Miniguide; Mediastreaming til PS3 [oppdatert 29/1-10] - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 468
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg prøvde dette her med å ligge inn en custom filstruktur på biblioteket mitt, men det eneste jeg endte opp med da var at ps3`en ikke fant noen filer lenger. Er jo ganske irriterende å måtte bla seg igjennom en evighet av mapper for å komme til det man skal ha...

Problemet mitt nå er at når jeg streamer video så kommer ikke hele bildet opp på tv`en. Mangler ytterkantene av bildet slik at det ser ut som bildet er bittelitt zoom`et hvis dere skjønner.

Foruten litt treig respons når jeg henter frem det jeg vil ha (spesiellt merkbart ved bruk av mp3) så fungerer det strålende...

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lassi
    Jeg prøvde dette her med å ligge inn en custom filstruktur på biblioteket mitt, men det eneste jeg endte opp med da var at ps3`en ikke fant noen filer lenger. Er jo ganske irriterende å måtte bla seg igjennom en evighet av mapper for å komme til det man skal ha...

Problemet mitt nå er at når jeg streamer video så kommer ikke hele bildet opp på tv`en. Mangler ytterkantene av bildet slik at det ser ut som bildet er bittelitt zoom`et hvis dere skjønner.

Foruten litt treig respons når jeg henter frem det jeg vil ha (spesiellt merkbart ved bruk av mp3) så fungerer det strålende...
    Er det TVerisity du bruke og har problem med:
    "Problemet mitt nå er at når jeg streamer video så kommer ikke hele bildet opp på tv`en. Mangler ytterkantene av bildet slik at det ser ut som bildet er bittelitt zoom`et hvis dere skjønner."
    Har du vært inne på skjerm oppløsningen inne i oppsettet på TVerisity? Der kan du sette det du har på TV`en / prosjektoren.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Tversity jeg bruker ja.

Har prøvd å tukle litt med instillingene, men ikke fått til noe forskjell uansett hva jeg har satt dem til. Nå står den til å levere 1280x720 som er samme som ps3`en er stillt inn til å levere og samme som tv`en min skal like best i teorien...

Praksis er jo ofte en annen sak og lurer på om jeg kan ha problemer med codec`s eller om kanskje jeg må restarte systemet mellom hver gang jeg tester??

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Codecs kan by på problemer hvis du ikke fikk rensa vekk gammelt skrot før du la inn CCCP, evt K-lite som også skal funke bra. Det skal holde å restarte TVersity etter endringer, ikke hele maskinen.

Custom mappestruktur har jeg ikke testet i det hele tatt, har fokusert mest på at det i det hele tatt skal streame, så der kan jeg nok ikke hjelpe deg enda.

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si takk for en kjempe god miniguide
    Alltid hyggelig å se noen tar seg tid til å legge ut slike tråder ;-)

Har kun et problem, den vil ikke spille av .mp4 video. Noen som har noen ide?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, da var kvelden min ødelagt hehe...
    Skulle nyete en 2t og 35min lang film i .mkv format. Men etter 27.min stoppet filmen.
    I "mappe struktur menyen" på PS3`n så står det at video filen er på 2t.35.m, men når man spiller av filmen og trykker på "select" for å få frem informasjons teksten så står det at filmen kun er på 27.min og filmen stopper på 27.min hver gang...
    Noen som har no forslag?

Mvh
    kas

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kas
    Skulle nyete en 2t og 35min lang film i .mkv format. Men etter 27.min stoppet filmen.
    I "mappe struktur menyen" på PS3`n så står det at video filen er på 2t.35.m, men når man spiller av filmen og trykker på "select" for å få frem informasjons teksten så står det at filmen kun er på 27.min og filmen stopper på 27.min hver gang...
    Noen som har no forslag?

Mvh
    kas
    Det kan vel være at du ikke har fått lastet ned hele filmen da...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Det kan vel være at du ikke har fått lastet ned hele filmen da...
    Nei er ikke det heller. får spillt av filmen i sitt hele på pc`n.
    Hadde det hvert så lett så. Men ser dette gjelder flere filmer som ligger på TVersity media serveren

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow!Testa akurat den mk22vob, og det funket Har bare testet et lite sample, men det ble Vesentlig bedre å konvertere til vob, enn å la TVersity transcode det.

Skal se hvordan det blir med hele spillefilmer, og sjekke om jeg kan brenne til video-dvd hvor jeg putter inn vob-filene...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt meg PS3 og går nå bare og venter
    det jeg lurer på er:
    jeg har trådløst nettverk og hvis jeg deler mp3 og bildemappene mine på pcn på nettverket, er det da bare å gå inn på disse mappene på ps3 eller må jeg gjøre noe mere før det går?eller må jeg gjøre alt som står i guiden på førstesiden her?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og en ting til: tar ps3 brente dvd`er?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    Jeg har bestilt meg PS3 og går nå bare og venter
    det jeg lurer på er:
    jeg har trådløst nettverk og hvis jeg deler mp3 og bildemappene mine på pcn på nettverket, er det da bare å gå inn på disse mappene på ps3 eller må jeg gjøre noe mere før det går?eller må jeg gjøre alt som står i guiden på førstesiden her?
    Hei, ja du må nok følge denne guiden.
    Ellers så kan du bruke windows media player, ved å tillate Media Sharing med den. Da vil Vil du kunne finne det som ligger i Libraryen til WMP under musikk og video menyen i PS3`n. Men husk PS3 ikke støter så mange video\lyd formater. Så hvis du skal spille av f.eks .avi .mkv ect, så må du følge guiden her.

Koble først PS3`n til nettverket og så åpner WMP og gjør som på bildet under. Her vil PS3 dukke opp som "ukjent enhet", aksepter sharing mellom PS3, og du vil få opp et Windows Media sharing mappe under musikk og video menyen på PS3`n som du kan bla igjenom.

Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    og en ting til: tar ps3 brente dvd`er?
    Ja det gjør den.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lassi
    Dette problemet har jeg på min Loewe CRT TV også. Hvis jeg bytter mellom 4.3 og 16:9, ser jeg at hele bildet er der mens det skifter, så legger den sorte kanten seg over når størrelsen er riktig igjen. Har forsøkt å endre oppløsning i oppsettet på TVersity, men det skjer fint lite. Any ideas?

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For mac-brukere:

Anbefaler EyeConnect for mac brukere. Kan lastes ned fra nett i en 30 dagers full demo versjon og funker feilfritt med PS3! Velg hvilke mapper som skal deles og spill av! Men her finnes det ingen transcoding så her må du konvertere om filmene til format som støttes av PS3 før du spiller dem av. F.eks HD-filmer osv og her kan man bruke Visual Hub eller FFMpegX. Men med musikk og bilder så fungerer dette utmerket! Go mac! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat satt opp min Synology Diskstation (NAS) med TwonkyVision nå, og det ser ut til å virke veldig bra. Om førsteinntrykket er riktig er dette en løsning jeg vil anbefale.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får bare data'n er korrupt på de fleste filer jeg har prøvd å spille.

Når jeg fulgte steg 1 i guiden om å slette alle tidligere codec'er skulle jeg ha slettet alt som kom opp i den listen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har akurat fått min ps3 fra komplett og har satt den opp og det tok ikke mer enn 5 minutter før jeg hadde fått ordnet så jeg streamer musikk fra pcn og ned i stua.kjempefin guide!
    skal prøve det samme med video nå så får vi se...
    ps3 innfrir ihevrtfall mine krav!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har no forslag?

Mvh
    kas

Må neste quote meg selv for en gangs skyld. Er det noe flere som har opplevd samme problem ved steaming av video?? Og noen som har noen ideèr om løsninger?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må neste quote meg selv for en gangs skyld. Er det noe flere som har opplevd samme problem ved steaming av video?? Og noen som har noen ideèr om løsninger?

Dette er et problem de skal ha fikset med den siste utgaven av tversity. Problemet kom med FW 2.00. Har ikke fått testet å se igjennom noen filmklipp enda, men eg hadde det problemet selv før, men tror det fungerer med siste utgaven.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På TVeristy forumet er den for tiden største tråedn akkurat om denne problemstillingen. Jeg har ikke sett lange filmer enda, så jeg har ikke opplevd problemet i praksis.
    Siste Tversity versjon er nå 0.9.11.3, jeg fikk pop-up igår da jeg startet programmet. Siste innlegger på forumtråden hevder at problemet er løst, men det kan jeg ikke verifisere. Last ned siste versjon og installer over den gamle, så er det bare å krysse fingrene

Første post er forøvrig oppdatert med link til siste TVeristyversjon.

Side 3 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •