Ubuntu på PS3 - HTPC erstatter?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ubuntu på PS3 - HTPC erstatter?

Jeg har en HTPC i stua som jeg bruker til å spille musikk, se 720p/1080i xvid og mkv-filer og vanlig (std. oppløsning) filer (xvid/divx).

Men nå kan jeg jo installere Ubuntu på min PS3, så da er spørsmålet: Klarer Linux'en å utnytte PS3'en så godt at den klarer å spille av disse filene?

Er det noen her som har gjort dette allerede?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3'n har en sperre som nekter Linux direkte tilgang til grafikkminne (eller noe i den duren), man får mao ikke noe HW støttet grafikkakkselerasjon med 3.parts OS. Det jobbes nok iherdig for å finne en løsning, noe mere info kan man finne bl.a. her: psubuntu.com | Ubuntu on a Playstation 3

Når det gjelder filtypene du nevner er dette fullt mulig å streame disse med og uten transcoding rett fra en PC/server et annet sted i huset. Sånn sett skal man ikke ha noe direkte bruk for linux på PS3'n med mindre det er andre ting med Linux du skal bruke den til.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sitron
    Jeg har en HTPC i stua som jeg bruker til å spille musikk, se 720p/1080i xvid og mkv-filer og vanlig (std. oppløsning) filer (xvid/divx).

Men nå kan jeg jo installere Ubuntu på min PS3, så da er spørsmålet: Klarer Linux'en å utnytte PS3'en så godt at den klarer å spille av disse filene?

Er det noen her som har gjort dette allerede?
    Desverre ikke... Sony har sperret tilgangen til GPUen, noe som gjør at du verken får overlay eller vsync, noe som fører til dårlig kvalitet og skyhøy cpu bruk. Men det jobbes med saken etter det jeg har hørt.. Det går nå f.eks an å spille av 1080i mpeg2 under console, men det funker bare når X"gui" ikke kjører.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Når det gjelder filtypene du nevner er dette fullt mulig å streame disse med og uten transcoding rett fra en PC/server et annet sted i huset. Sånn sett skal man ikke ha noe direkte bruk for linux på PS3'n med mindre det er andre ting med Linux du skal bruke den til.
    MKV støttes ikke, så der må det fortsatt transcodes.. Xvid tror jeg bare støttes i SD oppløsninger. Jeg fikk i hvertfall ikke til å spille av Xvid i 720p på min ps3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •