Miniguide; Mediastreaming til PS3 [oppdatert 29/1-10] - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 24 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 468
    Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Stein
    Det er en ny versjon av TVersity ute nå. Vet ikke om den retter opp i ting.
    jeg har testet den ut nå. Flac fungerer nå supert , når jeg ser på tversity status ligger tilkoblingen på 97%. Men på mp3 filer derimot må jeg fremdeles vente i 20 sec+- før de overhode starter. Når jeg ser på tversity status ligge tilkoblingen på 6% Har dette noe med transcoding og gjør, eller er det bare tversitty innstilingen min som er helt på jordet

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik at hvis Pc'en kan spille en fil, så skal tversity kunne transcode den til Ps3?

edit: det funker nå :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et annet meget bra og enkelt program. Spiller .mkv filer også.
    PS3 Media Server

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 Media Server
    Tusen takk for tipset!!! Steike bra program!! Funker som bare det. Faktisk mykje enklere en TVersity!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seriøst tidenes beste program... Det var jo helt genialt.. Har jeg bare prøvd musikk foreløpig, men funket drit bra.. alt bare spratt opp med en gang, og alt fungerte som det skulle. herling link

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 Media Server
    Hmmmmm....har lasta ned programmet, men jeg klarer ikke å logge meg på ps3. Når den prøver å få kontakt med ps3, så får jeg at den ikke finner ps3. Jeg finner da frem ip-adr til ps3 inne på ps3 menyen og taster inn: 192.168.0.179 (skal jeg ha noen foran tallene?) Dette legger jeg inn på "force ip" under general config. Da står den bare og går....."contacting ps3" Ingenting skjer......hmmmmm....noen som har peiling? Er det ps3 , routerens eller datamaskinenes ip som skal legges inn? Hva er portnummeret?
    Beklager at jeg er litt "grønn", men hadde vært fint med ett svar :-)

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genialt program.
    Tar alle formater som jeg har.
    TVersity er OUT :-)

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lage en ny tråd med egen guide for dette programmet kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

herlig program!

Heisan!

I går kom det ut en ny utgave av dette nyyyyydelige programmet!
    PS3 Media Server
    Det nye her (ihvertfall det jeg har fått med meg), er at man nå også kan stremeame .img filer som man har liggendes på pc!!!!! 8) Her er også en link til ett forum hvor utvikleren til programmet er å få kontakt med:

New media server for the PS3 - AVForums.com

Subs og 5.1 lyd får man også ved streaming 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thorvald30
    Heisan!

I går kom det ut en ny utgave av dette nyyyyydelige programmet!
    PS3 Media Server
    Det nye her (ihvertfall det jeg har fått med meg), er at man nå også kan stremeame .img filer som man har liggendes på pc!!!!! 8) Her er også en link til ett forum hvor utvikleren til programmet er å få kontakt med:

Subs og 5.1 lyd får man også ved streaming 8)
    Ja, som det står på siden, så pleier han å oppdatere det hver søndag.

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får bare hive meg på å si at det er "tommen opp" for PS3 Media Streamer. Endelig noe som fungerte enkelt og greit.

Så kan jeg ønske mkv2vob, tversity og windows media sharing dit det hører hjemme - en veldig varm plass sies det :twisted: !!

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter med at bitraten blir sinnsyk høy med jevne mellomrom. F.eks med en x264 fil, blir bitraten opptil 90Mb/s og forårsker hakking. Bruker kablet 100Mb interntnettverk. Vært borti noe lignende?

Får heller ikke til å spille .img filer

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Sliter med at bitraten blir sinnsyk høy med jevne mellomrom. F.eks med en x264 fil, blir bitraten opptil 90Mb/s og forårsker hakking. Bruker kablet 100Mb interntnettverk. Vært borti noe lignende?

Vil anbefale deg å gå inn på denne siden og lese erfaringene til de som har brukt dette programmet fra det så dagens lys. Der inne er også "oppfinneren", "Shagrath78". Er ikke en kløpper på disse tekniske vendingene, men har forstått det slik at man kan gjøre noen egne forandringer. Først og fremst bør man lese "Readme" filen som følger med. Laste ned de småprogrammene og stille de inn slik det står beskrevet der.

Prøv deg frem med forskjellige "transcoding engines" som du kan flytte opp og ned under "Transcoding Settings". Også fornuftig å forsøke forskjellige "mpeg2 video quality" settings.......

Hos meg funker det meste, men sliter med litt hakking når jeg overfører mkv, 1080P filer trådløst.......men ifølge utvikler, er jeg ganske så optimistisk dersom jeg forventer 100 % kvalitet pr dags dato :-) Er vistnok endel data som skal gjennom...heheheheh

MEN det fine er at han legger ut nye versjoner hver søndag!!!!!! Mannen burde hatt medlaje! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale deg å gå inn på denne siden og lese erfaringene til de som har brukt dette programmet fra det så dagens lys. Der inne er også "oppfinneren", "Shagrath78". Er ikke en kløpper på disse tekniske vendingene, men har forstått det slik at man kan gjøre noen egne forandringer. Først og fremst bør man lese "Readme" filen som følger med. Laste ned de småprogrammene og stille de inn slik det står beskrevet der.

Prøv deg frem med forskjellige "transcoding engines" som du kan flytte opp og ned under "Transcoding Settings". Også fornuftig å forsøke forskjellige "mpeg2 video quality" settings.......

Hos meg funker det meste, men sliter med litt hakking når jeg overfører mkv, 1080P filer trådløst.......men ifølge utvikler, er jeg ganske så optimistisk dersom jeg forventer 100 % kvalitet pr dags dato :-) Er vistnok endel data som skal gjennom...heheheheh

MEN det fine er at han legger ut nye versjoner hver søndag!!!!!! Mannen burde hatt medlaje! :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått det til å fungere tilfredstillende, jeg måtte rett og slett sette ned billedkvaliteten. Prøvde litt forskjellig samtidig som jeg fulgte med cpu bruken, tydelig at cpu blir for svak og skaper økningen i bitrate. Tror det stod noe om dette på avforums også. Kjører programmet på en Windows home server install med 2gig ram og en amd64 x2 3800. Avventer eventuelle forbedringer av programmet før jeg prøver å tweake mere, har ps3 på en 1080p 37" Lcd uten surround, fungerer greit nok til å se noen episoder tv serier. Har htpc på pj som fungerer bedre til filmer i hd.

.img skulle bare renames til .iso for å fungere.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G

Jeg bare renamet dem til .iso

Sliter litt med 1080p-materiale, men det skyldes antagelig nettverkskortene mine on board (de hakket med dvd-iso og DTS lyd mot god gammel XBox også) selv om nettet er gigabit.

Streamer fra en "server" med en gammel E6600 cpu, 2GB ram og et 680i-hovedkort med 2 stk "Nvidia NIC" on board (egentlig er det noe realtek-drit). Tipper det å kjøpe seg et pci-e Intel-pro/1000 nettverkskort gjør susen.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg funker det meste, men sliter med litt hakking når jeg overfører mkv, 1080P filer trådløst.......
    Dra kabel, trådløst blir aldri bra nok til HD-streaming. Trådløst er for surfing og mail.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genialt program laget av en svært flittig fyr. Slet med å streame FLAC og sendte han en mail kl 1 om natta. Fikk svar 2 minutter senere hvor han ba meg sende debug.log fila til han. Gjorde det og 5 minutter senere fikk jeg svar at han hadde funnet en bug i flac transcodinga, og at det nå var fiksa og kom med i neste oppdatering...

Og når er det? Alltid førstkommende søndag

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest meg gjennom alle 20 sidene på AVForums, dette skal absolutt testes. Likte spesielt mulighet for avspilling av .iso-filer. Det ligger tydeligvis også an til å kunne spille rett av .rar-settet uten at det har så stor betydning for meg.
    Jeg som var nesten på gang til å kjøpe Popcorn Hour for å få til iso-avspilling, mye penger spart på å lese litt i min egen tråd

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

gjennombrudd

Fikk streaming av x264 & .iso til fungere 100%, problemet var som jeg trodde at cpu på filserveren var for svak til å transcode, noe som igjen førte til topper i bitraten.

Løsningen var å installere programmet på spill pcen (Q6600 @3.2GHz +8GB minne), denne foretar transcodingen men den henter fortsatt filene fra filserveren. Genialt program

Side 17 av 24 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •