Miniguide; Mediastreaming til PS3 [oppdatert 29/1-10] - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 468
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gringol
    Jeg trodde det ikke men, jeg hadde direkte innlogging til windows, altså uten passord, da funket ikke tversity, la så inn passord for å komme inn i windows altså når jeg starter PC VIPS så funker alt, måtte jo inn i kjør: services.msc og forandre passord der også. fantastisk guide,,,,men synes dix filmene er i en dårlig kvalitet, sender den heller over på min Creative player og kobler den inn i tv og har bedre bilde Hvorfor??
    Håpet kanskje dette var feilen ettersom jeg også hadde direkte inlogging, men neida.

Laget egen konto(admin). Avinstallerte og installere TVersity på nytt, gikk inn på kjør og og la til passord der også, men fortsatt samme feilmelding. Har også prøvd og fjerne hele brannmuren og antivirus, men uten resultat.

Noen som har noen siste tips før jeg gir opp?

Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gaultier
    Håpet kanskje dette var feilen ettersom jeg også hadde direkte inlogging, men neida.

Laget egen konto(admin). Avinstallerte og installere TVersity på nytt, gikk inn på kjør og og la til passord der også, men fortsatt samme feilmelding. Har også prøvd og fjerne hele brannmuren og antivirus, men uten resultat.

Noen som har noen siste tips før jeg gir opp?
    Ja, jeg har ett. Og det er sabla godt: IKKE gi opp. Når dette funker,så vil du ikke ha noe annet.l:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uffda ,ihvertfall så gikk jeg på kjør: services.msc og i tjenester merket jeg på tvertsity mediaserver egenskaper og logg på der brukte jeg navnet mitt som bruker, er litt usikker på om bruker navnet må være det? og la inn passord som jeg hadde laget i windows og trykket på start tjenesten. kanskje brukernavnet har alt å si?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sette opp streaming?

Med ny og kjappere PC skal jeg igjen forsøke å sette opp streaming fra PC til PS3. Hva bør jeg gå for nå som divx støttes av PS3? Ser at det stort sett er TVersity som nevnes her, men hvorfor det? Da gjøres det vel transkoding som forverrer kvaliteten?
    Har ønsker om å få streamet video (diverse formater....vob, divx, xvid etc) og audio (mp3) samlinger fra PC til PS3.

Noen spesielle guider jeg bør følge om ikke første del av denne tråden?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tversity fungerer jo utmerket til alt du akkurat nevnte. Den transkoder ikke ting som PS3 støtter nativt. Det betyr at de fleste xvid, divx og VOB-filene du måtte ønske å kjøre, kjører perfekt

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre som har problemer med at Tversity bruker en evighet på å rescanne biblioteket. Virker som om Vista maskinen må haen reboot før mappene jeg deler oppdaterer seg på PS3en.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krestjan
    Tversity fungerer jo utmerket til alt du akkurat nevnte. Den transkoder ikke ting som PS3 støtter nativt. Det betyr at de fleste xvid, divx og VOB-filene du måtte ønske å kjøre, kjører perfekt
    Utfra det du sier og volumet av omtale her så antar jeg at TVersity er veien å gå selv for de som setter igang med streaming i disse dager (etter at PS3 har støtte for fler formater)?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile TVersity

Hei.
    Har lest innleggene her og prøver å få til å streme mellom pc og ps3
    har lagt alt inn i rekkefølge som det står beskrevet men jeg får opp denne meldingen i TVersity. ( Unable to connect to the server, please make sure it is running).

Hva har jeg gjort galt og hva kan jeg gjøre for å få fikset dette?

Mvh
    ME

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen i klubben får akkurat samme feilmelding og føler jeg har prøvd alt her nå. Si fra om du får det til.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart jeg skal. Men er det da ingen her som vet hva vi kan gjøre?
    også en liten annen ting. har kjøpt meg en ekstern hard-disk som jeg skulle bruke mellom pc og ps3 men når jeg har f.eks overført sanger til disken og flytter den til ps3 og går inn på disken derfor finner den ingen ting...
    hva har jeg gjort galt.?
    er ingen smartis på sånne ting som dette ass.

MvH

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart dere har problemer med å streame til PS3, jeg har som mangeandre her fint lite peiling på nettverk. Jeg fulgte begynnelsen på guiden (første post i denne tråden) La inn riktig krypterings nøkkel og PS3 fant Tversity serveren før jeg rakk å blunke. Det var så enkelt at jeg ble sittende å måpe, sånt bruker ikke å funke uten problemer, Mulig jeg har hatt utrolig flaks. :-?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stefus: Er den eksterne disken formatert med FAT32? Regner med at den er NTFS og da klarer ikke PS3 å lese filene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men hvordan legger man inn riktig krypterings nøkkel da? kanskje det er det jeg har gjort feil??

Help oss. som ikke er Petter SMART på dette..

Mvh

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stefus
    men hvordan legger man inn riktig krypterings nøkkel da? kanskje det er det jeg har gjort feil??

Help oss. som ikke er Petter SMART på dette..

Mvh
    Som jeg selv skrev, jeg er ikke noe flink med nettverk, men skal gjøre så godt jeg kan.

#1 Kobler du til via trådløst nettverk?

#2 Hvis du svarer ja på #1 så må du nesten selv vite om nettverket er kryptert eller ikke. For å kryptere, finne krypteringsnøkkel må du logge deg på routeren din, gjøres ved å skrive inne en IP adresse i nettleseren din f.eks: http://192.168.100.1 Er nesten nødvendig med instruksjonsbok for å finne ut av hvilken adresse du skal skrive.

#3 Brannmur! Har du et program med brannmur på PC'en må du se til at den tillater Tversity å gå på internett. Somregel får man spørsmål om dette når et nytt program er installert på PC'en.

**Edit: Bruker du kabel så er det ikke nødvendig å bry seg med det jeg har skrevet ovenfor. Da renger du ingen nøkkel

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"There are no tracks"

Falt for iveren her på forumet og installerte TVersity på min Vista PC. Men det har blitt mye trappeløping, så julefettet er snart borte.
    Problemet mitt er at jeg ikke klarer å få opp noen musikk-filer (eller filmer eller foto for den saks skyld) på PS3.

Jeg får opp TVersity ikon under Video/Audio/Images og jeg klarer blant annet å høre på podacsts for radiostasjoner jeg selv har spesifisert i TVersity. Men å høre på egen musikk eller filmer skal tydeligvis ikke være så lett. Jeg finner ingen tracks eller filmer der hvor jeg antar at de skal finnes (MyAudio / MyVideo). Har forsåvidt søkt under alle kataloger på PS3 så filene er rett og slett ikke tilgjengelige der.

MITT OPPSETT:
    - Fulgt oppskrift i første post og innstallert TVersitypå nesten ny PC uten masse søppel på fra før.
    - PC med Vista. Innstallert TVersity med codecs.
    Musikk/video-foldere er foldere jeg selv har laget og ikke noen standardiserte men mener TVersity skal være åpnet for disse.
    Brukerkonto skal være åpnet for serveren slik at den skal kunne logge seg på. Men jeg mistenker at det kanskje kan være noe her som ikke fungerer?
    - Telenor Multimodem hvor uPnp er på og porten for TVersity er åpnet.
    - PS3

Begynner å miste mye vekt etter all trappeløpingen nå. Noen som kan tipse meg om hvordan jeg får opp innholdet mitt på PS3 slik at jeg slipper mer løping?

B

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du har lagt til de folderne/filene du vil streame i Tversity programmet? Isåfall må du trykke på "refresh" for at "library" skal bli oppdatert, har du veldig mye media i disse folderne kan det ta litt tid

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Regner med at du har lagt til de folderne/filene du vil streame i Tversity programmet? Isåfall må du trykke på "refresh" for at "library" skal bli oppdatert, har du veldig mye media i disse folderne kan det ta litt tid
    Jeg hadde gjort det, men mistenker at jeg enten:

1) Avsluttet før rescan var ferdig
    2) Scannet før jeg gjorde siste nødvendige innstillinger på de 3 ulike delene (PS3, PC, router).

Trykk rescan på nytt og nå fungerer det. Ser ut som jeg fortsatt mangler andre ting jeg har prøvd å få inn men regner med at det kun er konfig i TVersity som mangler for å få inn det siste.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noe forvirrende....

Skal tydeligvis ikke være så lett dette her.
    Jeg fikk jo omsider opp audio-filene mine, men når jeg nå skal legge til video-foldere får jeg problemer igjen.

Nå gir PS3 meldingen "there are no track/titles" allerede når man trykker på TVersity-ikonet i PS3 (under audio og video). Før fikk jeg ihvertfall opp en struktur under TVersity-ikonet (MyAudio, Featured, etc). Nå er det som sagt ikke en gang en struktur der. Har sikkert noe med oppdatering av TVersity etter siste tillegg av video-folder å gjøre siden jeg ikke har gjort andre endringer. Det som forvirrer meg er hva som må gjøres etter tillegg/endringer i TVersity. Jeg snakker da ikke bare om å legge til filer til en allerede spesifisert folder men å legge til nye foldere. Muligheter inkluderer slik jeg ser det:

- Trykke "refresh Media Library" knapp i TVersity (ser jeg på som et must)
    - TVersity: Advanced->Restart sharing? (eller samme på taskbar-knapp)
    - TVersity: Advanced->Recreate Media Library?
    - TVersity: Exit TVersity og restart?
    - Restart av Mediaserver prosessen på PC'en?
    - Reboot av PC?
    - Power on/off PS3 ?

Noen som vet hva som trengs her?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skjønner ingenting

Slettet av bruker.

Newcomer DCSupreme sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Pimpstreamer

Søk på nettet, og finn pimpstreamer. Installér på pc og kjør film, superenkelt program, gratis, men litt knotete brukergrensesnitt.

Den kan streame Divx fra en pc i nettverket og man finner den via nettleseren på PS3. Jeg så divx på ps3 før den kunne spille det.

Etter 2.10 firmware bruker jeg minnepinne, for det blir bedre kvalitet!

Mvh Stian

Side 5 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •