Miniguide; Mediastreaming til PS3 [oppdatert 29/1-10] - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 24 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 468
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så lenge jeg har slått av transkoding er det vel mediaboksene mine som tar seg av alt med både lyd og bilde? Jeg får normal lyd fra Snazioen, men har bare prøvd analog stereo lyd.

Gunnar

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat fått meg PS3 og alt fungerer ypperlig foruten streaming, men har ikke prøvd spesielt hardt. Streaming er egentlig ikke så interessant for meg. Det jeg ønsker å vite er om det er noen mulighet for å overføre filer fra pc til harddisken på ps3 over nettverket eller må det gjøres via brent cd/dvd eller usb minnepenn/harddisk?

Har til nå brukt en Kiss DP558 med 200gb harddisk som jeg har overført filer til via ftp. Finnes det noen lignende mulighet for ps3? F.eks få den opp som en nettverksdisk på pc'en min?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vosten
    Akkurat fått meg PS3 og alt fungerer ypperlig foruten streaming, men har ikke prøvd spesielt hardt. Streaming er egentlig ikke så interessant for meg. Det jeg ønsker å vite er om det er noen mulighet for å overføre filer fra pc til harddisken på ps3 over nettverket eller må det gjøres via brent cd/dvd eller usb minnepenn/harddisk?

Har til nå brukt en Kiss DP558 med 200gb harddisk som jeg har overført filer til via ftp. Finnes det noen lignende mulighet for ps3? F.eks få den opp som en nettverksdisk på pc'en min?
    Via Windows Media Player og Media sharing. Browse gjennom mapper og trykk trekant for Options. Copy.

Lurer litt på om første post lyver litt. Jeg får i alle fall spilt divx på denne måten også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk kjerts! Dette fungerte glimrende. Både streaming og kopiering virker nå. Eneste er at kopiering går ganske tregt.

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fulgt oppskriften for wmp11 å alt fungerer som beskrevet,men har problemer med å spille av videosnutter som jeg har lastet inn fra mitt digitale fotoapparat.Bilde og lyd er bra i noen sekunder så stopper det opp å hakker seg videre.Hva kan jeg gjøre for å fikse dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en rippet DVD i .VOB-filer. Første fil virker perfekt, med Dolby digital 5.1, men de fire andre mangler lyd.

Har forsøkt både TVersity, Ekstern disk og kopiering av filene. De spiller fint på PC-en.

Edit: Får vel lese de første postene bedre.
    Page 2 of 8: DVD/MPEG-2 Conversion
    PS3 H.264 Conversion Guide | Articles - Digital Digest

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan fortelle meg hva og hvorfor TVersity laster ned enorme mengder med data fra internett? Har et G15 Logitech tastatur på PC'en, der kan jeg se nedlastings hastighet etc. Ser at det blir lastet ned med en hastighet over 1Mb/s noen ganger over lengre tid, måtte sjekke hva det var, og viser seg at det var TVersity som laster ned noe, men hva og hvorfor?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Noen som kan fortelle meg hva og hvorfor TVersity laster ned enorme mengder med data fra internett? Har et G15 Logitech tastatur på PC'en, der kan jeg se nedlastings hastighet etc. Ser at det blir lastet ned med en hastighet over 1Mb/s noen ganger over lengre tid, måtte sjekke hva det var, og viser seg at det var TVersity som laster ned noe, men hva og hvorfor?

Jeg blir også skeptisk når de ulike gratisprogrammene (de andre anbefalte også) ønsker tilgang til internett. Zonealarm hjelper meg å nekte de, men mulig det begrenser funksjonaliteten.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først takk for en bra guide
    Jeg fulgte guiden og la inn de 3 programmene som trengs,men etter en restart har skjerminnstillingene min justert seg til dårligst,pcn er 5 ganger så treg som før og kan ikke brukes på internet pga den er så treg.etter 2 system restore og sletting av tversity ble den som før igjen.i 24 timer og nå er den helt på trynet igjen.
    er det noen som har opplevd det samme?kan det være hardware som driver og tar kvelden eller kan det være tversity som har gjort noe?

har kjørt full virus og spyware scan uten og finne feil.
    hadde vært veldig fint og dluppet og formatere og legge inn alt på nytt igjen..
    takker på forhånd for alle tips om dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg koble en usb-kabel inn i min bærbare pc og videre inn i ps3 å kopiere filer over til ps3 derfra?
    Finner ps3 harddiskene da??

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer ikke PS3 å spille WMA Lossless format? Jeg får "The data type is not supported."

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Klarer ikke PS3 å spille WMA Lossless format? Jeg får "The data type is not supported."
    Har sjekket litt på nettet og det ser ut til at PS3 ikke støtter avspilling av WMA Lossless.

Ser ut som om Elkjøp får en PS3 i retur snart.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 støtter heller ikke WMA Pro surround lyd, så når jeg forsøker å spille av noen av disse så kommer det ikke lyd i det hele tatt.

WMV HD Content Showcase

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg søker etter mediaserver på PS3 så finner den 1 stk men ikke noe skjer når jeg trykker enter på fjernkontrollen.

Får ikke opp Tversity på PS3 bare WMP11.

Hva kan være galt?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var det plutselig i orden.

Alt fungerer perfekt.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K E A

Alt fungerer perfekt.
    Fant du feilen?
    Hvis noen har problemer som blir løst, så er det supert om det postes i tråden. Jeg har vært ltt lat i det siste, men oppdaterer førsteposten med nyttig info hvis det dukker opp noe.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, plutselig så var det ok.

Men kan noen si meg hvorfor jeg ikke får bruke pro logic2 på alt jeg kjører gjennom ps3?

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K E A

Alt fungerer perfekt.
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Fant du feilen?
    Hvis noen har problemer som blir løst, så er det supert om det postes i tråden. Jeg har vært ltt lat i det siste, men oppdaterer førsteposten med nyttig info hvis det dukker opp noe.
    Har hatt det problemt selv et par ganger nå de siste 2 ukene. Men da var feilen det at TVersity Media Server.exe run error ved oppstart av av pc`n. Måtte da restarte pc`n for at den skulle starte igjen. Men hva som utløser feilstarten har jeg ikke funnet ut.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, nå har jeg prøvd Winamp remote og det funket veldig bra i begynnelsen. Etter hvert så datt winamp remot'en ut etter en stund og måtte startes på nytt, og nå finner ikke ps3'en winamp remote i hele tatt! Lastet også ned tversity men det fant ikke ps3'en heller! Hva er galt?

Forresten så går det ikke å spille av musikk i flac format på ps3'en heller! :evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har problem med at enkelte sanger skurrer noke jævlig når eg streamer mp3 fra pcen gjennom ps3. Dette skjer på kanskje 30% av sangene, og det er som oftest rolige sanger som skurrer. Kva som kan gjer dette?
    Eg bruker WMP11 til å streame med.

Side 7 av 24 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •