PS 3 og 60 gb versjon...Utgått? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er en ting som forundrer meg litt rundt denne "bakoverkompatibiliteten". Den første amerikanske utgaven av PS3 hadde en fysisk PS2 maskin innebygget men denne fjernet de i den Europeiske versjonen. (60GB utgaven som diskuteres her) Den fikk istedet software emulator (alla ZSNES EMU) for å ta seg av bakoverkompatibilitet. Dette fungerte så som så i begynnelsen men ble bedre etterhvert som oppdateringer kom på plass,..

Det jeg da lurer på.. Hvorfor i all verden er det ikke bare å installere emulatoren på 40GB versjonen?

Man kan installere tredje parts emu til psp og wii for å kjøre snes og psx f.eks. Må da la seg gjøre på den nye PS3'en også.

Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Hmm - da ser det ut til at PS3 kjøpet kan bli tvilsomt...... Jeg vil mye heller ha PS2 kompatibelitet enn den Blue Ray spilleren - vil også gjerne ha en stor hdd.
    Jeg får meg ikke til å tro,at bakoverkompatibilitet vil bli forlatt.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dejavu
    Satser på at det finnes med - får følge med etter nyttår når det begynner å dukke opp annet enn den 40GB saken.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er også form eg helt totalt uforståelig..

Det kan da ikke være et smart triks??

Mange har jo bøttevis med ps2 spill, og hvis man vil ha en ps3 så er det vel naturlig at man kan mimre med ps2 UTEN å måtte ta den frem

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Man kan installere tredje parts emu til psp og wii for å kjøre snes og psx f.eks. Må da la seg gjøre på den nye PS3'en også.
    Attedetvar?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 60gb har en kontakt ja... jeg som ikke så godt nok bakpå min:P

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Attedetvar?
    Det handler om den nye håndkontrollen til PS3
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thelord
    PS3 60GB har 2 HDMI utganger ja. Sjekka på min nå. Er vel for å kunne sende bilde til en kilde og lyd til en anna kilde(Siden HD lyd må sendes gjennom HDMI)
    Du forveksler den ikke med AV-multi utgangen da? De er ganske like, og mener jeg leste at 60gb ikke hadde 2 hdmi utganger....mulig jeg tar feil.

Newcomer Art-X sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    60 gb versjonen er ikke i produksjon lengere

Sitat Opprinnelig postet av thelord
    PS3 60GB har 2 HDMI utganger ja. Sjekka på min nå. Er vel for å kunne sende bilde til en kilde og lyd til en anna kilde(Siden HD lyd må sendes gjennom HDMI)
    Dette er ikke korrekt, ps3 60gb versjonen har bare 1 hdmi utgang

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Attedetvar?
    Se her :

PSX-P Beta 1 Released - Playstation Emulator for PSP - DCEmu Forums:: The Homebrew & Gaming Network :: PSP Dreamcast Nintendo DS Wii GP2X Xbox 360 GBA Gamecube PS2 Forums

Nintendo Wii Emulator EmuWii Roms

ZSNES Home Page - About ZSNES

Poenget mitt er at selvom de har fjernet støtte for PS2 i den nye utgaven av PS3 bør det være null problem å installere det selv. Så sant noen lager en emulator for det som fungerer på den.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her :

PSX-P Beta 1 Released - Playstation Emulator for PSP - DCEmu Forums:: The Homebrew & Gaming Network :: PSP Dreamcast Nintendo DS Wii GP2X Xbox 360 GBA Gamecube PS2 Forums

Nintendo Wii Emulator EmuWii Roms

ZSNES Home Page - About ZSNES

Poenget mitt er at selvom de har fjernet støtte for PS2 i den nye utgaven av PS3 bør det være null problem å installere det selv. Så sant noen lager en emulator for det som fungerer på den.
    Men dette er vel for spesielt interresserte,og liten trøst for den som bare skal kjøpe seg en boks som kan brukes til alt, rett ut av eska. Det er i hvert fall mitt behov,emulatorer eller ei.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en ting som forundrer meg litt rundt denne "bakoverkompatibiliteten". Den første amerikanske utgaven av PS3 hadde en fysisk PS2 maskin innebygget men denne fjernet de i den Europeiske versjonen. (60GB utgaven som diskuteres her) Den fikk istedet software emulator (alla ZSNES EMU) for å ta seg av bakoverkompatibilitet. Dette fungerte så som så i begynnelsen men ble bedre etterhvert som oppdateringer kom på plass,..

Det jeg da lurer på.. Hvorfor i all verden er det ikke bare å installere emulatoren på 40GB versjonen?

Det finnes selvfølgelig ingen teknisk grunn til at 40 gigs modellen ikke skal kunne ha BC. Grunnen er vel rett å slett at siden sony taper penger for hver solgte ps3, vil de ha deg til å kjøpe ps3 spill.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Star1
    Det finnes selvfølgelig ingen teknisk grunn til at 40 gigs modellen ikke skal kunne ha BC. Grunnen er vel rett å slett at siden sony taper penger for hver solgte ps3, vil de ha deg til å kjøpe ps3 spill.
    Jeg skulle like å se det regnskapet,som dokumenterte tap for Sony på hver solgte konsoll. Hvor har du det fra? Konsollen er for dyr, den!

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel en klassisk utvikling vil jeg tro.
    Utviklingskostnadene ved PS3 har vært skyhøye, men er ikke noe de kan gjøre noe med i ettertid.
    Når de da selger for lite volum til å tjene penger, må noe gjøres.
    Prisen var nok en stor grunn til at de solgte færre enheter enn de hadde kalkulert med.
    Resultatet blir som i enhver annen masseproduksjon; produksjonskostnadene må ned, prisen ut på markedet går ned, og de må selge enda flere enheter for å tjene penger. De lanserte derfor en noe "ribbet" versjon, for dem er dette en reduksjon i materialkost ved produksjonen, og ikke noe annet.
    Som et ledd i regnestykket kom fortjeneste på salg av nye spill inn i bildet. De vil jo ikke selge en spill konsol med lav fortjeneste pr enhet, der kundene heller ikke bruker penger på spill.
    Jeg ser ikke en eneste grunn til at Sony nå skal gå tilbake på dette, og gjøre produktet dyrere å produsere igjen.
    Neste gang salget daler for mye, vil de kanskje føye til funksjoner igjen, for å gjøre flere kunder interessert.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle like å se det regnskapet,som dokumenterte tap for Sony på hver solgte konsoll. Hvor har du det fra? Konsollen er for dyr, den!
    Har nok ikke tilgang til sonys regnskap, men dette er ikke noe nytt når det gjelder konsoller. Pr idag er det vel kun ninteno som faktisk går med overskudd når de selger en konsoll. Blu-ray og Cell har kostet sony så mye som 1 milliard dollar(!) ryktes det, så da sier det seg selv at de trenger å hente inn pengene andre steder, med andre ord, selge ps3 spill.

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet fra ForbrukerTeknologi ( magasin underlagt Teknisk Ukeblad ):

SONY må spare:

- Analyser av den første Playstation 3-modellen med 60GB harddisk viste at produksjonskostnadene for Sony var hele 840 dollar per konsoll.

-Lanseringsprisen var 599 dollar, altså tapte Sony over 240 dollar per enhet.

-Det er anslått at hardware-støtten for PS2-spill kostet Sony rundt 30 dollar per konsoll, en kostnad som nå altså er eliminert.

-Sony håper på å gå i null på produksjonskostnad i forhold til salgspris innen årsskiftet

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ute etter bakoverkompatibilitet. Også mener jeg å ha lest at den på 40 gb bare har en HDMI-kontakt. Stemmer det.? Trenger to utganger,1 til projektor og 1 til TV.
    Fins desverre ingen ps3 med 2 stk hdmi utganger.. I følget sony så skulle det egentlig være 2 utganger, men dette ble droppet før release.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er rimelig at man "taper" penger i starten. Dette gjelder for de fleste varer på markedet. Tenk om en bilprodusent skulle velte kostnadene for utvikling av ny modell, på de 1000 første kundene? Så var det bare Rimi Hagen som kunne kjøre rundt i den. Selvsagt må inntjeningen sees over et større tidsperspektiv. Hvor mange PS 2 er solgt, i løpet av de årene den har vært på markedet? Selv betalte jeg 5000 spenn for første utgaven av ps 2!Nå går den for under tusenlappen,og Sony tjener ennå gryn på de luringene som kjøper den.Så å hevde at Sony ikke tjener penger på Ps3, er nok i beste fall misvisende. Inntjeningen kommer den.Banna bein. Og snart får de noen lapper også av meg

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bytte hardisk i Ps3

Noen som vet om det går an å bytte hardisken i ps3? og sette inn en større?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste