PS3 kuttet ut med HDMI,hjelp! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 55
    Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppe og går igjen!

Heisann.
    Nå er ulike innstillinger vedrørende HDMi settings manipulert frem og tilbake, uten resultat. Jeg reagerte på oppløsningen som ble indikert idet bildet fra PS3 via HDMI prøvde å bryte gjennom på prosjektor-bildet. Ene tallet var svært høyt -1900 et eller annet,og jeg fant ingen plass i prosjektorens dokumentasjon, at den støttet det. Men jeg fant heller ingen steder i PS3 - menyen , hvor oppløsning kunne endres.

Så sto det en liten setning i feilsøkingsmanual for prosjektoren (HP Ep 7122): Dersom lampen lyser, og du ikke får bilde,-dra ut støpselet fra prosjektor. Det gjorde jeg,og resultat når den ble stukket inn igjen, kan sees på bildet

Det enkle er fortsatt det beste!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og hopp ..........Jeg har selv 15 M HDMI SUPRA (En av de beste hdmi kablene på markedet når det gjelder å kjøre digitalt signal over lengre distanse,noen hdmi kabler sliter litt med dette .) Jeg kjører kabelen fra Benq w9000 til ps3 fungerer utmerket ... Sort bilde på ps3n er ikke uvanlig ,men prøv å holde inne av knappen i ca 10-15 sek,da vil ps3n hoppe over til analogt signal har jeg hørt ...:-)

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det prosjektoren da..

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Da var det prosjektoren da..
    Eller et samrøre mellom pj og PS. Dette har aldri skjedd før,og jeg lurer fortsatt på om det har noe med oppløsningen i signalet å gjøre.
    Men slikt har jeg lite greie på.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt noen får det til!
    For det gjør ikke jeg.
    Satt i går og prøvde masse frem og tilbake, nytter ikke.

Factory settings hjelper ikke.
    Gått igjennom alle innstillinger både på PS3 og proj., hjelper ikke.
    Skulle prøve en ny overgang, men hifiklubben hadde ikke fler igjen. Har nemlig funnet ut at jeg har ikke HDMI-DVI. Jeg har HDMI-M1 overgang, er det de kaller den på Infocus 5700. Den ligner veldig på DVI, men er litt bredere. Skal være samme sak, men betegnelser kan være viktig!

Hjelper ingenting, uansett hva jeg gjør. Var innom flere steder, og ingen har tro på at det kan være overgangen som gjør det.

Nappet i overgangen, og lirket litt for å se om det var dårlig kontakt, men neida.

Skjer det samme hver gang, etter at jeg er i component modus og vil skifte til HDMI. Godtar du innstillinger og vil forandre? Ja sier jeg og trykker, skjermen blir svart, 576p kommer opp på skjermen, bildet justeres står det, og det er alt. Forblir svart.

Har ikke prøvd å nappe ut kontakten til proj. under drift, kan ikke det skade lampen og fremviseren?
    Har flere ganger nappet ut støpsel til proj, men da etter at den er slått av med fjernkontroll, og den er nedkjølt.

Skuff, skuffere, skuffende!

Vurderer å kaste dr....n på dynga, og investere i en ny 1080p sak. Men det koster pæng ja!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, om du napper ut strømmen under drift,risikerer du overoppheting av lampa.Men om du likevel vurderer å kaste driten på dynga,så kan det vel ikke skade:? . Dog vil ikke jeg anbefale det. For meg så holdt det å dra støpselet ut et halvt minutt(mens pj var kald), og deretter dytte den inn igjen.

Pussig at du får "576" nopp på skjermen,selv fikk jeg et eller annet rundt 1900. Nå kommer det ingen slike varsler. Registrerte også at hver gang jeg skulle slå den på, så var det som den begynte å gå,men ombestemte seg.Og deretter kom oppløsningsindikatoren opp.

La også merke til, at når jeg manipulerte innstillingene i 2settings"-menyen i PS3, så kom det somme tider opp medling om "Cannot Display". Dette fortalte meg, at det tross alt var kontakt mellom ps og pj, selv om den ikke var slik jeg ønsket...

Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Godt noen får det til!
    For det gjør ikke jeg.
    Satt i går og prøvde masse frem og tilbake, nytter ikke.

Factory settings hjelper ikke.
    Gått igjennom alle innstillinger både på PS3 og proj., hjelper ikke.
    Skulle prøve en ny overgang, men hifiklubben hadde ikke fler igjen. Har nemlig funnet ut at jeg har ikke HDMI-DVI. Jeg har HDMI-M1 overgang, er det de kaller den på Infocus 5700. Den ligner veldig på DVI, men er litt bredere. Skal være samme sak, men betegnelser kan være viktig!

Hjelper ingenting, uansett hva jeg gjør. Var innom flere steder, og ingen har tro på at det kan være overgangen som gjør det.

Nappet i overgangen, og lirket litt for å se om det var dårlig kontakt, men neida.

Skjer det samme hver gang, etter at jeg er i component modus og vil skifte til HDMI. Godtar du innstillinger og vil forandre? Ja sier jeg og trykker, skjermen blir svart, 576p kommer opp på skjermen, bildet justeres står det, og det er alt. Forblir svart.

Har ikke prøvd å nappe ut kontakten til proj. under drift, kan ikke det skade lampen og fremviseren?
    Har flere ganger nappet ut støpsel til proj, men da etter at den er slått av med fjernkontroll, og den er nedkjølt.

Skuff, skuffere, skuffende!

Vurderer å kaste dr....n på dynga, og investere i en ny 1080p sak. Men det koster pæng ja!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide med en oppdatering kanskje.
    Kjøpte meg en ny overgang for å prøve, en HDMI-M1 som den heter.
    Hadde vel ikke de helt store forhåpningene akkurat,men det var mitt siste håp at denne var gåen. Men det var den ikke, hjalp ikke en pøkk med en ny en.
    Så da er jeg vel veldig nær å konstatere at min gamle kjære Infocus 5700 har en gåen inngang. Merkelig det også, man hører at proen jobber når jeg ber om HDMI, men det kommer bare svart skjerm. Og så kommer det opp justerer bildet, og 576p. Men der er det stopp,skjer ikke noe mer.

Kanskje på tide å vurdere Infocus IN82 føler jeg.

Men, bruker den på komponent i 720p så lenge, er helt greit å spille på det også.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny oppdatering!

I går fikk jeg min Toshiba HD-EP35 i hus, spennende liten sak det.
    Tenkte at jeg for moro skyld kunne prøve å koble den opp den også via HDMI, siden det fulgte med en kabel.
    Trodde jo at det samme skulle skje med den, at det ble svart skjerm der også, som det er på PS3 via HDMI.

Men neida, flotte bilder lyste mot meg i all sin prakt!
    Hva er dette? Nå skjønner jeg ingenting lenger.

Altså, PS3 gir svart bilde på projektoren, og har egentlig funnet ut at HDMI inngangen på prohj er gåen etter mye feilsøking.

Men så kommer HD-EP35 og gir meg bilder. Og jeg testet PS3 hos en kamerat,der gir den bilder på HDMI. Uten problemer.

Skremmende, og frustrerende. Har sjekket alt føler jeg hvis man leser igjennom tråden her. Noen tips å få til en sart sjel????

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe forskjell i Hz på signalet som sendes ut da? Eller HDMI version? Nei du har rett, det er ikke bare bare å feilsøke på denne nå nei.

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også hatt problemer med "død" Hdmi in på PJ, Panasonic PT Ae 700.
    Har Clas Ohlson switch så drev å byttet flere ganger mellom PS3 og Hd-dvd(Toshiba Ep 10) spilleren min, så ble alt svart.. Byttet kabler(15m) og prøvde litt forskjellig. Så skrudde jeg helt av PJ'en stund. Og da funket det igjen. Kommer iallfall ikke til å bytte mellom kildene så ofte mer.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er noe dr...
    Jeg var litt kjapp med å si at den virket med Toshibaen min. Riktignok får jeg opp bilder via HDMI på den, men det er kun menyen i HD spilleren.

Så fort jeg setter på en film, blir det borte igjen.
    Det står justerer bildet........
    Og det er det, det skjer ikke noe mer. Den prøver flere ganger å justere, men noen film får jeg ikke sett.
    Og det syns jeg er skremmende rart, at den viser menyen, men ikke filmen. Hva kan det være tro?

Har prøvd å bytte ut til en ny 10 meters kabel også, samme resultat.

Møkk lei hele problemet, liltt sur ja!

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får opp denne igjen, når jeg har akkurat samme problemet med ps3 her hos meg. Den vil ikke gi bilde over hdmi uansett hva jeg gjør. Kompositt fungerer fint. Har prøvd å holde inne knappen for å resette den. Hjelper ikke. Hdmi kabelen er testet med en annen kilde, så den er ok. Både tv (LG 50pg6000) og ps3 er nyinnkjøpt (ps3 fikk jeg tak i brukt).

Dette er helt sinnsykt frustrerende.. Noen som har peiling på hvor feilen ligger?

Mvh Lasse

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testa ps3'en hos en kompis med en full-hd lcd skjerm nå nettopp.. Der fungerte den med en gang. Forresten så fungerer en dvd spiller med hdmi utgang helt fint med samme kabel og kontakt hjemme, så det kan da ikke være noe feil med tv'en heller... Nå skjønner jeg ingenting her.... !!

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zobeon
    Testa ps3'en hos en kompis med en full-hd lcd skjerm nå nettopp.. Der fungerte den med en gang. Forresten så fungerer en dvd spiller med hdmi utgang helt fint med samme kabel og kontakt hjemme, så det kan da ikke være noe feil med tv'en heller... Nå skjønner jeg ingenting her.... !!
    Jeg ser at det er ingen av dere som skriver hvilke instillinger dere har på PS3en, skriv gjerne inn disse.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har resatt den ved å holde inn power knappen under oppstart til en pipelyd kommer, skal den ikke da kjøre standard innstillinger på video output?

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zobeon
    Jeg har resatt den ved å holde inn power knappen under oppstart til en pipelyd kommer, skal den ikke da kjøre standard innstillinger på video output?
    Jo, det skal den. Prøv å resette den igjen med kun HDMI kabelen koblet til som signalkilde - om ikke du har gjort det.

Millmaker ser jeg har fått ny PJ, så problemet hans var nok der.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg også prøvd. Jeg har vel egentlig prøvd det meste av tips jeg har funnet på diverse foraer rundt omkring.. Gir snart opp

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen flere tips? Hiver snart dritten ut av vinduet..

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Jo, det skal den. Prøv å resette den igjen med kun HDMI kabelen koblet til som signalkilde - om ikke du har gjort det.

Millmaker ser jeg har fått ny PJ, så problemet hans var nok der.
    Det er helt riktig. Jeg kastet den gamle PJ på båten og kjøpte ny. Siden da har det kun vært gøy, ikke noe problemer i det hele tatt.

Bortsett fra en ting. Jeg kjøpte i frustrasjon tidligere en sånn HDMI signal extender eller hva det heter fra Clas Olsson. En sånn sak som du kobler i serie med HDMI kabelen mellom PS3 og PJ foreksempel.
    Skal hjelpe på signalene ved lange strekk. Den har tatt kvelden av uviss grunn. Men bare fjernet den og kjørte 10 m HDMI kabel direkte fra Yamaha RXV 1800 til IN82. Funker som bare det!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg også fått det samme problemet. Jeg får ikke bilde gjennom hdmi på min PS3, men jeg får det når jeg bruker kompositt kabelen. Jeg har prøvd å holde inne knappen for å resette den, mange ganger. jeg har testet ut mange hdmi kabler mellom canal digital tuner og tven, og alt fungerer som det skal.
    Dette er døds irriterende! Er det noen som her en ide om hva som er galt?

Mvh Eirik

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •