Ekstra liten skjerm til PS3 for avspilling av musikk og fikling med receiver for den

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ekstra liten skjerm til PS3 for avspilling av musikk og fikling med receiver for den

som har PJ.

Kjøpte en ekstra liten LCD-TV for å koble til forsterker eller PS3 slik at jeg skulle slippe å slå på PJ for å høre på musikk. Hvordan få til dette? Koblet SVHS kabel til Monitor Out på min Yamaha RX-V1800 og får fint fram menyene til forsterkeren her, men ikkno PS3 bilde. Har koblet PS3 via HDMI til min TW1000. Noen som har noen forslag? Testa også rett fra PS3 men her er det vel enten HDMI eller analogt. Sukk!

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde vel avventet et slikt kjøp litt til. Jeg vil tro denne muligheten etterhvert kommer til PSP'n. Man kan idag streame musikk/bilder/video fra PS3 til PSP så jeg vil tro det er en smal sak å fikse firmware som kan gjøre PSP'n om til en ren fjernkontrol. På den annen side er dette ikke bekreftet så jeg har en viss forståelse for at du ikke klarte å vente.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde vel kanskje være receiveren som skulle klare jobben med å monitorere ut bildet fra alle utganger. Forer receiveren med HDMI fra PS3. Vet ikke om dette rutes rett igjennom receiveren digitalt, eller om man kan blande dette over i det analoge systemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke meningen at det skal være mulig å downconverte HDMI til noe analogt videoformat? Tror det er en del av HDMI-protokollen, men skal ikke banne på det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er vel slik det er regner jeg med. Men det burde vel kanskje være mulig for PS3 og sende ut både analogt og digitalt på en gang :-)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra speccen:
    Videosignalkonvertering: Composite video <-> S-video <-> Componentvideo -> HDMI

Pila går bare en vei fra component til HDMI og ikke andre veien. Virker som det er en teknisk begrensning og ikke noe feil..

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Nei det er vel slik det er regner jeg med. Men det burde vel kanskje være mulig for PS3 og sende ut både analogt og digitalt på en gang :-)
    Det burde være mulig, men er det dessverre ikke...
    Håper og tror på en PSP-løsning, tror Sony hadde solg PSP'er i bøtter og spann dersom den kunne brukes som fjernkontroll for PS3.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Det burde være mulig, men er det dessverre ikke...
    Håper og tror på en PSP-løsning, tror Sony hadde solg PSP'er i bøtter og spann dersom den kunne brukes som fjernkontroll for PS3.
    Jepp! Det hadde vært genialt.
    Funker utmerket å streame musikk via PS3 nå gitt så det hadde vært greit å få til dette. Bare litt kjip musikkavspiller i XMB, irriterer meg at musikken stopper når du skal ut i arkiver å finne flere sanger.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det slipper du hvis du trykker en gang på PS3 knappen, da kommer du ut i XMB uten at musikken stopper. Da kan du f.eks sette på slideshow med familiebildene mens musikken går i bakgrunn.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm..det var irriterende at det gikk an. Har kvittet meg med min ekstra skjerm og satt opp en laptop til streaming av musikk isteden. Men men, er jo fortsatt ikke i målmed bilde da. Noen som vet om dette funker om man får tak i en hdmi splitt?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •