Miniguide; Mediastreaming til PS3 [oppdatert 29/1-10] - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 24 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 468
    Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Forresten så går det ikke å spille av musikk i flac format på ps3'en heller!
    Hvis du bruker TVeristy må du installere FLAC-codec:
    http://www.illiminable.com/ogg/oggcodecs_0.71.0946.exe

FLAC-filene blir dermed konvertert til stereo PCM som streames til PS3'n. Funker som bare rakkern. PS3 støtter derimot ikke FLAC direkte, så det nytter ikke å kopiere inn på disken e.l.

Newcomer frorem sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dejavu
    Heisann!
    Noe må jeg ha gjort riktig,for nå streames både lyd og bilde rett fra harddisk trådløst via ps 3 til TV. I superb kvalitet og ac 3 lyd. Topp greier,da jeg slipper og brenne dem over på disk for å se dem.

Disse filmene har jeg brukt dvd-shrink til å ta bacup på(host-host),og de ender da opp i en Video_ts mappe, som en rekke med "vts_01-1", "Vts_01_2" osv. Et problem er at streamingen ikke skifter automatisk fra "rull" til neste "rull",om jeg kan si det slik. Jeg må gå inn i Tversity,og manuelt klikke på neste ts-fil. Så kommer den i gang. Eller jeg kan også gjøre det i menyene i Ps 3.

Også finner jeg ikke tekstingen.

Noen som skjønner hva problemet kan være?
    Samme her, satte opp PS3 i helga, og har lagt inn noen backuper på DVD filmer på en ekstern harddisk, men må starte en og en TS fil fra menyen i Tversity, tungvint.
    Fins det ikke en måte å streame hele DVD filmen??
    Prøvd å Google på dette men ser ingen løsning....

Det som også er merkelig er at det kun kommer lyd fra den første VTS filen(AC3), på de påfølgende filer er det ikke lyd i det hele tatt??

Har fulgt guidene her..men uten hell.

Forøvrig er harddisken i NTFS format(Seagate Freeagent 500 Gb), men å streame filmer,musikk og bilder fra den er ikke noe problem, mente å lese noen steder at det kun gikk an å bruke en disk med FAT32???

Divx og slikt fungerer topp med AC3 lyd.

mvh fersk PS3 eier (40GB sådan)

Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frorem
    Samme her, satte opp PS3 i helga, og har lagt inn noen backuper på DVD filmer på en ekstern harddisk, men må starte en og en TS fil fra menyen i Tversity, tungvint.
    Fins det ikke en måte å streame hele DVD filmen??
    Prøvd å Google på dette men ser ingen løsning....

Det som også er merkelig er at det kun kommer lyd fra den første VTS filen(AC3), på de påfølgende filer er det ikke lyd i det hele tatt??

Har fulgt guidene her..men uten hell.

Forøvrig er harddisken i NTFS format(Seagate Freeagent 500 Gb), men å streame filmer,musikk og bilder fra den er ikke noe problem, mente å lese noen steder at det kun gikk an å bruke en disk med FAT32???

Divx og slikt fungerer topp med AC3 lyd.

mvh fersk PS3 eier (40GB sådan)
    Dersom du blar tilbake til omtrent der du fant innlegget mitt,så finner du også ett svar fra Mozze. Han påpeker at dvd.shrink(dersom det er det du bruker) deler opp en rippet film i størrelser på 1 gb, og at man må fjerne haken i Options. Du får da en stor Vob-fil, og den lar seg avspille. Allerede rippede filmer kan settes sammen igjen, ved bruk av spesiell programvare. Jeg har forsøkt,og det virker.

Har imidlertid ennå problem med at feil lydspor somme tider dukker opp, f.eks. directors kommentarer,uten at jeg finner ut hvordan jeg finner tilbake til vanlig dialog.

I tillegg så hakker det somme tider. Prøvde å gå over til kabeloverføring,men ennå er det hakking....

Også mangler det tekst,men det finnes det visstnok ingen god løsning på ennå.

Newcomer SGunders sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Takk for flott guide Jeg har nylig anskaffet meg PS3 og har slitt i tre dager med å få TVersity til å jobbe sammen med PS3'en trådløst på min Vista maskin. Jeg har fulgt guiden til Mozze og lagt inn alt han skrev.

Endelig løste det seg, nå streames det som bare det

Her er min løsning for de som fremdeles har problemer:
    Det som jeg tror var årsaken til min kranglete vei fram er brannmuren, først satt jeg kun Tversity som unntak i brannmuren til Vista, da fant PS3'en ikke TVersity. Etter mange stygge ord og ett par dager senere fant jeg ut av en video guide på "YOUTUBE" hvor de sa at to ting måtte legges inn i unntakslista til brannmuren. "TVersity Media Server" og "Mediaserver".

Gå inn på "Innstillinger for Windows brannmur" så "Unntak"
    Gå inn på "Legg til program"
    Gå inn på "Bla gjennom"
    Gå inn på TVersity mappa di (hvor den ble innstallert på maskinen)
    Legg til både "TVersity exe filen og Mediaserver filen (to forskjellige filer)
    Sjekk nå at begge disse to ligger haket av i "Unntakslisten"
    Trykk "Bruk" og "OK"
    Restart TVersity og kjør på! forhåpentligvis..........

Det er bare en ting jeg ikke har fått til og det er å forandre fra Mpeg16 til Mpeg2 i "Profiles xml". Får forandret i fila, men problemer kommer når det skal lagres. Så en annen også hadde dette problemet, om det er noen som kan gi meg ett tips på dette så hadde jeg blitt veldig glad

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du avsluttet media server før du begynner å reidgere? Kan tenke meg den ikke vil lagre hvis filen er i bruk.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff så vanskelig det skulle være å få redigert en xml fil da

Har prøvd alt tror jeg. Har prøvd å endre i xml-editor også, men ingenting nytter. Har en følelse av at det er Vista som ikke er helt glad i denne fila......

En mulighet jeg ser er om noen ville ha sendt meg en fil som er ferdig redigert, slik at jeg bare kunne ha erstattet den orginale xml fila med en som er ferdig redigert.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en liten nyhet for de som ønsker mere innhold til TVeristy:

It is with great pleasure that we announce the availability of the TVersity 1-click subscription button on viewmy.tv.

Adding new live Internet channels to TVersity has never been easier now that viewmy.tv has added these buttons, simply head over to their site and click on the TVersity button whenever you come across a channel you like. Assuming TVersity is installed on that PC, this will open your TVersity application and add that channel to it (all you need to do is confirm that you have TVersity and then when it opens confirm the addition of the channel).
    link: broadband free online streaming tv | watch online tv channels broadcast | viewmy.tv

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SGunders
    Uff så vanskelig det skulle være å få redigert en xml fil da

Har prøvd alt tror jeg. Har prøvd å endre i xml-editor også, men ingenting nytter. Har en følelse av at det er Vista som ikke er helt glad i denne fila......

En mulighet jeg ser er om noen ville ha sendt meg en fil som er ferdig redigert, slik at jeg bare kunne ha erstattet den orginale xml fila med en som er ferdig redigert.
    Hadde samme problemet, og løsningen vil jeg tro er du ikke har avsluttet tversity. Profiles fila er i bruk.
    Jeg lagret en kopi en annen plass først, så slette jeg den originale. Deretter flyttet jeg den redigerte profiles.xml dit den skulle.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det. Fikk den i orden nå

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg lurer på en ting. PS3 har Fat32 filsystem, ikke sant. Det betyr at jeg ikke kan overføre mer enn 4GB eller noe. Men hvorfor får jeg da overført 7.3GB med film i .VOB fil??
    Det er den største filen jeg har prøvd å overføre, men er jo litt merkelig at det går hvis det er Fat32 på PS3.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvorfor det tar så lang tid fra en fil legges i en mappe på PC til den blir synlig når jeg browser mappen på PS3?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MartiNAD
    Hei. Jeg lurer på en ting. PS3 har Fat32 filsystem, ikke sant. Det betyr at jeg ikke kan overføre mer enn 4GB eller noe. Men hvorfor får jeg da overført 7.3GB med film i .VOB fil??
    Det er den største filen jeg har prøvd å overføre, men er jo litt merkelig at det går hvis det er Fat32 på PS3.
    Har du testet om filmen kan spilles av i hele lengden og at den ikke kuttes mot slutten?

JD: Jeg tror man bør restarte eller i det minste søke etter mediasenter på nytt i PS3'n etter å ha refresha sharen i TVeristy. PS3'n lagrer muligens noe folderdata i buffer. Slik virker det i alle fall på meg, uten at jeg har sett noe dokumentasjon på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Har du testet om filmen kan spilles av i hele lengden og at den ikke kuttes mot slutten?

JD: Jeg tror man bør restarte eller i det minste søke etter mediasenter på nytt i PS3'n etter å ha refresha sharen i TVeristy. PS3'n lagrer muligens noe folderdata i buffer. Slik virker det i alle fall på meg, uten at jeg har sett noe dokumentasjon på det.
    Stemmer det. Du må søke opp på nytt.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om en slik overføring er mulig hvis man kjører MediaMonkey på PC'en istedetfor WMP ?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått kablet nett både til PC og PS3, og fulgt guiden i første post.
    Og det fungerer utmerket å streame MP3 fra PC til PS3.
    Men ingen av radiokanalene som dukker opp på PS3 gir lyd fra seg?
    Jeg forsøkte også å legge inn NRK P1 manuellt, men det samme skjer der.

Mao virker det som det går fint å streame fra pc, men ikke fra internett.
    Er dette pga manglende åpning av porter i router/modem?

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumt spørsmål: Streames multimedia-filer via Internet eller lokalt nettverk? Vi har trådløst nettverk og Internet i huset, men vi har for treig linje (4mbit) til å streame HD-greier over Internet. Vi har testet en annen løsning enn tversity. Tenkte jeg kunne sette meg ned og følge guiden din imorgen, men da vil jeg helst vite om tversity streamer over nettverk eller ikke. For ellers så ser jeg ikke helt vitsen.

Tusen takk for hjelpen!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg fulgte instruksjonen til punkt og prikke, men etter jeg har installert TVersity så finner jeg ikke ffdshow eller ac3decoder.

Hva skal jeg gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze

Hele filmen fungerer fint hver gang, det er Transformers...hehe. Bare syntes det var litt merkelig at man kunne overføre så stor fil...menmen. Det fungerer, så skal jo ikke klage.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får det bare ikke til. Jeg hoppet over steget som handlet om ffdshow, og jeg fulgte både instruksjonene fra åpningsposten samt en how-to-guide på Youtube. Jeg finner ikke mediaserveren på PS3en. Jeg klarer å mekke ting i TVersity, men PS3en finner det bare ikke.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ffdshow finner du under Start -> Combined Community Codec Pack -> Filters