Miniguide; Mediastreaming til PS3 [oppdatert 29/1-10] - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 468
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser ut til at det ordnet seg.

Men jeg får ikke helt tak på dette... Har aldri streamet noe før. Hvordan streamer jeg feks youtube-snutter til PS3-en?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at det drar ut litt med dere gutter, men ikke fortvil, vi skal nok komme i mål etterhvert. Det blir litt mye å begynne på et nivå hvor jeg må forklare hvordan man pakker ut vanlige zip-filer, men i utgangspunktet skal det bare være å dra Mediaserver.exe over i riktig folder. Da får du spørsmål om den skal overksrive den som allerede er der og da svarer du ja.

Streaming av innhold som allerede ligger på nett skal gå an, men det har jeg ikke sett noe videre på. Da må man i så fall legge til en direktelink via "Video URL" i Tversity. Youtube streamer til deg, så man må på en måte videresende datastrømmen. Det jeg ser for meg Tversity skal gjøre er å streame bilder/musikk og film man allerede har på en pc til PS3'n. Skal man se youtube-filmer kan man like gjerne gå via nettleseren i PS3. Tror nok det er enkere.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok den er grei. Men jeg får bare ikke helt taket på denne avspilleren. Får ikke til å finne frem noe særlig. Virker tungvindt. Uff

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit;

Problemet jeg hadde ble snarlig løst ved å gi tilgang forbi brannmuren til mediaserver.exe og ikke bare til TVversity i listen...

Edit2;

Nytt problem... Ser ut som nettverket knekker under belastningen... Er en litt eldre d-link ruter... Kobler fra og så får jeg en nettverksfeilmelding.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lassi
    Edit;

Problemet jeg hadde ble snarlig løst ved å gi tilgang forbi brannmuren til mediaserver.exe og ikke bare til TVversity i listen...

Edit2;

Nytt problem... Ser ut som nettverket knekker under belastningen... Er en litt eldre d-link ruter... Kobler fra og så får jeg en nettverksfeilmelding.
    Prøv med FW oppdatering for routeren din. MEN ta back up på oppsettet ditt før oppdatering.

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå streames det som bare det!!!
    Takk for superguide Endelig kan jeg se film fra pc igennom ps3!

Takk for tålmodigheten, det er bra det ordner seg for oss som ikke er helt på nett når det gjelder pc!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra det ordet seg Knoll. Jeg tror jeg gir opp. :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Finner ikke ps3

hei.

Jeg finner ikke PS3 når jeg går på bibliotek så på mediadeling.
    satt på at jeg deler mine medier også. er det noe jeg må gjøre med ps3 får at den skal bli oppdaga på pcen???

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Ser ut til at det ordnet seg.

Men jeg får ikke helt tak på dette... Har aldri streamet noe før. Hvordan streamer jeg feks youtube-snutter til PS3-en?
    Hvorfor ikke bare åpne de gjennom nettleseren??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå får jeg bare spilt av én spilleliste. Husker jeg riktig, var det den første spillelisten jeg laget. La så denne spilleliste i en liste jeg kan for alle. Når jeg så går inn på "alle" får jeg bare åpnet de sangene som jeg la inn. Entene er filene mp3 eller wav.
    Spillelistene får jeg opp på PS3'en, men sangene dukker ikke opp.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må og merke dem folderene & filene som skal deles.
    Høyre klikk på folderene & filene som skal deles og merk for deling. Vis ikke vil en ikke finne det som skal deles....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Må og merke dem folderene & filene som skal deles.
    Høyre klikk på folderene & filene som skal deles og merk for deling. Vis ikke vil en ikke finne det som skal deles....
    Ikke helt enig at det er der feilen ligger. Men skal forsøke dette. Er jeg nødt å legge musikken jeg skal dele i en spesiell mappe, eller holder det at jeg deler musikkmappa uansett hvor den ligger?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugen
    Ikke helt enig at det er der feilen ligger. Men skal forsøke dette. Er jeg nødt å legge musikken jeg skal dele i en spesiell mappe, eller holder det at jeg deler musikkmappa uansett hvor den ligger?
    Det er samme hvor mappa ligger, men den må merkes for deling, ellers så vil ikke den synes.
    Mener ikke at det er der feilen ligge, men en stor sannsynghet for det. Slik er det ihvertfall hos meg ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Det er samme hvor mappa ligger, men den må merkes for deling, ellers så vil ikke den synes.
    Mener ikke at det er der feilen ligge, men en stor sannsynghet for det. Slik er det ihvertfall hos meg ;-)
    Nå fant jeg ut. Jeg måtte legge musikken jeg vil dele til "spillelister" mappen. Men det var kanskje innlysende?!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Mozze: Genial guide. Jeg er omtrent like god på data som f.eks Erna Solberg ville vært på å løpe en maraton. Med andre ord, elendig!! Men noe må eg ha gjort riktig for her får eg både lyd og bilde på ps3`en. Men en konkret konfigurasjon for selve Tversity som du nevner tidlig hadde vært veldig fint. Og så har eg noen spørsmål. Er det mulig å laste ned f.eks blue ray filmer eller vanlige filmer via nettleseren og se de fra harddisken? Er det mulig å gjøre noe med .iso filer slik at eg kan se filmer lagret som .iso på ps3`en? Her trengs også te-skje ellers mister du meg i første sving ;-) På forhånd takk!!

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konfigurasjon av Tveristy kommer snart. Det er stort sett oversettelse av en annen guide, så jeg må bare få satt meg ned.
    iso-filer er det så langt ikke noe god mulighet for å streame annet enn ved å mounte iso'en med f.eks deamontools eller alcohol120% og legge det virtuelle drevet som delt i Tversity. Tungvint og ingen god løsning.

Alle filer som kan spilles av på din pc skal i prinsippet også kunne steames til PS3. Det er alliekevel begrensninger mht til kvalitet på bilde og ikke minst lyd siden PS3 ikke støtter formatene som standard. Transkodingen nedgraderer materialet i større eller mindre grad.

edit: Jeg må dra bort i helga, så Tversity konfigurasjonsguide får vente enda en uke. Desverre. På den annen side er det ikke store endringene man trenger å gjøre, instillingene er ganske intuitive.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en bærbar PC som er et par år gammel. 1 GB minne, og 1.7ghz Centrino prosessor. Vil denne funke trådløst med PS3 og Tversity? Eller trenger jeg ikke legge inn dette?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil si det kan bli litt snaut, spesielt ved transkoding av 720p og høyere. Uansett verdt et forsøk. Skal du bare teste så går du rett på Tversitypakka og legger inn den med den inkluderte codecpakka. Det funker til det meste, du får i alle fall en indikasjon på om det er noe vits å fortsette.. Husk uansett å gå innom services.msc og registrer login på services ellers får du "corrupt data" på halvparten av det du streamer.

Jeg har som sagt ikke tid til å tune guiden daglig, men det er sikkert andre som kan bidra litt.
    Fant direktelinkene til NRK-radio idag, hvis noen kan teste om disse kan legges til i spillelista til Tversity så hadde det vært fint. Så kan jeg oppdatere førsteposten etterhvert.
    NRK.no - Lyd
    Direktelinkene tilbyd 172 kbps ogg/vorbis-filer som bør gi meget bra radio.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke helt logikken i hva som dukker opp og ikke. Har tre mapper: Video, musikk og bilder. Under video, kommer alt frem og god stemning. Under musikk dukker mappene opp, men ikke noe innhold. Dette er mp3. Bildene dukker heller ikke opp. Må alt legges inn i spillelister? Gjelder jo tydeligvis ikke for video.

Kan man endre under library i TVersity, eller må man bygge opp en egen struktur et annet sted? Og kan man koble til en ekstern harddisk, og streame derfra? Mener å ha lest at man bare kan bruke én partisjon, stemmer det, eller blander jeg nå? I såfall forklarer det saken, da Video ligger på D: og musikk på C:

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan dele fra flere lokasjoner, selv fra nettverkstasjoner (dog må man gi direkte bane //<maskin>/<mappenavn> osv).
    Det som kan være litt frustrerende er at musikk og bilde mappen også kommer opp når man via XMB er på video-seksjonen. Skal man da streame musikk må man ut i XMB hovedlinja og inn på musikk og bla seg innover i hierarkiet igjen. Det burde gått an å streame alt når man først var inne på mediaserveren, ikek at det var kontekstavhengig.

Man kan visstnok endre library og folderstrukturen i Tversity, men det har jeg ikke sett noe på enda. Det jeg sliter mest med er å rippe DVD og beholde både norsk tekst og 5.1 lyd. Kom over en guide idag som tar for seg noe av denne problematikken, la linken i post #2.

Side 2 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •