Miniguide; Mediastreaming til PS3 [oppdatert 29/1-10] - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 24 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 468
    Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hei kan jeg streame flac filer trådløst fra pc til ps3 og bruke psp som fjernkontroll/skjerm slik at jeg ikke behøver å bruke projektor når jeg skal høre på musikk???
    Ja

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Ja
    Takk for svar,er det noen program jeg trenger for og legge cdene mine inn på pc

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Db Poweramp skal visstnok være bra, har ikke testet det selv.
    ** Edit: Nå var visst ikke dette programmet gratis som jeg trodde

Men du kan jo ta en liten titt her

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Playstation Media Server (PMS)
    PMS er en egen mediaserver som er laget av en ivrig franskmann. Han syntes alt annet var crap og ville ha noe som fungerte, hvilket han i all hovedsak har fått til. PMS streamer alt mellom himmel og jord, samt ISO-filer, rar/zip/arj-sett og ikke minst med teksting. Han har også lurt PS3'n til å spille DTS over streaming.
    Jeg har tidligere brukt den på Xp og nå på Windows 7 64bit.
    Fremgangsmåte for installasjon:
    Installer Java, siste versjon (PMS henter ned java selv hvis du ikke har det installert) -LINK-
    Legg inn AviSynth 2.5.8 -LINK
    Last ned og pakk ut VSFilter.dll til AviSynt Plugin folderen -LINK-
    Installer PS3 Mediaserver, siste versjon finner du her: -LINK-
    Smart med en restart etter alt dette, vips det er alt.
    Hei, jeg lurte litt på dette med AviSynth og VSFilter. Jeg lasta ned psm og kjørte den uten alt det andre jeg. Det fungerer stort sett greit det altså, men hva ekstra vil jeg få tilgang til med å installere AviSynth og VSFilter?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt spørmål
    Ikke ofte jeg leser min egen førstepost, men ble på en måte nødt til det nå som du quota derfra..
    Jeg kjører nå PMS på W7 64bit. Der la jeg inn Java først (PMS legger inn gammel javaversjn, så hent ned nyeste selv) og deretter PMS. Ikke noe annet! Det funker som ei kule.
    Husker faktisk ikke poenget med Avisynth og VSfilter, men nå er det også mye innstillinger i PMS jeg ikke benytter meg av da det funker "rett ut av boksen".

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genial tråd! Digger streamingen på PS3 slim! Takk!

Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan streame NRK Nett TV?

Heisan!
    Bruker ps.3 mediaserver til å streame filmer som er lagret på pcèns harddisk,via ps3 til tv. Alt dette fungerer fint.

Nå har jeg også oppdaget at det finnes noe som heter NRK-nett TV. Her ligger masse fine programmer,jeg kunne tenke meg å se på tv,ikke på dataskjermen. Er dette mulig å få til med hjelp av PS3-mediaserver?

Om jeg f.eks. ville se 10 episode av forbrytelsen-den ligger her: NRK Nett-TV - hastighetsmåling

Er det mulig å sende denne via ps3 mediaserver, til playstation og videre til tv? På samme måte som jeg gjør med filmene som ligger på harddisk?

Muligens et temmelig amatørmessig spørsmål,men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal gå frem for å få dette til. Hvordan får jeg f.eks. lagt til den webadressen som programmet befinner seg på?

På forhånd takk for tips!

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fler og fler etterspøt tjenester som f.eks Spotify på PS3. Her har dere en workaround som funker, men som sikkert kan oppleves som litt tungvint..

Dette krever selvsagt en PC som kan fungere som server, men det trenger ikke være noe fast installasjon.
    Installer Jamcast som du finner her: Jamcast - Home
    I tillegg til at den kan streame musikk til PS3'n og andre DLNA-enheter (som jeg ikke har forsøkt om faktisk funker) så oppretter den oppretter et virtuelt lydkort på pc'n din. Kjører man igang Spotify da, så vil lyden rutes via det virtuelle lydkortet og streames til PS3'n. Tilsvarende vil selvfølgelig fungere også med Last.fm og Pandora etc.
    Bakdelen er selvsagt at sporbytte osv må skje via serverPC'n. I mitt tilfelle har jeg tilgang via bærbar pc i stua og remote desktop til serveren i kottet. Fungerer selvsagt også direkte fra en bærbar, men forsinkelsen på lyden blir større pga buffring. Om ikke annet så funker det i alle fall 'tilfredstillende' i påvente av en skikkelig løsning. Jeg får i alle fall hørt gamle opptak av DJ Friendly på NRKP3 og er ganske fornøyd med det

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye streameproblemer/frysing/hakking med PS3 mediaserver.

Heisan...
    Er det flere enn meg som opplever problemer med å streame fra datamaskinens harddisk til ps3, og videre til TV?

Jeg har i lang tid kjørt Ps3-mediaserver kirkefritt. Det har ikke vært antydning til hakking. Men i går da jeg skulle spille av Antichrist fra harddisk, så startet vanskene. Filmen bruker lang tid på å laste. Så vises et par sekunder,før det hele fryser. Etter ytterligere sekunders venting, så spilles det av 3-4 sekunder til,hvorpå bildet fryser på ny. Og slik fortsetter det. Umulig å se film altså.

Dette er pussig. Jeg har tidligere ikke hatt vansker. Bruker en trekjerners-prosessor som burde ha kraft i massevis,(og dessuten har gjort jobben hittil). Har kablet nettverk. Prøvde også med trådløs overføring,for det tilfelle det skulle være en feil på ledning. Men det samme skjer. Jeg antar routeren er av den typen som enten virker, eller så virker den overhodet ikke.Og i mitt tilfelle så virker den.

Jeg har sett at det på dette forumet( PS3 Media Server • View topic - PS3Firmware 3.15 Stuttering Problems) også er brukere som opplever lignende vansker. Her har man en teori om at det skyldes den seneste firmwareoppdateringen til ps3.

Ikke vet jeg.

Noen som har synspunkt eller lignende vansker?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OBS:
    Oppdaterer man Java til 'Version 16, update18', så får man nesten garantert trøbbel med streamingen fra PS3 mediaserver. Behold 'update 17'!

Skulle du ha tråkket i baret, fjern java fra systemet og hent ned #17 her: Java SE Runtime Environment 6u17
    Husk å skru av automatisk oppdatering..

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    OBS:
    Oppdaterer man Java til 'Version 16, update18', så får man nesten garantert trøbbel med streamingen fra PS3 mediaserver. Behold 'update 17'!

Skulle du ha tråkket i baret, fjern java fra systemet og hent ned #17 her: Java SE Runtime Environment 6u17
    Husk å skru av automatisk oppdatering..
    Heisan!
    Ja,hadde nok fått inn den feile versjonen. Men selv om jeg nå er tilbake til den "riktige" så består problemet fortsatt. Filmene stopper på nøyaktig samme sted hver gang jeg starter dem.

I statusvinduet på førstesiden av mediaserver, så oppgis bitrate. Hos meg varierer maks bitrate nå mellom 1048 og 1510 kp/sek. Er dette for lite?Husker ikke hvordan disse verdiene var,når alt virket bra,men skulle mene de var betydelig høyere?

Kan en router være "litt" i stykker,eller er det slik at enten virker den, eller så virker den ikke?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

en oppdatering...

Ny router er på plass. D-link,som nevnt ovenfor.

Den virker fint,men mitt problem med å streame til ps3 med PMS er uforandret. Slik jeg ser det,så innebærer det at min phillips router ikke er i stykker Så nå har jeg to nettverksroutere,dog bare ett nettverk. Men greit med oppgradering.

Hvor skal jeg så søke etter feil? Kan det være defekt nettverksport ut av pc?Eller inn i ps3? Når jeg streamer kommer ikke hastighet særlig over 530 kps, målt med DU-meter. Dette er nok for lite.
    Java versjon er build 1.6.0_17-b04. Skal denne virke ?

I morgen skal jeg prøve å koble til en bærbar pc til PS3,og streame fra den.

Andre tips tas mot!

Det er lite liv i denne tråden for tiden,noe jeg antar skyldes at serveren virker bra for de fleste..(-:...?

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har installert Tversity på pc'en min og fått det hele opp å gå.
    I tillegg har jeg PS3 media server installert da denne var den eneste som ville godta spotify streamen fra pc til ps3'en...

Jeg har derimot problemer med DVD avspilling med begge disse mediastream programmene. Uansett hva jeg gjør, så spilles det feil lydspor og jeg får ikke endret lydspor fra ps3'en.... jeg kan heller ikke gå inn i menyen på vob_ts fila for å styre hva som skal benyttes av lydspor eller teksting...

Er det noe basic jeg har gått glipp av her? Kan en dvd som streames fra pc ikke kontrolleres fra ps3'en? I såfall eneste mulighet er å rippe slik at kun ett lydspor finnes på filmen, samt glemme subtitles..?

Takk for innspill.

Jon

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonia
    Jeg har installert Tversity på pc'en min og fått det hele opp å gå.
    I tillegg har jeg PS3 media server installert da denne var den eneste som ville godta spotify streamen fra pc til ps3'en...

Jeg har derimot problemer med DVD avspilling med begge disse mediastream programmene. Uansett hva jeg gjør, så spilles det feil lydspor og jeg får ikke endret lydspor fra ps3'en.... jeg kan heller ikke gå inn i menyen på vob_ts fila for å styre hva som skal benyttes av lydspor eller teksting...

Er det noe basic jeg har gått glipp av her? Kan en dvd som streames fra pc ikke kontrolleres fra ps3'en? I såfall eneste mulighet er å rippe slik at kun ett lydspor finnes på filmen, samt glemme subtitles..?

Takk for innspill.

Jon
    Beklager at jeg ikke svarer på spørsmålet ditt, men får du streamet spotify via ps3 media server?? Hvordan?

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men det er bare lydstreamen jeg får overført (blir som en online radiostasjon). Altså ikke mulighet for å endre låtvalg og sånt i ps3'en, det må jeg gjøre på pc'en.

Oppskrift:
    Last ned PS3mediaserver og installer programmet dersom du ikke allerede har det.
    Åpne fila Web.conf (finnes i programmappen til ps3mediaserver) ved å åpne i notepad og rediger følgende under #shoutcasts;
    audiostream.SPOTIFY,Radios=Spotify,http://DINIPADRESSE:8124,http://www....mages/logo.png

Legg inn IP adressen til pc'en din der jeg har skrevet DINIPADRESSE.
    Den siste http adressen;
    http://www.spotify.com/wp-content/th...mages/logo.png, er kun skrevet for at du skal få opp spotify logoen som ikon på ps3'en.

Last ned programmet dsbridge og pakk ut fila, og legg filene i spotify programmappa.
    Last ned Lame encoder, installer og legg fila lame_enc.dll i spotify programmappa.

Start spotify, sett i gang avspilling av en sang og sjekk at du får opp et ikon nede til høyre i windows oppgavelinja som lyser blått (blå sirkel). Hvis det lyser blått er spotify streamen aktiv og sendes "live" til port 8124 på pc'en din. Denne streamen kan du så finne igjen under Radios i ps3mediaserver. Regn med 7-8 sekunders delay fra du åpner snarveien til musikken høres, tilsvarende delay for hver gang du skifter sang i pc'en må påregnes med denne løsningen.

Du kan få problemer med brannmur om du har det installert, og må kanskje manuelt konfigurere brannmuren til å akseptere utgående strøm fra port 8124, men det finner du fort ut...

Lykke til. Si fra om du ikke får det til.

Jon

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dejavu
    PS3 Media server er programmet jeg har lett etter ett år nå, og vel så det. Tversity har fungert forsåvidt,men det har alltid vært mye om og men for å avspille rippede filmer fra pcèns harddisk. Enten har lyden manglet, den har vært feil(f.eks.kommentarsporet istedet for original dialog) og fremfor alt så har alltid undertekster glimret med sitt fravær. Muligens er dette løst i senere versjoner av Tversity,men jeg ga opp på ett visst punkt.

Etter 20 minutters jobbing med PS3 Mediaserver så dukker forsyne meg også undertekster opp, og jeg kan se italinske og kinesiske filmer rett fra harddisk,uten å måtte brenne til en disk først.Det hele streamer nydelig med topp lyd og bilde uten hakking av noe slag, selvsagt kablet.
    Har jeg egentlig bruk for Tversity lenger?
    Kan du forklare meg hvordan jeg kan sette opp ps3mediaserver slik at jeg kan velge undertekst og lydspor på ps3'en? Jeg finner ikke verken undertekster eller lydsporvalg fra ps3'en jeg... og får alltid feil lydspor (kommentarsporet) ut. Må jeg definere i mediaserveren hvilket lydspor som skal brukes??? Filmen funker som rakkern på pc'en, så det må være noe med overføringa fra mediaserveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst må subtitlefila hete eksakt samme som filmfila (utenom filendelse) og under instillinger mecoder på ps3 media server må du huke av på autoload av undertekster og skrive no,nor,eng lns i den boksen over.

Deretter på ps3n må du velge filmen som ligger i transcodemappa.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er kanskje litt grønn på dette, men subtitle fila?

Jeg har lagret filmen som vob-filer på harddisk, har ikke noen separat subtitle fil. Inneholder ikke vob-filer lydspor og undertekst eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg har et PMS system som fungerer veldig fint, men både med kablet og trådløst nettverk sliter jeg med at lyden begynner å lagge mer og mer underveis i seriene jeg ser. En 40 minutters episode lagger til slutt med et par-tre sekunder, hvilket er helt sjanseløst å se på.

Noen som har råd og tips til dette?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skumlepappa
    Hei.
    Jeg har et PMS system som fungerer veldig fint, men både med kablet og trådløst nettverk sliter jeg med at lyden begynner å lagge mer og mer underveis i seriene jeg ser. En 40 minutters episode lagger til slutt med et par-tre sekunder, hvilket er helt sjanseløst å se på.

Noen som har råd og tips til dette?
    Opplever også dette, men kun på enkelte filmer. Merkelig.

Er det forresten noen som har testet IMDB-info plugin PS3 Media Server • View topic - MOVIE INFO (IMDB Support) Updated 14th December?

Er det mulig å få til litt mer sexy browse-interface? I dag har jeg alle filmene liggende i hver sin mappe, og da ligger jo filmene i en kjedelig mappeliste, og hvis jeg velger mappa vil noen filmer vises med en thumbnail mens andre bare er en grå/svart boks. Jeg har ikke helt skjønt dette preview-opplegget ops:

Side 21 av 24 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •