Miniguide; Mediastreaming til PS3 [oppdatert 29/1-10] - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 24 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 468
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ikke noe som heter det...

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør innstallasjonen for Combined Community Codec Pack pånytt, og vær obs når dette bildet kommer opp:

Miniguide; Mediastreaming til PS3 [oppdatert 29/1-10]-cccp-jpg

Hvis du ikke endrer navnet, og ser etter så det IKKE er krysset av på linjen: "Dont create Start Menu Folder", vil du nok finne det etterpå!

Newcomer fmorris sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kompatibelt med Mac?

Finnes det noe program som gjør at man kan streame fra en Mac?? - Eller er ikke Steve venn med Sony :-(

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik ser mitt screenshot ut når jeg kjører cccp. Det er ikke noe installasjons-greier. Bare et vindu som sier hvilke codecs og filters jeg har installert...

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke fulgt guiden helt til punkt og prikke. Programmet du har screen til er CCCP Insurgents, en applikasjon man kan bruke for å finne ut hvilke codecs man allerede har installert på pc'n. Hent ned CCCP så er du på rett spor tenker jeg.
    Direktelink: CCCP Download

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Jeg trodde jeg hadde lastet ned det som stod i åpningsinnlegget. Skal teste nå. Takk for hjelpen, Mozze. Du er en überknupp!

Bare for å sørge for at jeg ikke er HELT noldus: På PS3en skal jeg inn på video og trykke "search for media servers"?

PS3en finner det fremdeles ikke. Jeg har gjort alt jeg skal i windows firewall som guiden sier jeg skal gjøre. Men jeg har også slått den av. Er det et problem? Jeg har alltid hatt den av, og ser egentlig ingen grunn til å ha den på..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen hjelpe meg med følgende spørsmål??

1. Når jeg bruker trådløst nettverk så finner ikke PS3'en min PC'en og jeg får ikke streamet, men når jeg kobler via kabel, så går dette veldig greit. Hva er årsaken til dette? Ser at signalet på PS3'en ligger på rundt 50% kan det ha noe med dette å gjøre?

2. Jeg har fler blu-Ray filmer som er større enn 4Gb, finnes det et program der man kan splitte en slik fil, slik at jeg kan kopiere de inn på min bærebare hardisk som er formatert for FAT32?? I så fall hva heter dette programet?

Har troen på at dette er det rette forumet for å få svar på spørsmålene mine!
    :-D

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Windows media player finner ikke noen PS3 eller ukjente enheter.

Instalert Tverisity etter alle kunstens regler, men PS3 finner ikke noen media server, selv med alt av brannmurer og virusprogrammer slått av.

Gav til slutt opp etter å ha knotet hele dagen, plugget istede inn en usb-stick med musikk, men PS3 finner ikke noen musikk på den heller!:evil:

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Gav til slutt opp etter å ha knotet hele dagen, plugget istede inn en usb-stick med musikk, men PS3 finner ikke noen musikk på den heller!:evil:
    Hvis du skal bruke USB-stick eller disk så må du lage tre rotkataloger på disken: MUSIC, PHOTO og VIDEO
    I disse tre må du legge respektive filer, gjerne i underkataloger. Ligger ikke filene i riktig hovedmappe skjønner ikke PS3'n bæret

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Hvis du skal bruke USB-stick eller disk så må du lage tre rotkataloger på disken: MUSIC, PHOTO og VIDEO
    I disse tre må du legge respektive filer, gjerne i underkataloger. Ligger ikke filene i riktig hovedmappe skjønner ikke PS3'n bæret
    Akkurat ja, da får jeg prøve på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt offtopic men.. Hva filformat skal jeg lagre backup DVDene mine i når jeg skal streame de? Vil ha samme kvalitet på lyd og bilde som orginal DVDen....
    Nettopp fått en PC med 3500gb, så nå skal hele DVD bibioliteket mitt innpå...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lagre de som VOB du, de spiller ps3 helt fint.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filer med høyere bitrate enn cirka 5-6 mb/s avspilles hakkete. Noe som også skjer mellom 2 PC'er, men PS3 virker mest følsom.Har prøvd to rutere; Linksys WRT300N og D-Link DI-524. Signalstyrke veksler mellom meget god og utmerket. 54 mbps nettverk. Jeg bruker TVersity med medfølgende kodekpakke. Har prøvd omtrent alle innstillinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har noen tips med *.flv filer? når jeg kopierer stream fra nettet kommer det i dette formatet... Bruker flash player. Må bruke config programmer som tar VELDIG lang tid på og få det om til dix el..
    -Finnes det noen program som gjør *.flv, PS3 "vennelig", eller en rask måte og konvertere filtypen på?
    Håper Mozze eller andre kan hjelpe meg...

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sander
    noen som har noen tips med *.flv filer? når jeg kopierer stream fra nettet kommer det i dette formatet... Bruker flash player. Må bruke config programmer som tar VELDIG lang tid på og få det om til dix el..
    -Finnes det noen program som gjør *.flv, PS3 "vennelig", eller en rask måte og konvertere filtypen på?
    Håper Mozze eller andre kan hjelpe meg...
    SUPER

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Har prøvd det programmet, men synest at det gikk sinnsykt tregt... QMC(Quick Media Converter) virket som det gikk en del raskere iallefall.. Men takk for tips!

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå forstår jeg hvorfor avspillingen hakker. Nettverksadapteret veksler konstant mellom 48 og 54 mbps uavhengig av plassering. Jeg byttet til et PCI-nettverkskort og voila! Endelig virker også encoding on the fly.
    :-D

Bare ett problem gjenstår:
    Hvordan få tekst på DivX?
    Tekstfilen har samme navn som filmen og er i samme mappe. Jeg haket av på subtitles i ffdshow og programmet kjører i bakgrunnen, men det finner ikke tekstfilen.
    Litt hjelp hadde vært fint.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg klundret med akkurat det samme, la musikk på USB sticken og fant ikke noemusikk på, men etter diverse formatering og noen stygge gloser, fant jeg ut at en kunne trykke på "trekant" og deretter "file" (hvis jeg husker riktig da.)

Men det er sikkert lettere hvis en oppretter slike mapper på sticken, skal prøve det også

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Media Server Feil: En DLNA protokol feil (501) har oppstått

Media Server Feil:
    En DLNA protokol feil (501) har oppstått

Får denne meldingen når jeg er inne i menyene på media som deles i Tversity.
    Hva kan være galt?

Får da ikke se innholdet der alt er "lagert"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt til slutt, og dette er viktig: Trykk på Start > Run og skriv services.msc og trykker enter. Skroll ned til Tversitymediaserver, klikk 'properties' og 'logon'-fanen. Velg 'use this account' og legg inn deg som bruker og passord. Sørg for at du har adminrettigheter. Du må også ha et reelt passord, kjører du konto med blankt passord vil dette ikke funke.
    Trenger jeg og bruke passord? Jeg vil at når jeg slår på pcen, skal logges rett inn. Nå må jeg skrive inn passord i oppstarten.. Er det en måte og unngå det?

Side 9 av 24 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •