PS3 på NAS disk? EVT NAS disk med USB, finnes det?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 på NAS disk? EVT NAS disk med USB, finnes det?

Har satt opp et Dlink kabinett med 2 disker til speiling for å lagre musikken min sikkert, men jeg får absolutt ikke lov til å acsessere dette via PS3. Uansett hvilken mappestrukturer jeg setter opp. Leste vel et sted her om dagen at om du setter i en NAS disk med USB i tillegg så kan du koble disken til PS3 via USB og TP kabelen til nettverket for å kjøre musikken via resten av maskinene.
    Jeg har forsøkt å finne NAS disker med både nettverk og USB, men klarer ikke å oppdrive dette. Er det noen som kjenner til om det finnes slike disker? Har jo sett noen som har USB på seg, men disse kan bare brukes til å koble til Printere, eller brokobling av flere disker til nas disken.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bare stream musikk til ps3 via pc?
    Btw, du vet at disken MÅ være formatert i FAT format for at ps3 skal kunne finne den?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Star1
    Hvorfor ikke bare stream musikk til ps3 via pc?
    Btw, du vet at disken MÅ være formatert i FAT format for at ps3 skal kunne finne den?
    Hadde håpet å slippe en ekstra PC :-)

Over nettverk er vel ikke FAT nødvendig. Det er vel bare om du skal koble den direkte i PS3. Eller har jeg missforstått her?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt sikker på hva du mener med over nettverk. Skal du streame, så kan disken være i hvilket format som helst. Skal disken være koblet til ps3 må den være FAT.
    Og du trenger vel ikke en ekstra pc til å streame? Regner med du allerede har en siden du har et nettverk? Ha musikken på NAS diskene, og stream den fra NAS via pc.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Star1
    Ikke helt sikker på hva du mener med over nettverk. Skal du streame, så kan disken være i hvilket format som helst. Skal disken være koblet til ps3 må den være FAT.
    Og du trenger vel ikke en ekstra pc til å streame? Regner med du allerede har en siden du har et nettverk? Ha musikken på NAS diskene, og stream den fra NAS via pc.
    Ja det var akkurat det jeg sa :-) PCer har jeg drøssevis av, det er ikkno problem, men alikavel vil jeg ikke være avhengig av en PC. Hadde vært fint om en kunne bruke bare et raid-1 sett stående i et skap.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med QNap? Har selv en QNap TS-109 som er koblet til trådløs routeren og er dermed tilgjengelig fra LAN og WAN. Kommer ferdig installert med Twonky Mediaserver og ITunes server (det vurderes nå også om Slimserver skal inkluderes i firmware'en (beta 2.0) Fungerer glimrende mot PS3, er meget fornøyd! Siden du ønsker å sette opp RAID så er vel TS-209 et alternativ.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar at du har en dlink dns-323, da er det bare å starte uPnP serveren og søk på media servere på PS3en.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JonasH
    Hva med QNap? Har selv en QNap TS-109 som er koblet til trådløs routeren og er dermed tilgjengelig fra LAN og WAN. Kommer ferdig installert med Twonky Mediaserver og ITunes server (det vurderes nå også om Slimserver skal inkluderes i firmware'en (beta 2.0) Fungerer glimrende mot PS3, er meget fornøyd! Siden du ønsker å sette opp RAID så er vel TS-209 et alternativ.
    Link? :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stale
    Antar at du har en dlink dns-323, da er det bare å starte uPnP serveren og søk på media servere på PS3en.
    Har gjort dette og finner disken ittno problem, men får ikke acsessere musikk mappa.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om jeg helt skjønte problemet, men jeg har en Synology 107+ som forer min Squeezebox og den er nydelig, kjapp og problemfri. Med Samsung T166 500 GB oppi er den nesten lydløs også...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Vet ikke om jeg helt skjønte problemet, men jeg har en Synology 107+ som forer min Squeezebox og den er nydelig, kjapp og problemfri. Med Samsung T166 500 GB oppi er den nesten lydløs også...
    Poenget er å streame musikk fra et kabinett med disker i RAID1 altså speiling, dette for sikkerheten rett inn til PS3 uten å dille med en PC :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •