Lydproblemer med PS3 og/eller Harman/Kardon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydproblemer med PS3 og/eller Harman/Kardon

Hei,

Har vært på en desperat jakt etter en tråd eller ett innlegg på sidene som kan hjelpe meg med problemet jeg har, men så langt har jeg ikke klart å finne hverken samme problemstillingen eller noen svar, så jeg går ned på kne og trygler forumets ypperste hjerner om hjelp!

Situasjonen er den at jeg har lydproblemer med PS3en, som er koblet til med optisk kabel til en Harman/Kardon AVR7000. Dette begynte først for en god uke siden, bare sånn helt utav det blå. Slik jeg ser det virker det som om det er mest (bare?) DTS lyd den sliter med. Når jeg markerer en spilldemo slik at logoen til spillet blir bakgrunn, så begynner høyttalerikonene på forsterkeren å blinke som en indikasjon på at den ikke får tak i noe lydsignal. Dette skjer bla.a på Devil May Cry, Burnout og Fifa Street demoene, mens Turok, Bowling ett-eller-annet og GT HD Concept 2 gir lyd ifra seg som bare juling. Jeg får heller ikke lyd i selve demoen i de førstnevnte spillene, mens det er ditto andre veien med sistnevnte. Jeg kan ikke huske å ha rørt noen innstillinger e.l. på hverken forsterker eller PS3 i forkant av forsvinningen av lyden.

Det som også nå skjer er at jeg ikke får lyd via Toshiba HD-DVD spilleren når jeg spiller av f.eks Transformers (HD lydspor), selv om det fungerte gullfint tidligere. Fikk Top Gun på HD-DVD før helgen, og dens DTS lydspor (usikker på hva likhet/forskjell er kontra Transformers) fungerte som bare det. Kan nevne for the record at jeg kun har en optisk lydkabel, og at den pendler mellom PS3 og HD-DVDen. Når jeg startet opp HD-DVDen med Top Gun i idag, så hadde ikke forsterkeren vært i kontakt med PS3en i forkant, slik den gjerne ofte gjør (om jeg f.eks spiller, og så vil se en HD-DVD etterpå).

Er helt sikkert en veldig enkel sak for de som kan det, men jeg må melde pass selv, for jeg fatter nada.

Setter stor pris på all hjelp!

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du valgt riktig på lydinstililngene på PS3-en da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Jeg har samme forsterker, koblet til min PS3 60GB via optisk kabel, og har aldri opplevd trøbbel med manglende lyd. Har tidligere hatt H/K DVD1 koblet til via optisk uten trøbbel...

Har ikke lastet ned noen av de demoene du har trøbbel med, men har testet mange demoer og spill uten trøbbel.

Siden du har trøbbel med hd-dvd også tyder det vel på at det er avr7000 som er kilden til trøbbelet... Men i utgangspunktet skal den takle det du prøver å sende den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •