Hvilken PC burde jeg velge????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer nikkospikko sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arrow Hvilken PC burde jeg velge????

Jeg kan nå gjennom jobben velge meg en av disse PC'ene, men er usikker på hva jeg skal velge... Bruken er spill og til multimediabruk.

PC nr 1:

FSC Scaleo Pa 2666-31P

Rå kraft og stor lagringsplass! Denne maskinen har den nye Raptor harddisken som har en hastighet på hele 10000RPM!. Det vil si at dataene hentes raskere ut fra disken og gjør maskinen fantastisk til spillbruk og tunge grafiske programmer. Raptor disk sammen med 4 kjerne prosessor, 4GB 800MHz minne og det råeste av skjermkort gjør denne maskinen til det ypperste av stasjonære maskiner som er mulig å tilby i dag.

Intel® Core? 2 Quad Q6600 (2.4 GHz, 1066 MHz, 8 MB L2 cache)
    4 GB DDR2 800 MHz SDRAM (2x2GB 667MHz)
    1x500 GB SATAII 7200 rpm HDD
    1x 150 GB Western Digital Raptor 10.000 rpm HDD
    512 MB NVIDIA® GeForce 9800GT HDMI with DirectX10 support
    Super Multi-format SATA DVD-Burner DL (Double Layer)
    (SATA, 16x, Double Layer +R, DVD +-R/RW, DVD-RAM, 8.5 GByte)
    LAN 10/100/1000 MBit (GbE)
    7.1 high-definition audio
    USB Keyboard and optical mouse
    Windows Vista Premium, Works 8.5, 3 year Norman Antivirus
    Front: 11-in-1 card reader, 1x USB 2.0, 1x IEEE1394, 2x HD audio
    Bak: 4x USB 2.0, 1x IEEE1394, 1x LAN (GbE), 6x HD Audio 7.1, 1x TV out 1x DVI-I (DVI-I to HDMI adapter included), 1x VGA

PC nr 2:

HP Pavilion M9267

Et komplett mediasenter for den kresne. I vårt nye m9000 chassis kan vi nå tilby den ultimate hjemmepc?en. Ytelse får du fra en Intel firekjerners prosessor, og 4gb minne. PC?en takler begge de to nye high definition formatene gjennom sin kombo HD-DVD/Blu-Ray spiller. Med vår Pocket Media Drive får du en total lagringskapasitet på hele 1160gb! Trådløst tastatur, mus, Media Center fjernkontroll, og integrert wlan antenne kompletterer denne kraftpakken av en pc.

? Prosessor: Intel Core 2 Quad Q9300
    ? Minne: 4gb (DDR2 ,667)
    ? Harddisk: 1TB HDD (3G SATA, 7200rpm)
    ? Grafikk: NVIDIA GeForce 8600GT (512MB, DVI, HDMI)
    ? Optisk: HD-DVD/BluRay combo
    ? Trådløst tastatur og mus
    ? Lyd: Integrert High Definition Audio 7.1
    ? Kommunikasjon: 802.11 b/g/n Wless
    ? Operativsystem: Windows Vista Home Premium
    ? Leveres med: Pocket Media Drive 160gb (ekstern HDD), 15in1 memorycard reader, Media Center fjernkontroll

Jeg lener meg mer mot pc nr 2, men det som er så synd på den er grafikk-kortet på den iforhold til pc nr 1. Men hvordan er prossesoren på nr 1 i forhold til nr 2? Og hvordan vil evt grafikk-kortet på nr 2 greie seg mot spill som Crysis? Hvilken er evt lettest å oppgradere senere?

Er så usikker her, så hadde satt pris på litt hjelp..:-D

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg ut en internett lenke (firma som selger har dem vel på en nettside) til pc 1 og 2 så det er lettere å lese en sammenheng på hva som lønner seg.(finner faktisk ikke pc 2 på google)
    (hovedkort , PSU , pris , Vista 32 eller 64 osv)
    Skal du kople pc høytalere til eller bruke feks reciver for DD.51 /DTS lyd ? (siden Blu Ray , DVD , CD , masse ulike filer inneholder disse codec)

Skriver du litt info hva den skal brukes til
    (multimedia er det feks redigering osv av HD film eller bare enkle "lette" filtyper)

Er du åpen for å bygge en istedenfor om noen anbefaler deg det ?
    (dette ut fra pris , kvalitet i forhold til disse ferdige pc ene)
    (enkelte butikker bygger også pc for deg til rimlig pris)
    Du bygger vanligvis billig i forhold til kompett pc.

Newcomer nikkospikko sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Legg ut en internett lenke (firma som selger har dem vel på en nettside) til pc 1 og 2 så det er lettere å lese en sammenheng på hva som lønner seg.(finner faktisk ikke pc 2 på google)
    (hovedkort , PSU , pris , Vista 32 eller 64 osv)
    Skal du kople pc høytalere til eller bruke feks reciver for DD.51 /DTS lyd ? (siden Blu Ray , DVD , CD , masse ulike filer inneholder disse codec)

Skriver du litt info hva den skal brukes til
    (multimedia er det feks redigering osv av HD film eller bare enkle "lette" filtyper)

Er du åpen for å bygge en istedenfor om noen anbefaler deg det ?
    (dette ut fra pris , kvalitet i forhold til disse ferdige pc ene)
    (enkelte butikker bygger også pc for deg til rimlig pris)
    Du bygger vanligvis billig i forhold til kompett pc.
    Jeg har ingen linker, ettersom disse blir spesial-laget til oss i firmaet og de specs som jeg har oppgitt ovenfor, er det eneste vi vet selv. Jeg skal koble et Logitech G15 5.1 til pc'en. Pc'en skal forøverig stå tilkoblet til en Panasonic TH- 42PZ85E og en HP PAVILION W2408H WIDE TFT 24".

Skal bruke den til spilling, men blir mest streaming av HD matiale fra en trådløs nettverks gigabyte harddisk og mediasenter funksjonen jeg kommer til å bruke mest..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nesten valgt pc nr. 1 viss du er ute etter gaming,skall du ha gaming pc må du opp i GeForce 8800 seri eller høyere for å få bra bilde.

Kan også si det at Quad 6600 har visst stort klokke potensial,så en på youtube som klokka til 4Ghz (viss ikke mere)
    men da trenger du en god og krafti Cpu kjøler som holder god temp. på cpu

lykke til

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •