COD4 + PS3 VIll kun kjøre i 720p ?!?! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal ikke korsfeste noen som helst, men feilinformasjon kan vi jo ikke ha noe av

Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Mye rar info ute å går, og for dere som tror ps3 har bedre grafikk enn xbox 360 så tar dere feil. 360 er faktisk kraftigere på grafikk. Utvikleren av BioShock sa også at dette var grunnen til at spillet ikke kom på ps3, fordi det var for lite grafikk minne.
    Det finnes tusenvis av algoritmer for å løse forskjellige grafiske oppgaver realtime, hvor mange av de gjør det samme men på forskjellig måte. Hva som belastes av hardware og hvor mye det belastes varierer ekstremt! Som et resultat er grafisk ytelse avhengig av hvordan spillet er programmert og på hvilket system det kjøres.

Xbox 360 har ikke bedre grafikk enn PS3, og heller ikke det motsatte. Optimaliseres spillet for konsollen, noe som desverre ikke er tilfellet med de fleste multiplatformutgivelser, gir de to relativt like resultater grafisk.

Noen spill trenger mye minne, mange trenger rask GPU mens andre trenger kraftig CPU. Her leverer Microsoft og Sony to svært ulike systemer, som begge er rå på sin måte...

At utvikleren av BioShock sier PS3 har for lite grafikkminne forteller kun at de ikke har vært villig til å legge arbeid i en optimalisering. PS3 tar nemlig igjen for udelt minne med en ekstremt rask bus, som gjør teksturbehandlingsevnen så og si like god som med 360. I tillegg gjør høyere polygonkapasitet behovet for highres texturer mindre for samme resultat!

Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Nå har ikke jeg fulgt med i det siste, men før var det i allefall ingen store spill til ps3 eller 360 som ble rendret i 1080p internt, men kun oppskalert.

Hvis tilfellet hadde vært at spillene ble rendret 1080p internt, så hadde det vært ENORM forskjell mellom 720p og 1080p, noe det ikke er på dagens spill.
    Er flere spill som rendreres i 1080p til PS3, men det bruker jo mer resurser enn å kjøre i 720p, så de fleste utviklerene velger å prioritere grafiske effekter fremfor høyere oppløsning.

PS3 hardware er mer kapabel i høyere oppløsning, men skjermkortet på Xbox 360 har et design som gjør at antialising kan kjøres uten betydlig belastning av GPU, noe PS3 ikke har. Som et resultat kan Xbox'en enkelt kompensere for lavere oppløsning med å bruke antialising, som langt på vei hvisker ut forskjellen mellom de to oppløsningene...

Uansett er poenget mitt ganske enkelt at det på nåværende tidspunkt grafisk sett er to relativt jevngode konsoller, dog svært ulike.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal det ikke stå på covret hvilken oppløsning spillene er på da ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Skal det ikke stå på covret hvilken oppløsning spillene er på da ?
    Ja, men det er ikke alltid det står 1080p/i selvom spillet støtter dette.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt det ikke blir noen korsfestelse, da jeg ikke prøver å være en 360 fanboy som disser ps3, men kun prøver å informere om en litt annen side av saken. Sony eller sony fanboys har alltid vært flinke til å spre propaganda, jeg husker enda at det gikk rykter om at saddam hadde kjøp hundrevis av ps2 for å simulere atombomber osv. Det skulle liksom være ufattelig mye regnekraft i ps2. Noe av den samme hypen opplever jeg rundt cell prosessorern som egnetlig i forhold til en core2duo cpu er meget handikappet og svak, noe som også gjelder 360.

Jeg har desverre ingen link, men tror det finnes her på forumet. Det gjelder en meget omfattende og informativ artikkel om kraften til dagen spillkonsoller og pc'er. Den sammelignet bla annet 360 og ps3 opp mot pc'er. Den tok også for seg de grafiske egenskapene til 360 og ps3. Etter det jeg husker så kom de nemlig frem til at 360 egentlig er kraftiere til tross for sony propaganda. Som Elemental Studios nevner så stemmer det nok at ps3 har høyrer polygoncount, noe som også var tilfellet med ps2 i sine dager. Tydelig at sony satser på dette området, noe jeg tildels er enig i. Jeg syns nemlig runde, myke og jevne linjer er viktigere enn høyoppløste teksturer for å gi god grafikk.

I praksis så viser det seg jo at grafikkmessig er det ikke store forskjeller mellom ps3 og 360. Men viser seg jo med multiplatfomr at de fleste går glattere på 360, men dette har nok mere med prioritering og optimalisering å gjøre. Poenge med min første post i denne tråden var egentlig bare å påpeket at 360 generelt sett er den grafisk sterkeste konsollen i dag, selv om det ikke er av den store betydnigen. Jeg er bare i dag som den gang ps2 kom lei av sony propaganda. Jeg anser meg selv som øytral i konsoll krigen, da jeg er tidligere eier av psx, ps2, dreamcast, xbox, nes, snes, n64 og GC. Som dere sikkert skjønner så er det kun mircrosoft jeg har valgt denne gangen, og for meg så er det enkelt, det er nemlig 360 som appelerer mest til meg som spillemaskin, men det er selsagt noen spill til wii og ps3 jeg kunne tenkt meg, men det er kun en liten brøkdel av det som finnes til 360.

Jeg vurderer hele tiden å kjøpe wii eller ps3, men syns bare ikke det er økonomsik forsvarlig når jeg kun kommer til å spille 2-3 spill til hver av de nevnte konsollene. På 360 har jeg i allefall 20 spill jeg har spilt eller kan tenke meg å spille.

Ikke misforstå meg, jeg er ingen fanboy, men kun interessert i å spille gode og underholdende spill som passer min smak.

PS! Jeg har en forkjærlighet til xbox kontrolleren fremfor ps3 kontrolleren, spesielt på fps, der syns jeg ps3 kontrollene er helt på trynet i forhold.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel slik jeg også gjorde det... for et år siden lurte jeg veldig på om jeg skulle ha Xbox eller PS3.

Det var veldig enkelt - Xbox hadde dobbelt så mange bra titler som PS3.

Per i dag har det jo kommet en del flere titler på PS3 - så valget hadde ikke vært så enkelt nå.

Men er litt enig i denne Playstation propagandaen - det finnes til og med tråder her på forumet som heter "Playstation 3 er best" liksom :-? ops: "Sony har vunnet konsollkrigen!!!! "

Halleluja!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både ps3 og xbox360, xboxen kjører i 1080p på vanlige spill via hdmi, ps3 kjører 720p på vanlige spill og 1080p på småspill, og blu-ray, kan hende de skal fikse det men til nå har det vært sånn.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bodin: Xbox'en rendrer ikke spillene i 1080p internt, dette blir kun oppskalert! Så blir feil å si at de kjører 1080p.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •