Miniguide; Mediastreaming til PS3 [oppdatert 29/1-10] - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 468
    Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av -arg-
    Har akkurat satt opp min Synology Diskstation (NAS) med TwonkyVision nå, og det ser ut til å virke veldig bra. Om førsteinntrykket er riktig er dette en løsning jeg vil anbefale.
    Hadde akkurat tenkt å spørre om det samme. Jeg bruker xbox og xmbc men har tenkt å investere i en ps3. Men ville da forsikre meg om at det funker å streame rett fra enn nettverksdisk. Jeg har også Synology Diskstation, faktisk 2 stk på 500gb. Alt av musikk, filmer osv ligger på denne.

Åssen vil det fungere mot PS3? Vil den også være kraftig nok til å spille av 720p matriale?

Noen som kunne satt opp en miniguide på dette?

Håper på svar

Marius

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marjusen
    Åssen vil det fungere mot PS3? Vil den også være kraftig nok til å spille av 720p matriale?

TwonkyVision

Det står at Twonkyvision støtter PS3 i siste versjon, så da regner jeg med det funker rett fra boksen. Det er heller ingenting som skulle forhindre streaming av 720p eller 1080p for den saks skyld, annet enn dårlig nettforbindelse. MEN, den transcoder ikke, så alle filer må støttes av PS3, native. Så lenge du har musikken i MP3 så er du reddet, film må være .VOB eller MP4. DivX er bekreftet at kommer, men ikke når.

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stein
    Dette er et problem de skal ha fikset med den siste utgaven av tversity. Problemet kom med FW 2.00. Har ikke fått testet å se igjennom noen filmklipp enda, men eg hadde det problemet selv før, men tror det fungerer med siste utgaven.
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    På TVeristy forumet er den for tiden største tråedn akkurat om denne problemstillingen. Jeg har ikke sett lange filmer enda, så jeg har ikke opplevd problemet i praksis.
    Siste Tversity versjon er nå 0.9.11.3, jeg fikk pop-up igår da jeg startet programmet. Siste innlegger på forumtråden hevder at problemet er løst, men det kan jeg ikke verifisere. Last ned siste versjon og installer over den gamle, så er det bare å krysse fingrene

Første post er forøvrig oppdatert med link til siste TVeristyversjon.
    Takker begge to. Skal få testet dette så fort jeg får muligheten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde akkurat tenkt å spørre om det samme. Jeg bruker xbox og xmbc men har tenkt å investere i en ps3. Men ville da forsikre meg om at det funker å streame rett fra enn nettverksdisk. Jeg har også Synology Diskstation, faktisk 2 stk på 500gb. Alt av musikk, filmer osv ligger på denne.

Håper på svar

Marius
    Om du har en link til en liten snutt med 720p eller 1080p så kan jeg se om det virker. Har bare prøvd med noen korte videoer i lav oppløsning siden jeg bruker det mest til musikk. Har forresten lest på forum sidene til synology at de regner med en firmware oppgradering som gjør at man skal slippe å bruke programmer som Twonkyvision. Får håpe den ikke ligger alt for langt fram i tid.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar

hvis du går inn her: WMV HD Content Showcase

også laster du ned ett klipp som er gratis derfra, og prøver den fra nettverksdisken din. Fint om du prøver både 720p og 1080p

gi meg tilbakemelding når du vet dette Vært helt konge om det fungerer.

Siste utvei må være å koble den nettverksdisken på usbutgangen til ps3 da...men er jo ett problem at det da kun støttes ps3 formater som mp3 wmv osv.. vet ikke åssen det går og kjøre gjennom pcen først for så videre til ps3

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar

hvis du går inn her: WMV HD Content Showcase

også laster du ned ett klipp som er gratis derfra, og prøver den fra nettverksdisken din. Fint om du prøver både 720p og 1080p

gi meg tilbakemelding når du vet dette Vært helt konge om det fungerer.

Siste utvei må være å koble den nettverksdisken på usbutgangen til ps3 da...men er jo ett problem at det da kun støttes ps3 formater som mp3 wmv osv.. vet ikke åssen det går og kjøre gjennom pcen først for så videre til ps3
    Ps3 klarer ikke wmv filer ser det ut til, men fant et 1080p klipp i mp4 format og det spilte den av. Hos meg hakket det litt, men det er sikkert fordi jeg bruker DS 101j, er ikke sikkert den er rask nok til overføringen, og en veldig dårlig router.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aha, skjønner.. er det noen offisiell oversikt over hvilken formater den skal støtte?? Over LAN og på USB porten?

Jeg har også en WD Mybook 500gb NAS disk. Den gar gigabit lan, så kan jo funke bedre med den mener jeg.

Marius

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste oversikten jeg har funnet inneholder følgende:
    VIDEO: MPEG-1, MPEG-2 (PS,TS), H.264/MEPG-4 AVC, MPEG-4 SP

MUSIC: ATRAC (.oma .msa .aa3), AAC (.3gp .mp4), MP3 (.mp3), WAV (.wav)

IMAGES: JPEG, GIF, PNG, TIFF, BMP

DivX er nå implementert i firmaware som ble sluppet idag. Det er noen begrensninger, som f.eks 2Gb grense på fila (aner ikke om dette også gjelder ved streaming). Enkelte Xvid filer vil også kunne spilles av, men der må man bare prøve seg frem. TVeristy vil uansett transcode som før, med mindre man skrur av transcoding for å teste DivX. Jeg vil oppdatere førsteposten så snart det kommer en ny TVeristyversjon som er tilpasset 2.1 firmware.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Streamer xvid nå! ;-) Tversity fungerer veldig bra! Tusen takk for en vanvittig flott guide.. You saved christmas man!!!!

MEn merker litt tull når eg streamer xvid. Bildet blir heilt rart.doble farger og en grønn tykk linje til høyre for skjermen.. lurer på om det er mpeg-2 hacken som gjør det...

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disable transcoding i Tversity, voila, klarere bilde nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krestjan
    Disable transcoding i Tversity, voila, klarere bilde nå?
    tnx.. bedre da ja.!

Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder på og innstallere TVersity,og har kommet til de to nedenfornevnte avsnittene i guiden. Er de alternativer til hverandre,eller er det meningen at begge skal innstalleres? H.264 saken var temmelig omfattende,og,for meg, helt kaudervelsk...

H.264 konvertering. AC3/5.1 lyd på filer til streaming
    ------------------------------------------------------------
    Enkel konvertering av MKV til avspillbar VOB med 5.1 lyd

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De to temaene har egentlig ingenting med TVeristy å gjøre. Følger du guiden i første post skal det holde for å få ting til å funke.

Hvis du imidlertid ønsker AC3 lyd på filene må disse støttes direkte i PS3 og kan ikke transcodes av TVeristy. Da har man en omfattende guide for konvertering av alle filtyper og et enkelt alternativ kun for .mkv.
    Ta en ting av gangen og etterhvert som du forstår mer og ønsker mer.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De to temaene har egentlig ingenting med TVeristy å gjøre. Følger du guiden i første post skal det holde for å få ting til å funke.

Hvis du imidlertid ønsker AC3 lyd på filene må disse støttes direkte i PS3 og kan ikke transcodes av TVeristy. Da har man en omfattende guide for konvertering av alle filtyper og et enkelt alternativ kun for .mkv.
    Ta en ting av gangen og etterhvert som du forstår mer og ønsker mer.
    Heisann!
    Noe må jeg ha gjort riktig,for nå streames både lyd og bilde rett fra harddisk trådløst via ps 3 til TV. I superb kvalitet og ac 3 lyd. Topp greier,da jeg slipper og brenne dem over på disk for å se dem.

Disse filmene har jeg brukt dvd-shrink til å ta bacup på(host-host),og de ender da opp i en Video_ts mappe, som en rekke med "vts_01-1", "Vts_01_2" osv. Et problem er at streamingen ikke skifter automatisk fra "rull" til neste "rull",om jeg kan si det slik. Jeg må gå inn i Tversity,og manuelt klikke på neste ts-fil. Så kommer den i gang. Eller jeg kan også gjøre det i menyene i Ps 3.

Også finner jeg ikke tekstingen.

Noen som skjønner hva problemet kan være?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, da begynner vi pånytt med ny amatør! :-D
    Jeg har PS3, stasjonær og bærbar pc, alle koblet opp på trådløst nett.
    Jeg har IKKE fulgt guiden her enda, men forsøkt å dele via WMP. Det er foreløpig bare MP3 som er aktuellt for meg.
    På den stasjonære pc'en skjer det ingenting, den kommer ikke opp med listen over enheter, og heller ingen feilmeldinger.
    På den bærbare kommer "Ukjent enhet" opp.

Forsøkte derfor å legge opp faste IP adresser, uten at det hjalp.
    Det merkelige er at når jeg nå ser på DHCP-table inne på routeren, er bare pcene oppført? Før jeg la inn faste adresser, lå det en tredje enhet der, uten navn, som jeg regnet med var PS3.
    Men jeg har fortsatt nett på PS3!?
    Og fortsatt finner bare den bærbare en ukjent enhet........

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dejavu: Ripping av DVD lager masse små og store .vob filer. Det er to måter, enten lage en playlist med de filene som er aktuelle eller fjerne valget fra DVDshrink som sier at man skal dele opp filene i 1GB biter. Har du allerede rippet filmen så kan man bruke en vobmerger-programvare som setter det sammen til en fil igjen. Teksting funker ikke så langt, men man kan bytte lydspor.

norcad:
    PS3'n står også oppført i min router som 'ukjent enhet'.
    Skal du streame fra WMP så må du velge "library" "media sharing" og krysse av for "share my media". Løp ned til PS3'n og søk etter mediaservere, den bør da dukke opp på WMP lista som ukjent enhet. Funker ikke dette må du nok forske litt på eget oppsett mht porter i router/brannveggsperrer osv.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mozze; Trett i dag?
    - PS3 står ikke oppført som ukjent enhet i routeren, den står ikke oppført i det hele tatt!
    - Jeg har krysset av for share my media, og det er der det kommer opp ukjent enhet på den bærbare, mens på den stasjonære skjer det ingenting. Det kommer ikke opp en tom liste en gang.

-Sålenge PS3 vs bærbar pc funker kan det da ikke ha noe med router/porter å gjøre?
    -Setter ikke WMP opp brannmuren i XP automatisk når man ber om deling? Noe annen brannmur bruker jeg ikke.

PS! Jeg trenger ikke løpe ned da, hva i all verden skal jeg ned i kjelleren etter? :-? :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå installert/ avinstallert TVersity sikkert 20 ganger alltid for å få samme feilmelding: "unable to connect to the server, please make sure it is running"

Lest gjennom hele tråden og gjort unntak i brannmuren til .exe filen, åpnet port osv, men alltid samme resultat. Har også prøvd og installert tidligere versjoner uten at dette hjalp. Får forøvrig streamet med media player.

Noen tips? Husk teskje evt!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde det ikke men, jeg hadde direkte innlogging til windows, altså uten passord, da funket ikke tversity, la så inn passord for å komme inn i windows altså når jeg starter PC VIPS så funker alt, måtte jo inn i kjør: services.msc og forandre passord der også. fantastisk guide,,,,men synes dix filmene er i en dårlig kvalitet, sender den heller over på min Creative player og kobler den inn i tv og har bedre bilde Hvorfor??

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dejavu: Ripping av DVD lager masse små og store .vob filer. Det er to måter, enten lage en playlist med de filene som er aktuelle eller fjerne valget fra DVDshrink som sier at man skal dele opp filene i 1GB biter. Har du allerede rippet filmen så kan man bruke en vobmerger-programvare som setter det sammen til en fil igjen. Teksting funker ikke så langt, men man kan bytte lydspor.

norcad:
    PS3'n står også oppført i min router som 'ukjent enhet'.
    Skal du streame fra WMP så må du velge "library" "media sharing" og krysse av for "share my media". Løp ned til PS3'n og søk etter mediaservere, den bør da dukke opp på WMP lista som ukjent enhet. Funker ikke dette må du nok forske litt på eget oppsett mht porter i router/brannveggsperrer osv.
    Takk Mozze!
    Alt du vet. Har brukt DVD-shrink i flere år,uten å være klar over at det gikk an å redigere slik du skriver. Vil filmene inneholde flere feil, om jeg nekter DVD-shrink å dele filene? Har du en link til den programvaren(vobmerger)?

Norcad:Min Ps 3 står heller ikke oppført. Men det hender Windows varsler om en ukjent enhet. Men det som nå alltid står der, er TVersity, som synes å telle som en egen mediaserver.Men da må jeg logge inn på mine "nettverkssteder".

I kjelleren løper du trolig kun, om det er der ølet er lagret!

Side 4 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •