Miniguide; Mediastreaming til PS3 [oppdatert 29/1-10] - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 24 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 468
    Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eg får ikke til HD filer eller FLAC på PS3 Medie server. Har det nyeste programmet og får til alt annet en de filtypene.
    Programmet er genialt og refresher seg selv (kan vere iriterende om du har MASSE filer)

Du kan og hoppe fram i en film som med en dvd med å trykke på firkant knappen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer ps3 media server å vise .mkv? subs i .mkv? må mkv transcodes eller endrer den bare container slik som mkv2vob gjør?

Er det mulig å lage/endre playlist fra ps3 på musikk på mediaserveren, plager meg voldsomt at det ikke er mulig å sette musikk i queue,playlist osv!

Håper noen kan svare på dette

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk til subs ved kun enkelt å legge en .srt fil i samme katalogen som mkv-filen. Hvis det ligger flere språk og subtitlet i mkv-conteineren, vil man kunne velge blant dem hvis du velger #TRANSCODED# mappen over fila du vil se når du browser fra PS3'en.

Jeg har et annet problem, og det er at jeg aldri får media enkoderen (mencoder.exe) til å bruke mer enn 60% cpu. Hvorfor vil den ikke bruke mer? Jeg har en dual core prosessor (og det er satt opp i PS3 Media Server at den skal bruke 2 kjerner). Jeg får av og til litt hakking på 1080p matieriale med DTS-spor på som sikkert hadde blitt bedre om den hadde fått bruke 100% av tilgjengelig CPU...

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PMS bruker per idag ikke mer enn en -1- kjerne. Oppsettet for flere er for fremtidige utvidelser. Utvikleren tester for tiden flerkjerne transcoding, så det kommer nok.
    PMS overasket med meget positivt igår. Jeg rippet en DVD i ISO og fikk jaggu opp norsk tekst når jeg streamet. Det løste en meget stor utfordringe jeg har hatt lenge. Nå kan jeg i prinsippet rippe alle DVD'ene.. hvilket jeg ikke kommer til å gidde. Det blir vel med alle barnefilmene og et par av favorittene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg så langt er kjempefornøyd med PMS. Spilte av alt jeg hadde av videofiler! Dette er et stort skritt fram for oss som har xbmc som referanse og i mellomtiden har måttet leve med sinnsykt trege og knotet mediasenter. Får håpe PMS har en fremtid og at flere utviklere hiver seg på . Dette virker så bra at jeg får lyst til å donere noen penger til dette prosjektet! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan streame spotify??

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere som har fått til å streame 1080P blu-ray film over trådløst fra PC til PS3 med nyeste tversity eller PMS uten at det hakker hvert 2. sekund?

Jeg har kun fått testet trådløst så langt og sliter med mye hakking.. det er egentlig umulig å se filmen.. Så jeg har et håp om at dette skal ordne seg når jeg får koblet opp med kabel ...

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3'en min finner ikke internet radio! Hva er det jeg gjør feil?

Jeg legger url'en til under internet radio men ps3'en finner ingenting.... Alt annet funker, bare ikke internet radio

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hakka
    Er det noen av dere som har fått til å streame 1080P blu-ray film over trådløst fra PC til PS3 med nyeste tversity eller PMS uten at det hakker hvert 2. sekund?

Jeg har kun fått testet trådløst så langt og sliter med mye hakking.. det er egentlig umulig å se filmen.. Så jeg har et håp om at dette skal ordne seg når jeg får koblet opp med kabel ...
    1080P får man kun streamet wifi hvis man har en usedvanlig stabil oppkobling eller en 801n-router. Kabel er uansett tingen hvis du skal streame film, da kan du spole forover/bakover uten problemer samt musikk/bilder kommer opp mer eller mindre umiddelbart. Man trenger ikke vente på buffring.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    1080P får man kun streamet wifi hvis man har en usedvanlig stabil oppkobling eller en 801n-router. Kabel er uansett tingen hvis du skal streame film, da kan du spole forover/bakover uten problemer samt musikk/bilder kommer opp mer eller mindre umiddelbart. Man trenger ikke vente på buffring.
    Så det funker greit med kabel ? Har lest litt forskjellig på utelandske forum hvor noen opplever hakking der også. Men da får jeg bare vente til rutermodemet kommer fra Telenor og håpe det funker

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT men!

Jeg lurer på om det går an å få vekk den irriterende rulleteksten "playstation network" eller noe oppe i høyre hjørne av skjermen?

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det denne du tenker på?

PS3™ | Using the information board

Eller denne?

PS3™ | Notification Messages

Newcomer Nex sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som får til å lage playlist på ps3 med filer som ligger på server?
    Kjører mediatomb, er det no instillinger der? eller er det ps3 som er kjip med meg?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nex, blås i MediaTomb, PS3 Mediacenter er basert på java og fungerer glimrende i Linux også. Jeg ga opp Mediatomb av den grunn du oppgir.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifi_tom
    Hvordan streame spotify??
    Join gruppen We want Spotify on Playstation 3, Wii and Xbox 360 | Facebook så får vi det kanskje på skikkelig istedenfor Reodor Felgenløsningen med tversity og lydstreaming.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært overrasket at ingen har nevnt dette, men versjon 1.10.1 av PSM støtter remuxing istedet for transcoding. D.v.s at MKV kan nå streames direkte, selv om serveren din er en gammal sliten PC uten sjangs til å transcode 720p/1080p.
    Quicktime h264 og alt annet blir også remuxet. Kvaliteten på bildet blir altså uforandret, samtidig som du ikke stresser serveren. Man kan selvsagt ikke spole i filmen like fritt som hvis man forhåndsmuxer mkv-filen til vob med mkv2vob, men det er egentlig ikke noe problem for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HeRbie
    Er det noen nsom kan si noe om dette? Testet nettopp å bruke Xboxen som mediasenter i stedet for PS3..
    Begge konsoller er tilkoblet trådløst, og programmet på PC er TVersity.
    Hvorfor i huleste er xbox evig mye kjappere til å bytte låter/åpne filmer fra pc? Et sangbytte på xbox skjer øyeblikkelig, mens på PS3 bruker den opptil 10 sek
    Og når man først trykke "next" på PS3 for å bytte sang, fortsetter den å spille i hvertfall 5 sek før den prøver å bytte ser det ut som.
    Har dette noe med den nyeste TVersity å gjøre tro?
    Noen løsning på dette enda? Har nyeste versjon av begge software, samme problem. Kjedelig med venting, spesiellt på live cd'er.

Newcomer frorem sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med å streame bilder til PS3

Har fått problemer med å streame enkelte bilder fra min eksterne harddisk 500GB(FAT32 siden jeg har endel filmer også og leste på forumet at disken må være formatert slik for at PS3 kan streame) gjennom Tversity.

Disken er koblet opp mot min stasjonære maskin som igjen er koblet opp mot PS3 med nettverkskabel.

Når jeg går via Foto/Folders og på bildefilene kommer miniatyrbildene opp, men når jeg skal åpne de får jeg bare meldingen at bilde ikke kan bli vist.
    Dette gjelder ikke alle bilder(alt er jpeg). Er det noen innstillinger som må til eller??Har bilder fra 1 mb til 7 mb i størrelse.

Har prøvd med forskjellige innstillinger på oppløsning osv.

Når jeg streamer trådløst samme bilder som jeg har lagret på min bærbare Dell pc kan alle bildene vises..har samme versjon av Tversity på begge pcer.

Håper noen guruer her kan hjelpe meg

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Begynte å lese denne tråden og bestemte meg for at tiversity var noe jeg skulle ha når jeg får rota meg til å kjøpe ps3 helt til jeg så at datoen for tråden var 2007 og den hadde 19 sider.

Scrollet kjapt igjennom de siste sidene og leser PS3 media server er bra.
    Hva brukes nå om dagen? Er det PS3 media server som gjelder nå?

For å spille av HD materiale, hvordan er fremgangsmåten da? Har 2 maskiner stående hjemme, en nyere dual core med 2gig ram og en eldre 2,53 single core med 512mb ram (ram er så billig at jeg kan slenge inn mer). Tror dere den siste kan dra over hd materiale? Er den jeg bruker som "nedlastingsserver" og også filserver.

Kan man koble opp flere maskiner til ps3?

Newcomer frorem sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frorem
    Har fått problemer med å streame enkelte bilder fra min eksterne harddisk 500GB(FAT32 siden jeg har endel filmer også og leste på forumet at disken må være formatert slik for at PS3 kan streame) gjennom Tversity.

Disken er koblet opp mot min stasjonære maskin som igjen er koblet opp mot PS3 med nettverkskabel.

Når jeg går via Foto/Folders og på bildefilene kommer miniatyrbildene opp, men når jeg skal åpne de får jeg bare meldingen at bilde ikke kan bli vist.
    Dette gjelder ikke alle bilder(alt er jpeg). Er det noen innstillinger som må til eller??Har bilder fra 1 mb til 7 mb i størrelse.

Har prøvd med forskjellige innstillinger på oppløsning osv.

Når jeg streamer trådløst samme bilder som jeg har lagret på min bærbare Dell pc kan alle bildene vises..har samme versjon av Tversity på begge pcer.

Håper noen guruer her kan hjelpe meg
    Installerte det nye PS3 media server programmet og vips da funka d igjenkult program

Side 19 av 24 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •