sam
    Vil man høre forskjell på pcm sendt ut fra en ps3 og bitstream fra en spiller der dekodingen skjer i receiveren? Det er vel det som er selve 64000 kroners kvitt eller dobbelt-spørsmålet for meg.
    Det vil være forskjeller mellom dekodere. Graden av forskjell avhenger imidlertid av lytteren. Det er derfor ingen garantier for at du vil høre forskjell.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig lite som er best Med (dagens) PS3(er) har vi imidlertid ikke noe valg, ettersom den/de aldri vil kunne bitstreame HD-lyd for dekoding i receiver. Og da blir det enda mindre interessant å diskutere hva som er "best".
    Det er interressant med tanke på hvorvidt man skal kjøpe en PS3 som Blu-ray spiller eller om man skal kjøpe en standalone Blu-Ray spiller. Noen kjøper en spill konsoll og får en blu-ray spiller på kjøpet, mens en annen vil kanskje kjøpe en Blu-Ray spiller og få en spillkonsoll på kjøpet. Da er spørsmålet om blu-ray delen er god nok for sistnevnte.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp, det var hele poenget.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med (dagens) PS3(er) har vi imidlertid ikke noe valg, ettersom den/de aldri vil kunne bitstreame HD-lyd for dekoding i receiver. Og da blir det enda mindre interessant å diskutere hva som er "best".
    Ikke det at det betyr noe for meg, men har dette blitt bekreftet av noen offesielle kilder enda?

Jeg leste litt om temaet å diverse utenlandske forum for noen mnd siden og da var det diverse skriverier om HDMI overførings brikken i PS3 og at den ikke kunne overføre Bitstream. Men etter at fler hadde åpnet og sett på brikken så viste det seg at den som står i PS3 har ett eget nummer som det da i alle fall ikke fantes noen offentlig spesifikasjon på. En annen brikke fra samme produsent med nesten samme nummer hadde hadde ikke bitstream i sitt reportoar, men konklusjonen da var vel at Sony hadde bestilt en egen brikke og ingen andre en Sony visste hvilke kapasiteter som var innebygget eller ei.

Har Sony bekreftet enda at den ikke kan bitstreame i senere tid? I så fall hadde det vært interesant med en link til infoen.

Og jeg er fortsatt av den oppfating at det ikke har noen betydning hvor dekodingen skjer, det blir pcm på veien uansett før det blir DA konvertert.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Det lurer vel jeg også litt på. Jeg ville egentlig trodd at det skulle bli akkurat det samme. Bladet Hjemmekino har imidlertid konkludert at å dekode i Receiveren skal være det beste (husker ikke hvilket nummer).
    De har nevnt det i flere tester og nummer. Rent teoretisk så skal det være likt, men med bruk av forskjellige komponenter og metoder (software mot hardware) så blir det nok små forskjeller.

Det blir vel det samme som å bytte litt kondensatorer og motstander osv i en forsterker, litt forskjell kan det blir, men hvor bra man hører det er kanskje en annen sak.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Det er interressant med tanke på hvorvidt man skal kjøpe en PS3 som Blu-ray spiller eller om man skal kjøpe en standalone Blu-Ray spiller. Noen kjøper en spill konsoll og får en blu-ray spiller på kjøpet, mens en annen vil kanskje kjøpe en Blu-Ray spiller og få en spillkonsoll på kjøpet. Da er spørsmålet om blu-ray delen er god nok for sistnevnte.
    Det finnes neppe et objektivt, korrekt svar på hva som er best. Som alltid er det ørene og øynene som avgjøre.

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •