Miniguide; Mediastreaming til PS3 [oppdatert 29/1-10] - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 24 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 468
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sliter med å få stabil streaming til min ps3....
    Bruker N-kort i min ’tversity pc’ og kabel fra trådløs ruter til ps3. Selv med denne kombinasjonen er det svært mange serier/filmer som hakker ved avspilling, selv om det ikke er annet enn lavoppløst divx eller avi.. Noen tips?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres merkelig ut, dårlig hw i pcen eller så er noe software satt opp feil. Streamer 720 trådløst her med null hakking\artifacter. Bruker ps3 som streming fra pc riktignok.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS3 Media Server

Ser at de fleste har endelig fått øynene opp for PS3 Media Server som er et glimrende program, skrevet av en franskmann såvidt jeg har hørt.
    La meg komme med mine erfaringer: Dette programmet slår alt jeg har vært borti når det gjelder trådløs streaming til PS3 fra PC. Glem WMP og Tversity. Nå er det PS3 Media Server som gjelder! Jeg sitter med en Dual Core E8400 CPU, 4 GB RAM og kjører trådløs forbindelse til PS3. Mange jeg har lest om her på forumet sliter med streaming men jeg kan bekrefte at jeg kjører HD filmer fra 720 til 1080p uten hakking eller andre problemer og det på innstilling Good Quality for HD WIFI transcoding. Jeg skal innrømme at det til tider kan oppstå endel buffring/hakking spesielt hvis du skal hoppe inn midt i filmen/spole mye, men dette er mindre viktig. Under Mencoder innstilling så anbefaler jeg å huke av på valget: Optimal Multikjernestøtte for H264 HD materiale, dersom du har 2 eller flere kjerner i din CPU. Dette gjorde underverker for min del, alt fløt mye bedre. PCen jobber som en helt på mer eller mindre 100% på begge kjernene men det må jeg regne med når det er trådløst. Jeg har forresten 1.10.51 versjonen av PS3 MS. AC3 Audio bitrate kjører jeg i 384 Kb/s, men her må man bare prøve seg frem.

Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utrolig bra!

PS3 Media server er programmet jeg har lett etter ett år nå, og vel så det. Tversity har fungert forsåvidt,men det har alltid vært mye om og men for å avspille rippede filmer fra pcèns harddisk. Enten har lyden manglet, den har vært feil(f.eks.kommentarsporet istedet for original dialog) og fremfor alt så har alltid undertekster glimret med sitt fravær. Muligens er dette løst i senere versjoner av Tversity,men jeg ga opp på ett visst punkt.

Etter 20 minutters jobbing med PS3 Mediaserver så dukker forsyne meg også undertekster opp, og jeg kan se italinske og kinesiske filmer rett fra harddisk,uten å måtte brenne til en disk først.Det hele streamer nydelig med topp lyd og bilde uten hakking av noe slag, selvsagt kablet.
    Har jeg egentlig bruk for Tversity lenger?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, ps3media server gjør alt bedre

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen med problemer etter siste oppdatering? Jeg har en ekstern hardisk med media server funksjon og det har fungert helt fint å se avi og divx filer direkte fra denne.
    Men nå står det unsupported files på alle filene mine?? Noen som kan hjelpe?
    Gjør jeg filene til mpeg så fungerer de..men veldig tidkrevende..

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 Mediaserver er genial og har brukt den en stund no. Men noen ganger "hakker" lyden litt. Når eg ser på bitrate er det når bilde blir streama med ca 20-30mb. Også en ting som er iriterende er att filmene pauser når man trykker på PS knappen. Hadde vert greit om man kunne velge ny film uten att den pauser og lage spilleliste med filmer. Tenker da på musikkvideo som eg har mangen av og bruke på forspill

Noen som har tips til å få vekk hakkinga i lyden og mulighet til å lage spillelister ?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spillelister for video må nok tilpasses via selve serverprogrammet. Hvis du tar en tur innom PS3 Mediaserverforumet så kan du foreslå det til Shagrath. Servererapplikasjonen er tross alt laget av en -1- fransk fyr og de fleste funksjoner er resultat av tilbakemeldinger fra brukere.
    Jeg sendte f.eks inn en bugreport og søndagen etter var feilen fikset. Skal ikke se bort fra at han kaster seg over playlists for videoer også

PS3 Media Server • Index page

Edit:Skal se om jeg får lagt inn Windows 7 RC 64bit ikveld, så får vi se om det funker like bra som XP 32bit..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med PS3 Media Server

Hei

Jeg har et problem med PS3 media server. Når jeg streamer .mkv over nettverket mitt oppstår det etter en stund hakking som følge av tomt transkodingsbuffer. Det verste er at dette skjer selv om jeg bruker de dårligste MEncoder, Mpeg2 videokvalitetsinnstillingene.

Prossessoren: AMD Phenom 9750 Quad Core 2.4GHZ
    Hovedkortet er MSI K9A2 Platinum
    Minne: 4GB KINGSTON ValueR. DDR2 PC6400.
    Operativsystem: Win XP Pro

Jeg bruker trådnettverk med 1,0 Gbps overføringshastighet. (Status er 1,0 Gbps)

Når jeg sjekker statusen til prossessoren viser denne ca 38 %, ca 1,5 GB brukt minne og nettverket bruker på det meste ca 12,5 % av kapasiteten.

Jeg har prøvd både å streame fra intern harddisk til PS3, samt fra nas (MYBOOKWORLD1TB) over nettverket til pcen og tilbake til PS3. Uansett blir transkodingbufferet tomt. Jeg skal jo ha mer enn god nok hardware, så problemet må være noe annet. Noen som kan hjelpe meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Nei, ps3media server gjør alt bedre
    Nja. Tversity er bedre på random musikkavspilling (jeg har alle albumene liggende i egne mapper på PC'en). Så vidt jeg har sett, får jeg ikke opp en komplett liste over alle "enkeltsanger", slik jeg kan med Tversity, slik at jeg med PSM kun får random avspilling i én mappe/album...

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cevillan
    Nja. Tversity er bedre på random musikkavspilling (jeg har alle albumene liggende i egne mapper på PC'en). Så vidt jeg har sett, får jeg ikke opp en komplett liste over alle "enkeltsanger", slik jeg kan med Tversity, slik at jeg med PSM kun får random avspilling i én mappe/album...
    Er bare å bruke media library, det

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tveristy støtter mer eller mindre alt som er av DLNA-produkter, samt avspilling eksternt. Altså utenfor hjemmenett. Det kan komme til sin rett nå som de fleste nye flatskjermer f.eks støtter DLNA. TVeristy har også vesentlig bedre støtte for nettinnhold som YouTube, radiokanaler og hele TV-serier (McGyver av alle ting
    Kjører man derimot kun PS3<->PC så er PS3 MediaServer et mer fornuftig valg. Har man PSP i tillegg kan TVeristy være lurt. Testet å streame musikk hjemmefra til PSP på jobben. Funket greit hvis man ikke lekte for mye med filskift (buffring..).
    Poenget er at begge programmene har sine styrker og svakheter, man får se det opp mot sitt eget bruksmønster og behov.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Hei

Jeg har et problem med PS3 media server. Når jeg streamer .mkv over nettverket mitt oppstår det etter en stund hakking som følge av tomt transkodingsbuffer. Det verste er at dette skjer selv om jeg bruker de dårligste MEncoder, Mpeg2 videokvalitetsinnstillingene.

Når jeg sjekker statusen til prossessoren viser denne ca 38 %, ca 1,5 GB brukt minne og nettverket bruker på det meste ca 12,5 % av kapasiteten.

Jeg har prøvd både å streame fra intern harddisk til PS3, samt fra nas (MYBOOKWORLD1TB) over nettverket til pcen og tilbake til PS3. Uansett blir transkodingbufferet tomt. Jeg skal jo ha mer enn god nok hardware, så problemet må være noe annet. Noen som kan hjelpe meg?
    38% prosessorbruk hos deg er jo nesten full bruk av to prosessorkjerner. Usikker på hvor bra ps3mediaserver bruker 4 kjerner, men jeg trodde den var bra på slikt. Det at transcodingbufferen går tom er ene og alene fordi pcen ikke klarer å jobbe kjapt nok (såfremt nettverket er stabilt og funker fint)..
    Er det like ille med 720p og 1080p filmer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, bra program, men får ikke streamet .mov videofiler tatt med mitt nye Leica kompaktkamera...
    Er .mov filer så ukurante'a?

Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    feilpost

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter med at PS3 bruker utrolig lang tid på å finne Tversity. Det går mange minutter fra jeg slår på PS3 til jeg greier å søke opp Tversity serveren.
    Tidligere var den der med engang jeg slp på PS3.
    Jeg har nå fått fiberbredbånd og dermed nytt modem/router samt at jeg har oppdatert til nyere versjon av Tversity.
    Har gått igjennom brannmuren (Norton) og gitt Tversity tilgang.
    Er det noen innstillinger jeg kan gjøre i routeren?

Har alt for lite greie på nettverk desverre, så jeg trenger litt hjelp.

Newcomer Mummi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei :-D

Har byttet hardisk på PS3, slik at jeg har 250gb. Har nå begynt å legge over filmer til den hardisken, og det blir jo endel filmer. Noen som vet om det finnes et eller annet slik at jeg kan lage et system på filmene? Bruker TVersity.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Jeg sliter med at PS3 bruker utrolig lang tid på å finne Tversity. Det går mange minutter fra jeg slår på PS3 til jeg greier å søke opp Tversity serveren.
    Tidligere var den der med engang jeg slp på PS3.
    Jeg har nå fått fiberbredbånd og dermed nytt modem/router samt at jeg har oppdatert til nyere versjon av Tversity.
    Har gått igjennom brannmuren (Norton) og gitt Tversity tilgang.
    Er det noen innstillinger jeg kan gjøre i routeren?

Har alt for lite greie på nettverk desverre, så jeg trenger litt hjelp.
    **BUMP**
    Er det ingen som har noen råd her?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    **BUMP**
    Er det ingen som har noen råd her?
    Jeg installerte Norman på min server, da sluttet Tversity og ps3 å finne en annen. Kan du ikke prøve å avinstallere Norton for å se om ting går bedre da?
    Denon AVR-4306, Dali 109(!!!), Rythmik F12SE
    Yamaha RX-A3040, JBL TL260, XTZ 99W12.18 ICE

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei kan jeg streame flac filer trådløst fra pc til ps3 og bruke psp som fjernkontroll/skjerm slik at jeg ikke behøver å bruke projektor når jeg skal høre på musikk???

Side 20 av 24 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •