ny pc skjerm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: ny pc skjerm

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ny pc skjerm

gamer en del call of duty 4 nå, men har for liten skjerm (17" på 1024x768)

har ganske så bra pc nå (2,66x4ghz quad core cpu, 768mb ultra skjermkort 4giga ram på 1000mhz (klokket fra 800) går som en drøm ,men som jeg ikke får kjørt helt ut pga for dårlig oppløsning på skjermen. men her kommer problemet mitt. skal jeg ha wide screen eller standar (4x3) til gaming??? noen som veit??? hva jeg bør velge??? noen cs gamere eller noe sånt som har peil der ute???^^

2ms er et must på pc skjermen og 19-22" over 22 blir for stort:P testa game på 40" det er kun til ps3^^

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2ms, hmm, tror ikke du skal henge deg for mye opp i responstiden, en skjerm som er oppgitt til 8ms kan være bedre enn en med 2ms. Dessuten greier vel ikke øyet å se forskjell på 2 eller 8ms heller. Selv spiller jeg med en skjerm som har 12ms uten at det er noe sjenerende i det hele tatt.
    Tror det er bedre å finne et anerkjent merke istedet for å se seg blind på responstiden.

Om du skal ha widescreen eller ikke må nesten være smak og behag, jeg vet ike om det mange spill som støtter det enda, men det blir sikkert flere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    2ms, hmm, tror ikke du skal henge deg for mye opp i responstiden, en skjerm som er oppgitt til 8ms kan være bedre enn en med 2ms. Dessuten greier vel ikke øyet å se forskjell på 2 eller 8ms heller. Selv spiller jeg med en skjerm som har 12ms uten at det er noe sjenerende i det hele tatt.
    Tror det er bedre å finne et anerkjent merke istedet for å se seg blind på responstiden.

Om du skal ha widescreen eller ikke må nesten være smak og behag, jeg vet ike om det mange spill som støtter det enda, men det blir sikkert flere.
    12ms??? legger got mere til min 8ms og 2ms på 75hz og så jo ^^

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The Magic Toiletbrush
    12ms??? legger got mere til min 8ms og 2ms på 75hz og så jo ^^
    Som sagt, det kommer veldig an på skjermen, det hjelper ikke at det står 2ms hvis skjermen koster hundre kroner og er av elendig kvalitet.

Jeg kan ikke påstå at DU ikke ser forskjell på 8 og 2ms men jeg gjør ikke det, kan love deg at det ikke lagger når jeg spiller med min 12ms skjerm.

Men selvfølgelig er raskere bedre. Vil bare poengtere at responstid er ikke alt.

Intermediate Even Sundgot sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The Magic Toiletbrush
    gamer en del call of duty 4 nå, men har for liten skjerm (17" på 1024x768)

har ganske så bra pc nå (2,66x4ghz quad core cpu, 768mb ultra skjermkort 4giga ram på 1000mhz (klokket fra 800) går som en drøm ,men som jeg ikke får kjørt helt ut pga for dårlig oppløsning på skjermen. men her kommer problemet mitt. skal jeg ha wide screen eller standar (4x3) til gaming??? noen som veit??? hva jeg bør velge??? noen cs gamere eller noe sånt som har peil der ute???^^

2ms er et must på pc skjermen og 19-22" over 22 blir for stort:P testa game på 40" det er kun til ps3^^
    Eg sunst at wide screen ikkje er noke bra å spele på for personene blir so lave å breide kjøp helder 4x3 mykje betre til speling, eg har ein samsung 4x3 8ms 19" ok det er heilt perfekt sunst eg:-D 22" trur eg blir litt for stor, men det er smak å behag:-D

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å gå blindt etter responstid i produktspesifikasjonen er bare tull, ettersom produsentene har forskjellige måter å måle responstid på. Derfor kan man aldri uten videre sammenligne to skjermers responstid mot hverandre, uten å fysisk måle de opp mot hverandre i en uavhengig test.

Det er ikke rent få ganger skjermer med "lav" responstid har blitt utklasset av skjermer med langt høyere oppgitt responstid.
    Dette jaget mot lavest mulig oppgitt responstid er blitt mer og mer en salgsgimmick, tilsvarende megapiksel-racet i budsjettkamera-sammenheng.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Som sagt, det kommer veldig an på skjermen, det hjelper ikke at det står 2ms hvis skjermen koster hundre kroner og er av elendig kvalitet.

Jeg kan ikke påstå at DU ikke ser forskjell på 8 og 2ms men jeg gjør ikke det, kan love deg at det ikke lagger når jeg spiller med min 12ms skjerm.

Men selvfølgelig er raskere bedre. Vil bare poengtere at responstid er ikke alt.
    skal ha grei oppløsning 1600x1200+ pga er litt groggy med 1024x768. jo du merker det om du gamer mye. gamet cs i ca 6år, reaksjonen er der^^
    nei respons tid ekke alt selvfølgelig. men jo raskere jo bedre. må være digg oppløsning. men tror jeg hører på deg Even Sundgot^^ 4x3 og ja blir samsung^^ har en m86 40" fra dem og den er knall. men øyet får bare med deg 24-25bilder i sek. men spiller du på 24-25fps ser du godt at det lagger om du skjønner??? men uansett fikk løsninga folkens, takker

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •