Hakking ved 1080P 24 på PS3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hakking ved 1080P 24 på PS3

Hva er best på playstation 3? Jeg synes 1080P 24 hakker voldsomt ved panoreringer. Vil det forsvinne med vanlig 1080P? Går det an å få mer fps. en 24 på PS3?

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken

skjerm bruker du?

Newcomer HolgerL sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er eit vanleg problem med slik hakking eller "judder" på 1080p 24hz på ein del skjermar.
    Har samme problem sjølv med PS3 og ein LG 37LY95. Hakkinga sluttar dersom ein slår av 24hz i menyen på PS3, men generell kvalitet blir dessverre dårlegare.
    Håpar på fiks...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg såg simpsons på blu ray og den theme melodi sekvensen, den flaut heilt fantastisk behagelig, men judder er diverre ikkje heil vekke som oftast, eg har ein sammy m86 52".

Newcomer torgeir sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel skjermen som er problemet her. PS3 har mer enn nok kraft til å dra i land en og to datastrømmer i 1080p 24fps

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torgeir
    Er vel skjermen som er problemet her. PS3 har mer enn nok kraft til å dra i land en og to datastrømmer i 1080p 24fps
    Det er også mitt inntrykk. Det er altså 24hz-støtta til skjermen som er litt "oppskrytt"... :-P Har maila med LG-support Norge men dei kjente ikkje til problemet ein gong. Håpar på ein firmware-upgrade eller noko slikt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går ut ifra at problemet ditt bare er judder (og ikke at PS3 skipper frames)

1. Kinofilmens 24fps er ikke nok til å gjenskape alle former for bevegelse fritt for hakking. Se på How many frames per second can the human eye see?

2. Noen displayteknologier/former for prosessering gjør problemet større enn nødvendig.

3. Dersom skjermen fysisk oppdateres bare 50/60ggr pr sekund så vil kinofilm som er filmet med 24fps enten gi "mikrohakking", interpolering/uskarphet eller avspilling i litt feil tempo. Spørsmålet er da hvor konverteringen gjøres best.

Poenget mitt er at "TRUE superduper HD 1080p at revolutionary 24fps. True. Really true, we mean it!" som en måte å overføre kinofilmen fram til våre øyne bare har et poeng dersom alle komponentene langs kjeden er i stand til å gi bedre bilde gitt et slikt signal. Det å overføre 24p fra avspiller til tv, som igjen må konvertere til 60fps før visning er ikke nødvendigvis noe bedre enn å overføre 60fps fra ende til ende.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ecnart
    eg såg simpsons på blu ray og den theme melodi sekvensen, den flaut heilt fantastisk behagelig, men judder er diverre ikkje heil vekke som oftast, eg har ein sammy m86 52".
    har heller ingen tendens til judder med min samsung 46" m87.

Men nedlasta demoer fra playstationstore som kjøyrer i 1080p 60hz blir eg svimmel av å sjå på.. Kan det være avlesning av "småtreig" harddisk? tja kanskje..

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lg Tv

Sitat Opprinnelig postet av HolgerL
    Det er også mitt inntrykk. Det er altså 24hz-støtta til skjermen som er litt "oppskrytt"... :-P Har maila med LG-support Norge men dei kjente ikkje til problemet ein gong. Håpar på ein firmware-upgrade eller noko slikt.
    Veldig interessant det du skriver Holger. Tvn det dreier seg om er en LG LF75 37" Fikk mail da jeg spurte om dette:
    "Hei

Takk for din henvendelse. Det er vanskelig aa si hva som kan vaere aarsaken til dette. I slike tilfeller som dette er det enklere om du ringer oss paa teknisk support paa tlf 800 187 40, ettersom vi trenger aa vite hva du har koblet med og i hvilke innganger osv.

Mvh
    Trude
    LG"

Har ikke rigget meg til å ringt ennå. Men du hinter til firmware oppdatering, hvordan blir det gjort? ser det er en inngang som heter service på tvn men må ha en kabel da, ser ut som serial? Litt tungvindt å sende tvn inn liksom.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har gått ein runde med LG support om dette pr mail, og det har sjølvsagt tatt vekesvis.

Det siste svaret frå LG support er:

"Teknikeren vår sier at på enkelte Tv'er så blir det bare slik."

Og så la dei ved ein scan av ein artikkel i HemmaBio nr. 6 2007 som omhandlar problemet med 1080p-signaler på 1080i-skjerm... :?

Det er ingen tvil om at LG-panelet kan vise 1080p/24, men når resultatet er irriterande judder, er det grunn til å heve kjøpet meiner eg.
    Det er som å selge ein fargetv som ikkje kan vise fargar riktig. 24hz-støtta var jo ein av dei viktigaste årsakene til at eg valde tv'en.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •