Kan noen hjelpe meg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan noen hjelpe meg?

Hei!
    Jeg her ganske så nye her, så håper jeg får til dette og noen kan hjelpe meg.

Jeg har tenkt å kjøpe en Playstation 3 til kjæresten min sin bursdag. Og jeg har lyst å klare det uten hans hjelp!
    Men jeg føler når jeg er på expert eller lignende så prøver betjeningen å lure meg , slik de får solgt mest mulig:???:

Så det jeg lurer på er:

1) Hvor er det greiest å kjøpe en slik consol?
    2) Hva følger med?
    3) Hva synes gutter er kjekkest mellom 40 gb og 60gb?
    Holder det med 40gb? synes prisforskjellen er litt stor.. og vet ikke om budsjettet mitt kan strekke seg til 60gb.

Kan noen hjelpe ei jente som er håpløs på slike tekniske ting?
    Om noen vet mer jeg burde vite, er det bare å pøse på med informasjon!

Blir mer en overraskelse for han om jeg klarer å kjøpe den selv, enn om jeg gir han pengene til å kjøpe den..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audrey Hepburn
    Hei!

Jeg har tenkt å kjøpe en Playstation 3 til kjæresten min sin bursdag. Og jeg har lyst å klare det uten hans hjelp!
    Men jeg føler når jeg er på expert eller lignende så prøver betjeningen å lure meg , slik de får solgt mest mulig:???:

Så det jeg lurer på er:

2) Hva følger med?
    Holder det med 40gb? synes prisforskjellen er litt stor.. og vet ikke om budsjettet mitt kan strekke seg til 60gb.

Blir mer en overraskelse for han om jeg klarer å kjøpe den selv, enn om jeg gir han pengene til å kjøpe den..
    Hei!
    40GB versjonen holder for de fleste, hovedforskjellen er at med 60GB versjonen kan man spille spill som er laget for Playstation 2.

Hvis dere har flatskjerm må du kjøpe med en HDMI-kabel. Disse kan være uforholdsmessig dyre på expert o.l, mye å spare på en tur innom Clas Ohlson eller Biltema.

Normalt sett kommer den bare med 1 kontroller og kabel for "gammel type" tv.
    Kjøp gjerne med en ekstra kontroller, og et spill for to spillere (Tennis for eksempel). Se eventuelt etter pakketilbud, her kommer ofte maskinen sammen med gode (bestselgere) spill.

Greit å se på nettet hvordan prisnivå ligger, så slipper man den følelsen av å bli lurt/snytt.. Men husk, i butikk blir nok prisen litt høyere

Eksempel:
    Sony PlayStation 3 40GB + FIFASTREET 3
    Sony PlayStation 3 40GB inkl. Uncharted + Ratchet & Clank kr. 4299,00
    Prisguide.no: Sony PlayStation 3 40 GB
    HDMI Kabel hos Clas Ohlson

Tror han blir veldig glad for gaven, og ikke minst initiativet og innsatsen du legger ned, jeg blir i alle fall veldig glad av sånt!

--daniel

EDIT: Beklager at jeg legger inn priser i teknisk forum, kanskje hele tråden skulle vært flyttet til produkt/prisjakt=

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware

Sitat Opprinnelig postet av danielh
    Hei!
    40GB versjonen holder for de fleste, hovedforskjellen er at med 60GB versjonen kan man spille spill som er laget for Playstation 2.

Hvis dere har flatskjerm må du kjøpe med en HDMI-kabel. Disse kan være uforholdsmessig dyre på expert o.l, mye å spare på en tur innom Clas Ohlson eller Biltema.

Normalt sett kommer den bare med 1 kontroller og kabel for "gammel type" tv.
    Kjøp gjerne med en ekstra kontroller, og et spill for to spillere (Tennis for eksempel). Se eventuelt etter pakketilbud, her kommer ofte maskinen sammen med gode (bestselgere) spill.

Greit å se på nettet hvordan prisnivå ligger, så slipper man den følelsen av å bli lurt/snytt.. Men husk, i butikk blir nok prisen litt høyere

Eksempel:
    Sony PlayStation 3 40GB + FIFASTREET 3
    Sony PlayStation 3 40GB inkl. Uncharted + Ratchet & Clank kr. 4299,00
    Prisguide.no: Sony PlayStation 3 40 GB
    HDMI Kabel hos Clas Ohlson

Tror han blir veldig glad for gaven, og ikke minst initiativet og innsatsen du legger ned, jeg blir i alle fall veldig glad av sånt!

--daniel

EDIT: Beklager at jeg legger inn priser i teknisk forum, kanskje hele tråden skulle vært flyttet til produkt/prisjakt=
    Tusen takk for svar!=)

Noe jeg også lurer på er firmware , hva enn det var for noe.
    Da vi kjøpte tv-en vår en Samsung Le46m8 full HD, så snakket han mye om firmware. og tv-er produsert etter en bestemt dato hadde ny firmware..

Er det slik for en playstation og?
    Da jeg var innom expert idag, sto det på en plakat : "Playstation 40gb 3999 ny versjon! "

Ny versjon?

Jeg har allerede kjøpt en eller annen kabel fra expert med gull eller noe slikt..Den såg bra ut =)

Hvordan flytter jeg tråden ?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar!=)

Noe jeg også lurer på er firmware , hva enn det var for noe.
    Da vi kjøpte tv-en vår en Samsung Le46m8 full HD, så snakket han mye om firmware. og tv-er produsert etter en bestemt dato hadde ny firmware..

Er det slik for en playstation og?
    Da jeg var innom expert idag, sto det på en plakat : "Playstation 40gb 3999 ny versjon! "

Ny versjon?

Jeg har allerede kjøpt en eller annen kabel fra expert med gull eller noe slikt..Den såg bra ut =)

Hvordan flytter jeg tråden ?
    Firmware ligger i maskinen og er på en måte det som styrer den. Altså programvare som bestemmer hvordan maskinen virker. Det oppdaterer du bare selv ved å kople PS3en til nettet etter du har kjøpt den. (Gratis nedlasting) Trenger ikke bekymre deg for det, den kan oppdateres etterhvert i tiden som kommer.

Tja, 40 GB er den nyeste versjonen. Du får den jo til 3495 på nettet - 3999 er nok ok pris i butikk, kanskje lavere på Elprice el.lign.

Du trenger ikke flytte tråd, det gjør en moderator hvis det trengs. (En som "bestemmer" her.)

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo legge til at 60 GB er ikke god å få tak i, forskjellen på 40 og 60 er at 60 kan spille gamle Playstation 2 spill også - det kan ikke 40 GB versjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Firmware ligger i maskinen og er på en måte det som styrer den. Altså programvare som bestemmer hvordan maskinen virker. Det oppdaterer du bare selv ved å kople PS3en til nettet etter du har kjøpt den. (Gratis nedlasting) Trenger ikke bekymre deg for det, den kan oppdateres etterhvert i tiden som kommer.

Tja, 40 GB er den nyeste versjonen. Du får den jo til 3495 på nettet - 3999 er nok ok pris i butikk, kanskje lavere på Elprice el.lign.

Du trenger ikke flytte tråd, det gjør en moderator hvis det trengs. (En som "bestemmer" her.)
    Det er jo bra! Da slepper jeg å bekymre meg for firmware og slike ting...
    Men så er det et nytt spørsmål. Det ble sagt her at jeg burde kjøpe med en ekstra kontroll, så jeg tittet litt på det igår.
    Men skjønner ærligtalt ikke forskjellen mellom :

SpeedLink trådløs håndkontroll til Playstation 3
    260425 - Trådløs håndkontroll til Playstation 3 fra SpeedLink. Slitesterk design med mange funksjoner.

og

SixAxis Wireless Controller Playstation 3
    1000173 - Håndkontrollen til PlayStation3 har blitt skapt gjennom å finslipe og forbedre verdens mest populære PlayStation-håndkontroll som har blitt solgt i flere hundre millioner eksemplar...

Ser jo det er en stor prisforskjell på de.. men klarer ikke å se forskjellen.
    Hva er de ?
    Hvilken er best?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo bra! Da slepper jeg å bekymre meg for firmware og slike ting...
    Men så er det et nytt spørsmål. Det ble sagt her at jeg burde kjøpe med en ekstra kontroll, så jeg tittet litt på det igår.
    Men skjønner ærligtalt ikke forskjellen mellom :

SpeedLink trådløs håndkontroll til Playstation 3
    260425 - Trådløs håndkontroll til Playstation 3 fra SpeedLink. Slitesterk design med mange funksjoner.

og

SixAxis Wireless Controller Playstation 3
    1000173 - Håndkontrollen til PlayStation3 har blitt skapt gjennom å finslipe og forbedre verdens mest populære PlayStation-håndkontroll som har blitt solgt i flere hundre millioner eksemplar...

Ser jo det er en stor prisforskjell på de.. men klarer ikke å se forskjellen.
    Hva er de ?
    Hvilken er best?
    Kjøp en ekstra orginal sixaxsis håndkontroll, de fungerer bra har lang levetid og god ergonomi.
    Hvis dere har tv eller projector med HDMI kontakt er det kanskje greit å kjøpe med en HDMI kabel da dette ikke følger med i PS3 pakken.

Lykke til

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Så det jeg lurer på er:

2) Hva følger med?

Med mindre det har skjedd noe med leveransene fra Sony, så tror jeg ikke 60Gb-versjonen er å oppdrive lenger. Den har vært utsolgt siden før jul, og meldingene går på at den er en utgått modell. Det er mulig det kommer en 80Gb versjon senere, men det er foreløpig ikke annonsert noen dato for dette.

40Gb er derfor det valget du har, tipper jeg.

Newcomer Composite sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel kanskje legge til at 60g versjon har minnekortleser.Noe som gjør at du kan se på bildene du har tatt med digitalkamraet.Kona mi syntes det var det var helt topp og se bildene på storskjerm som lysbildefremvisning
    Hilsen Bjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Composite
    Kan vel kanskje legge til at 60g versjon har minnekortleser.Noe som gjør at du kan se på bildene du har tatt med digitalkamraet.Kona mi syntes det var det var helt topp og se bildene på storskjerm som lysbildefremvisning
    Hilsen Bjørn
    Det er et poeng, men husk at man kan uansett vise bilder fra en PC som er satt opp som mediaserver, eller fra USB minnepinne eller harddisk. Så det er fortsatt mulig fra en 40GB, bare ikke så enkelt som å ta minnekortet ut fra kamera og inn i PS3. Med mindre man har minnekort som er kombi USB/SD da

Når det gjelder håndkontroller så tror jeg den originale Sixaxis er tingen. Eventuelt vente litt med den, kommer snart en ny type som rister når man kræsjer i bilspill etc.. (Den kan også skaffes rimelig fra utlandet over nett)

Kanskje, i stedet for ekstra håndkontroll, du kan kjøpe med en Blu-Ray Remote. Denne gjør filmavspilling litt enklere enn med Sixaxxis kontrolleren. (Ja, du vet sikkert at PS3 er en fin avspiller for Blu-Ray film i tillegg til spillmaskin)

Jeg begynner å innse at mine svar muligens er mer egnet til å forvirre enn å hjelpe men det er i beste mening

--
    daniel

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte blu ray remote hos ARDATA / SONY Blu-Ray Remote control pÃ¥ Playstation 3 samt en ekstra kontroll. Kjøpte ikke original, siden det er ganske sjelden at det er spill med two-player her i huset. Den vi kjøpte var e logitech sak, hvor du må sette i usb dongle i PS3en når den skal brukes, fungerer relativt greit. Men om det blir mye spilling tosammen er nok originalkontrollen å foretrekke, logitechen har et par nykker på noen PS2 spill her.

Kjøp en blu-ray film til ham i tillegg så blir han sikkert kjempeglad
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan prøve å summere litt jeg, hvis dette blir noe forvirrende

Playstation 3 kjøper du der du får best pris, enkelt og greit. Elkjøp, Elprice, Expert, Platekompaniet etc. finnes vel i nærheten av deg?
    Det er kun 40Gb å få fatt i, så du får ikke kjøpt "feil".

Har dere flatskjerm-TV, så trenger du en HDMI-kabel. Lengden kommer jo an på hvor langt unna PS3 skal stå fra tven. Det er store prisforskjeller på kabler, men den billigste er god nok.

Liker kjæresten din å se på film, kan du kjøpe med en Blu-Ray film, og evnt en DVD/BluRay fjernkontroll. Denne koster 3-400kr. Han MÅ IKKE ha denne for å se på film, men det er mye greiere enn å bruke håndkontrollen som fjernkontroll.

Om han er mer glad i spill, er jo spørsmålet om du vet hvilke spill han liker, og om du skal være med å spille
    Om det er sjelden du eller kompisene hans er med å spiller, er det jo ingen grunn til å kjøpe en ekstra håndkontroll. Ei heller om du kjøper et spill som ikke er for 2-player.

Guitar Hero 3, er jo også veldig populært og kan være et tips. Da har dere mulighet til å spille sammen med en gang. Den ene benytter medfølgende gitar, og den andre benytter håndkontrollen.

Lykke til, men vær forsiktig med å skjemme bort kjæresten slik! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Kan prøve å summere litt jeg, hvis dette blir noe forvirrende

Playstation 3 kjøper du der du får best pris, enkelt og greit. Elkjøp, Elprice, Expert, Platekompaniet etc. finnes vel i nærheten av deg?
    Det er kun 40Gb å få fatt i, så du får ikke kjøpt "feil".

Har dere flatskjerm-TV, så trenger du en HDMI-kabel. Lengden kommer jo an på hvor langt unna PS3 skal stå fra tven. Det er store prisforskjeller på kabler, men den billigste er god nok.

Liker kjæresten din å se på film, kan du kjøpe med en Blu-Ray film, og evnt en DVD/BluRay fjernkontroll. Denne koster 3-400kr. Han MÅ IKKE ha denne for å se på film, men det er mye greiere enn å bruke håndkontrollen som fjernkontroll.

Om han er mer glad i spill, er jo spørsmålet om du vet hvilke spill han liker, og om du skal være med å spille
    Om det er sjelden du eller kompisene hans er med å spiller, er det jo ingen grunn til å kjøpe en ekstra håndkontroll. Ei heller om du kjøper et spill som ikke er for 2-player.

Guitar Hero 3, er jo også veldig populært og kan være et tips. Da har dere mulighet til å spille sammen med en gang. Den ene benytter medfølgende gitar, og den andre benytter håndkontrollen.

Lykke til, men vær forsiktig med å skjemme bort kjæresten slik! :-D

Oi!
    Tusen takk alle sammen for svar! =) Jeg skal prøve å ikke hyperventilere pg av overdose med info.

Men hva er egentlig forskjellen på de to kontrollene?
    Er det verdt 200 kr prisforskjellen?

Men igjen tusen takk alle sammen! Så kan jeg jo si til han at jeg har nesten klart dette på egen hånd

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •