COD4 + PS3 VIll kun kjøre i 720p ?!?!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

COD4 + PS3 VIll kun kjøre i 720p ?!?!

Oki , har PS3 PZ70 FULL HD tv. og COD 4

Mener jeg har kjørt spillet i 1080p før, men nå når eg starter spillet kommer det
    "signalstyrke 1080p" så når er kommet skikkeligt innn i spillet , rett før hovedmenyen så kommer det signalstyrke 720p.

Har prøvd å snuske litt rundt på PS3 spillinstillinger der med oppskalering til full hd greier, og ps3 utjevning.

Men ikke noe forskjell. så tok de valgene tilbake til "av".

Noen som har COD4 så kan skjekke ut , lyver coveret eller ? der står det jo at det kjører i 1080i og 1080p

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må i innstillingene for HDMI på ps3, og KUN merke 1080P. Cod4 har vistnok problemer med å finne rett oppløsning eller noe slikt.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde det var 720p oppløsning på alle spill foreløpig

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er mange spill som er 1080p, tydeligvis ikke så mange som har fått det med seg ennå. Men ser egentlig ikke problemstillingen her, så sant TVen din ikke er minst 50" så skal det ekstremt mye til for at du i det hele tatt klarer å se forskjell på 720p og 1080p...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare 42" , menne tror eg ser forskjell, så difinivt forskjell på 480p og 576p menne, sikkert mer vanligt det. så må inn i options å ta vekk allt annent enn 1080p da.. aii

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk fixet til å kjøre Gamet i 1080p igjenn, mongo at det ikke automatisk kjører på det beste da.. før eg spillte Fifa07 som e 720p så gikk det autnatisk rett inn i 1080p .. sikkert påvirket av fifa da..

Men mener eg ser forskjell på 720p og 1080p, kan sikkert ha litt med psyken oxo..

Noen som vet om det blir noe bedre om DVD når en har på Oppskalering til 1080p ??

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smygen
    Har bare 42" , menne tror eg ser forskjell, så difinivt forskjell på 480p og 576p menne, sikkert mer vanligt det. så må inn i options å ta vekk allt annent enn 1080p da.. aii
    Jepp, hak kun av på 1080p. I menyen på PS3en da vel og merke...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Trodde det var 720p oppløsning på alle spill foreløpig
    COD4 kjører faktisk i 600P... :neutral:

Playstatic » Playstation 3 resolution mystery revealed

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dab0ne
    COD4 kjører faktisk i 600P... :neutral:

Playstatic » Playstation 3 resolution mystery revealed
    Tror ikke man skal stole helt på den siden der men, tror dette gjelder x360 mer enn PS3. Dette temaet dukka jo ikke opp før de som lagde Halo 3 sa at det egentlig kjørte i 640p for så å oppskalere bildet etterpå. Er mange spill som sikkert gjør det, men det er jo x360'en som har en dedikert chip for oppskalering, er jo derfor alle spilla på x360'en kan kjøre i 1080p, selv om spillet ikke er lagd for det. Har sett Gears of War i 1080p, og det så mye bedre ut i 720p.
    X360'en hadde jo ikke 1080p støtte før en oppdatering kom til den som gjorde at den kunne oppskalere.

Men så lenge spillene ser bra ut så er det vel egentlig ikke så mange som bryr seg. Kan kanskje ikke si det om Halo 3 da, som ikke så noe bra ut i det hele tatt.

Newcomer ConCon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjer det samme hos meg... Har full HD TV... og har haket av alle oppløsninger i PS3 skjermmenyen. Men CoD4 velger da automatisk 720p... men haker jeg kun av for 1080p så kjøres CoD4 i full HD.

Det er vel som nevnt over her, at spillet har problemer med å automatisk velge den høyeste oppløsningen, for jeg har testet andre spill, og de som støtter full HD kjøres da i dette, f.eks. Ridge Racer 7...

Ulempen med å bare ha haket av for 1080p er hvis man skal spille spill som maks støtter 720p... da vil spillet istedet velge den aller laveste oppløsningen, noe som gir langt dårligere bilde enn 720p... så er like greit å hake av alle oppløsningene, så blir det stort sett bra

Kan jo også legge til at jeg selv ikke så noen forskjell på CoD4 i 720p eller 1080p... men så har jeg da kun 40" TV. Sitter forøvrig bare 2,5 meter unna skjermen!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Er mange spill som er 1080p, tydeligvis ikke så mange som har fått det med seg ennå. Men ser egentlig ikke problemstillingen her, så sant TVen din ikke er minst 50" så skal det ekstremt mye til for at du i det hele tatt klarer å se forskjell på 720p og 1080p...
    Jeg er ingen ekspert på området, men har lyst til å komme med en liten personlig erfaring.
    Burnout Paradise ble oppgradert med en relativt stor patch for ikke lenge siden, jeg syntes bildet var mye smoothere og gikk igang med å studere patchnotes. Etter en stund så jeg at spillet nå kjørte 1080i der dette var mulig. Uten å blande inn 1080i/720p-diskusjonen her så ble bildet merkbart klarere på min Toshiba 37" fullHD (37X3030DG).

Det er jo mulig at dette også er et spillfenomen

EDIT: beklager så meget for å ha dratt opp en gammel tråd :S

Truls

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 er ikke kraftig nok til å kjøre tunge spill i fullhd, desverre
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tull. PS3 er kraftig nok, men det er svært få spillprodusenter som satser på den oppløsningen siden ikke Xbox 360 støtter det og de fleste spill lages for både PS3 og 360. Derfor lages de fleste spill i 720p. Det er allerede noen spill ekslusivt på PS3 med 1080p, og det er kommer nok flere etterhvert. Gran Turismo 5 blir det store, da GT5:Prologue allerede er ute med 1080p...

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye rar info ute å går, og for dere som tror ps3 har bedre grafikk enn xbox 360 så tar dere feil. 360 er faktisk kraftigere på grafikk. Utvikleren av BioShock sa også at dette var grunnen til at spillet ikke kom på ps3, fordi det var for lite grafikk minne.

Nå har ikke jeg fulgt med i det siste, men før var det i allefall ingen store spill til ps3 eller 360 som ble rendret i 1080p internt, men kun oppskalert.

Hvis tilfellet hadde vært at spillene ble rendret 1080p internt, så hadde det vært ENORM forskjell mellom 720p og 1080p, noe det ikke er på dagens spill.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gran Turismo 5 har jo 1080p. Ser forskjell, men ikke STOOOR forskjell. Men det gjør man jo ikke på 720p til 1080p på film heller.

Rart det du sier om Bioschock. Bioshock er jo bekreftet på PS3 og kommer snart, i FORBEDRET utgave. Med trophies for de som digger det.

Mener det intervjuet du nevner, dreide seg om MGS4 og ikke bioschock.... Det at de ikke fikk så bra grafikk som de ville ha på PS3.

Men skal innrømme at jeg ikke er blown away av grafikken på PS3, heller ikke 360. Synd, men kanskje jeg forventet litt vel mye. Den dagen grafikken er som en Pixar film, da er jeg fornøyd.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: oops, dobbel

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Mye rar info ute å går, og for dere som tror ps3 har bedre grafikk enn xbox 360 så tar dere feil. 360 er faktisk kraftigere på grafikk. Utvikleren av BioShock sa også at dette var grunnen til at spillet ikke kom på ps3, fordi det var for lite grafikk minne.

Nå har ikke jeg fulgt med i det siste, men før var det i allefall ingen store spill til ps3 eller 360 som ble rendret i 1080p internt, men kun oppskalert.

Hvis tilfellet hadde vært at spillene ble rendret 1080p internt, så hadde det vært ENORM forskjell mellom 720p og 1080p, noe det ikke er på dagens spill.
    Tror nok ikke du har fulgt så godt med nei :P

Bioshock kommer til ps3 i oktober

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nok ikke fulgt så godt med nei, har ikke ps2 så bryr meg vel svært lite om hva som kommer ut på den, nå som final fantasy kommer til xbox 360 også

Mulig det var mass effect som krevde for mye ram til å kunne virke på ps3, og at jeg blandet med bioshock siden det er bioware som har laget mass effect... Men finner ikke noe info om dette nå, tror det var interjvu av utvikleren på gamer.no som sa det... men samma det.

Fint for ps3 eiere at bioshock kommer Har det på 360 selv, men har ikke begynt å spille enda...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stygt redd du kommer å bli korsfestet av PS3 gjengen her nå Herminator :cry:
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0