PS3 firmware v2.30 søtter DTS-HD MA - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 140
    Newcomer Warlock sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Hos meg står det bare "linear pcm ( 48khz )" uannsett.Står ikke no dts eller 5.1.
    Trykte på display på ps3 og da står det dts-hd 5.1 kan. osv.
    Er det noe jeg har glemt siden alle andre får multi channel osv?
    Eller er det bare receiveren min som er sånn?

Inne i Bd/dvd innstillinger på ps3, og ned til bd/dvd audio output format (hdmi)har jeg valgt linear pcm og bd/ audio output format (optisk digital) har jeg også valgt linear pcm, det er vel riktig det? Kan det være noe jeg har glemt?
    Når du trykker på "display " på fjernkontrollen skal det stå i toppen av bilde: DTS-HD MA, deretter kommer bitrate for lyd så bitrate for bilde. KIMSIZE har skrevet i postene forran hvordan det skal gjøres. Sonyen din burde takle PCM.

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Warlock
    Når du trykker på "display " på fjernkontrollen skal det stå i toppen av bilde: DTS-HD MA, deretter kommer bitrate for lyd så bitrate for bilde. KIMSIZE har skrevet i postene forran hvordan det skal gjøres. Sonyen din burde takle PCM.

Det står det i toppen av bildet når jeg trykker på display knappen på ps3, men skjønner ikke hvorfor det bare står linear pcm i displayet på receiveren?
    Trudde kanskje det skulle stå dts 5.1 osv i displayet i receiveren eller multi channel som alle andre,men ikke når jeg har valgt pcm, bare bitstream.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står det i toppen av bildet når jeg trykker på display knappen på ps3, men skjønner ikke hvorfor det bare står linear pcm i displayet på receiveren?
    Trudde kanskje det skulle stå dts 5.1 osv i displayet i receiveren eller multi channel som alle andre,men ikke når jeg har valgt pcm, bare bitstream.
    Samme som på Pioneer 2016 min. Står kun PCM i displayet, men så lenge PS3 sier den sender ut DTS-HD MA så er jeg fornøyd. Hva som står i displayet mitt bryr jeg meg ikke så mye om. Hva som kommer ut av lyd er det som er viktig
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Samme som på Pioneer 2016 min. Står kun PCM i displayet, men så lenge PS3 sier den sender ut DTS-HD MA så er jeg fornøyd. Hva som står i displayet mitt bryr jeg meg ikke så mye om. Hva som kommer ut av lyd er det som er viktig
    Sant nok, lyden kommer aller først,men trudde det kanskje bare var en innstilling på receiveren eller ps3.
    Har testa litt med Die hard 4, og sier bare..........!"#€%&/()= helt rått

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi den får DTS-HD MA i form av/pakket som et lineært PCM-signal (bare x5/7 istedenfor 2). Hva som står på displayet på Reciever kommer ann på hvilket merke reciever (rett og slett hva de kaller det) på min (Yamaha) står det f.eks MPCM (Multi-PCM, altså 5/7 flerkanals PCM)

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte en kjapp test med Die Hard 4 også nå. Rimelig heftig lydspor

En ting jeg lurer på

På Flight of the Phoenix sto det

DTS-HD MA 5.1 kan 48KHz 4.7Mbps MPEG-2 17.2Mbps

altså MPEG-2 koding av bilde (regner med det er det ihvertfall)

På Die Hard 4 står det

DTS-HD MA 5.1 kan 48KHz 5.1Mbps AVC 24.2Mbps

er AVC en annen koding av bilde eller?
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Fordi den får DTS-HD MA i form av/pakket som et lineært PCM-signal (bare x5/7 istedenfor 2). Hva som står på displayet på Reciever kommer ann på hvilket merke reciever (rett og slett hva de kaller det) på min (Yamaha) står det f.eks MPCM (Multi-PCM, altså 5/7 flerkanals PCM)

Ok:-D Da ble jeg en liten smule lurere
    Takker for svar:-D

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg vil nå tro en optisk kabel har HDMIs overføringskapasitet opphøyd i en ukjent potens så akkurat det tviler jeg på.
    Det er vel ikke selve kabelen som er problemet her, for den har som du sier potensiellt svært høy båndbredde. Det er vel heller kretsene som omformer signalet før det går til kabelen som er problemet. Standarden ble tross alt utviklet i "urtiden" sett i sammenheng med hvilken utvikling det har vært på elektronikk siden da. Var sikkert ikke mange som såg for seg at det skulle være behov for noe mer i de dager

:?:

Newcomer Warlock sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Kjørte en kjapp test med Die Hard 4 også nå. Rimelig heftig lydspor

En ting jeg lurer på

På Flight of the Phoenix sto det

DTS-HD MA 5.1 kan 48KHz 4.7Mbps MPEG-2 17.2Mbps

altså MPEG-2 koding av bilde (regner med det er det ihvertfall)

På Die Hard 4 står det

DTS-HD MA 5.1 kan 48KHz 5.1Mbps AVC 24.2Mbps

er AVC en annen koding av bilde eller?
    Ja det er korrekt. AVC er en annen codex, MPEG-4 (det nye digital nettet i Norge)

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er greit å gå inn på filmmenyen og sette den til rette lydsporet også, så man ikke blir sittende å tru man hører på HD, mens det bare er gode gamle DD som kommer ut av høyttalerene!

Newcomer JOSO sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får bare PCM i displayet

På min Yamaha RX-V3800 står det bare "SUR. DECODE PCM" i displayet :???:
    på f.eks. istid2. Har stillt inn PS3 på LPCM som beskrevet tidligere her og bitraten forandrer seg når jeg velger "display" for å få opp info (det står også DTS HD MA) så ut fra PS3'n skal det være korrekt.

Har dette noe med firmware oppgraderingene som er beskrevet i andre tråder om Yamaha'n å gjøre, eller har jeg HD lyd??? Tar ikke sjangsen på å dra på noe, eller spille noe særlig av dette før jeg får oppgradert min, da det står om en del ulyder som kan dukke opp pga. bugs i firmwaren til Yamaha'n

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JOSO
    på f.eks. istid2. Har stillt inn PS3 på LPCM som beskrevet tidligere her og bitraten forandrer seg når jeg velger "display" for å få opp info (det står også DTS HD MA) så ut fra PS3'n skal det være korrekt.

Har dette noe med firmware oppgraderingene som er beskrevet i andre tråder om Yamaha'n å gjøre, eller har jeg HD lyd??? Tar ikke sjangsen på å dra på noe, eller spille noe særlig av dette før jeg får oppgradert min, da det står om en del ulyder som kan dukke opp pga. bugs i firmwaren til Yamaha'n

Min yamaha 1800 viser også bare pcm i displayet. Men du trenger vel ikke bruke surround decode. Er vel bare å kjøre straight pcm. Da får vertfall jeg Hd-lyd

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JOSO

Dette er forklart ørten ganger tidligere både i denne og andre tråder, men uansett:

Når du dekoder lyden i PS3 og sender det som PCM til forsterker, så vil det ikke stå "DTS HD MASTER" i displayet på receiver, rett og slett fordi den får tilsendt PCM-informasjon og ikke et kodet DTS HD-spor.
    Du vil heller ikke merke noe til DTS HD Master-buggen i Yamaha RX-V3800 når du dekoder i PS3, da denne buggen er knyttet til dekoderen i forsterkeren (som da ikke blir brukt).

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken lydinnstilling skal jeg velge for å få sendt DTS HD Master fra PS3 til receiver?
    BD/DVD Settings - BD/DVD Audio Output Format (HDMI) - Linear PCM

Hva skal stå i displayet på receiveren når den mottar DTS HD Master fra PS3?
    "PCM" , "LPCM", "SURR DECODE PCM" eller lignende. Du vil IKKE få teksten DTS HD MASTER i displayet når det dekodes i PS3, rett og slett fordi den mottar lydsporet som ferdig dekodet PCM, ikke som kodet DTS.

Hvordan vet jeg at PS3 dekoder DTS HD Master?
    Hvis du trykker SELECT på spillkontrollen under avspilling, får du opp informasjon om gjeldende lydspor på toppen av skjermen. Med PS3-fjernkontrollen trykker du på DISPLAY.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syn-Sam
    Vil man høre forskjell på pcm sendt ut fra en ps3 og bitstream fra en spiller der dekodingen skjer i receiveren? Det er vel det som er selve 64000 kroners kvitt eller dobbelt-spørsmålet for meg.
    Det lurer vel jeg også litt på. Jeg ville egentlig trodd at det skulle bli akkurat det samme. Bladet Hjemmekino har imidlertid konkludert at å dekode i Receiveren skal være det beste (husker ikke hvilket nummer).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har en link med oversikt over hva bitrate det er på de forskjellige lydformatene?

Jeg har testet Queen og Robbie Williams i dag, Queen låg på 3.0 mbps og robbie går opp å ned i bitrate, fra 2,5-3,5..hvorfor det??

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Noen som har en link med oversikt over hva bitrate det er på de forskjellige lydformatene?

Jeg har testet Queen og Robbie Williams i dag, Queen låg på 3.0 mbps og robbie går opp å ned i bitrate, fra 2,5-3,5..hvorfor det??
    http://avforum.no/forum/hd-hardware-...tml#post854710

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen legge ut en link til siden dere bruker til å oppdatere PS3 med?
    Er jo en jungel der ute, redd for å velge feil her....

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Kan noen legge ut en link til siden dere bruker til å oppdatere PS3 med?
    Er jo en jungel der ute, redd for å velge feil her....
    Det enkleste er jo å gjøre det direkte fra PS3'en, men har man den ikke på nett så ligger oppdateringer her:
    PLAYSTATION 3 Hjelp og støtte - Guider:- Oppdaterte funksjoner (ver 2.30)

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Det enkleste er jo å gjøre det direkte fra PS3'en, men har man den ikke på nett så ligger oppdateringer her:
    PLAYSTATION 3 Hjelp og støtte - Guider:- Oppdaterte funksjoner (ver 2.30)
    Takker og bukker!

Nei jeg har den ikke på nett enda desverre, så da fikk jeg det jeg trengte fra deg, flottings!

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •