Miniguide; Mediastreaming til PS3 [oppdatert 29/1-10] - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 24 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 468
    Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    Dersom jeg konverterer mkv filer med mkv2vob, kan jeg enkelt or greit brenne filmen på en dvd plate? eventuelt dual layer plate(Støtter ps3en disse platene)og spille de av i ps3en
    Men ved å bruke mkv2vob så blir også lydsporet kodet om. DTS vil forsvinne, og man sitter igjen med ett AC3 spor. Dette er grunnen til jeg bygde meg en HTPC å kjøre HD matriell på istedet for PS3'en. Jeg vil ha DTS lydsporet intakt. Mulig jeg er mer kresen/vanskelig enn folk flest :-D
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, hei! Beklager, har ikke lest alle inleggene, men regner med flere har samme problemet. TING GÅR TREIGT PÅ NYE TVERSITY..... Er det mulig og installere den gamle versjonen igjen? Likte den desverre bedre....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tversity - Finner ikke mediaserver, men funker via nettleser

Har et merkelig problem med Tversity, PS3 finner ingen media server om jeg går via. film, musikk eller bilder. Åpner jeg derimot nettleseren og skriver inn andressen, finner den Tversity og jeg kan streame. Noen som vet hvorfor jeg ikke finner media server?

(Er det noen forskjell på å streame via media server og nettleser? Kvalitet, hastighet eller annet?)

Newcomer HjemmekinoPåHybelen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg bruker dette og vil ha med tekst i konverteringa så får jeg bare en feilmelding om at jeg har fot lite diskplass... Noe som ikke stemmer. (Har over 15 gb ledig) Er nyeste versjon.
    Er Vista 32 bit.

Neon gode råd?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig noen har spurt om dette før, men når jeg skal sette opp media player mot PS3 og jeg under mediedeling krysser av for "del mine medier med", kommer det ikke opp noe alternativ for å velge PS3 som mottaker. Jeg har bare "andre brukere av denne pc'en". Noen som vet hva som kan være feil? Noe jeg må "skru på" på PS3 først etc?

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sander
    hei, hei! Beklager, har ikke lest alle inleggene, men regner med flere har samme problemet. TING GÅR TREIGT PÅ NYE TVERSITY..... Er det mulig og installere den gamle versjonen igjen? Likte den desverre bedre....
    Hva mener du med at det går treigt? Jeg fikk problemer med å streame FLAC med den nye Tversity, det stopper opp innimellom, virker som den ikke greier å decode filene fort nok. Noen flere med samme problem?

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Hva mener du med at det går treigt? Jeg fikk problemer med å streame FLAC med den nye Tversity, det stopper opp innimellom, virker som den ikke greier å decode filene fort nok. Noen flere med samme problem?
    slitter med akkurat det same skjedde etter s.50 oppdateringen til ps3 klarer så vidt og spille av mp3 filer flac hakker som f***. når jeg ser på tversity ligger overføringen på 6%

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fullt av lignende feilmeldinger på forumet hos Tveristy etter siste oppdatering. Andre mediaservere later til å fungere som før, så Tversity må nok komme med en update snart.
    Jeg har ikke tilgang til noen FLAC-låter lengre, måtte sette hele musikkmappa til "Transcode always" for å få det til. Noe er muffens

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan hjelpe eller?
    Hadde vært strålende. Jeg får det ikke til!!!!!!!
    --------------------------------------------------------------------------
    Mulig noen har spurt om dette før, men når jeg skal sette opp media player mot PS3 og jeg under mediedeling krysser av for "del mine medier med", kommer det ikke opp noe alternativ for å velge PS3 som mottaker. Jeg har bare "andre brukere av denne pc'en". Noen som vet hva som kan være feil? Noe jeg må "skru på" på PS3 først etc?
    --------------------------------------------------------------------------

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mediastreaming fra XP-maskin

Hei,
    jeg prøver å sette opp streaming fra en XP-maskin med WMP 11 til en PS3, men har problemer.
    Er svaret på problemet mitt at det rett og slett ikke er mulig å streame fra en XP-maskin, dvs. at det må være Vista på den??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe krav med Vista. Hva er problemet ditt? Har du noen guide du følger for å få dette til?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chessguy
    Det er ikke noe krav med Vista. Hva er problemet ditt? Har du noen guide du følger for å få dette til?
    Hei, jeg prøver å følge guiden som er første post i denne tråden, der det bl.a. stå:
    "Åpne WMP -> gå til fanen 'Library' -> velg 'Media Sharing' og huk av for 'Share my media'. WMP finner da PS3'n som ukjent enhet "
    Dette fungerer helt fint på en Vista-maskin jeg har, men på en XP-maskin kommer det ikke opp noen "ukjent enhet" når jeg velger Media Sharing i WMP.
    Denne XP-maskinen kjører jeg Norton på - kan det ha noe å si kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audark2
    Hei, jeg prøver å følge guiden som er første post i denne tråden, der det bl.a. stå:
    "Åpne WMP -> gå til fanen 'Library' -> velg 'Media Sharing' og huk av for 'Share my media'. WMP finner da PS3'n som ukjent enhet "
    Dette fungerer helt fint på en Vista-maskin jeg har, men på en XP-maskin kommer det ikke opp noen "ukjent enhet" når jeg velger Media Sharing i WMP.

Det er jo akkurat samme problemet som jeg har!!! Bare jeg bruker Vista og ikke XP. Hvorfor er det ingen av oss som klarer det? Jeg bruker ikke Norton... Hadde vært konge om noen gadd å hjelpe oss. Prøvde også å følge guiden på første side. Men uten hell....................

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audark2
    Bruk Tversity istede for WMP, jeg klarte aldri å få til noen mediadeling med WMP, men med Tversity gikk det greit til slutt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her. WMP finner ingen ting. Tversity funker fett.

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Men ved å bruke mkv2vob så blir også lydsporet kodet om. DTS vil forsvinne, og man sitter igjen med ett AC3 spor. Dette er grunnen til jeg bygde meg en HTPC å kjøre HD matriell på istedet for PS3'en. Jeg vil ha DTS lydsporet intakt. Mulig jeg er mer kresen/vanskelig enn folk flest :-D
    Nei, PS3 er en lettere buggete avspiller av "nedlastbart". Man sitter i timesvis og pakker ut og konverterer. I tillegg glitcher den på min TV av og til. Mkv2vob pleier også kræsje på større filer.

Bygger meg HTPC nå tenker jeg....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen nsom kan si noe om dette? Testet nettopp å bruke Xboxen som mediasenter i stedet for PS3..
    Begge konsoller er tilkoblet trådløst, og programmet på PC er TVersity.
    Hvorfor i huleste er xbox evig mye kjappere til å bytte låter/åpne filmer fra pc? Et sangbytte på xbox skjer øyeblikkelig, mens på PS3 bruker den opptil 10 sek
    Og når man først trykke "next" på PS3 for å bytte sang, fortsetter den å spille i hvertfall 5 sek før den prøver å bytte ser det ut som.
    Har dette noe med den nyeste TVersity å gjøre tro?

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HeRbie
    Er det noen nsom kan si noe om dette? Testet nettopp å bruke Xboxen som mediasenter i stedet for PS3..
    Begge konsoller er tilkoblet trådløst, og programmet på PC er TVersity.
    Hvorfor i huleste er xbox evig mye kjappere til å bytte låter/åpne filmer fra pc? Et sangbytte på xbox skjer øyeblikkelig, mens på PS3 bruker den opptil 10 sek
    Og når man først trykke "next" på PS3 for å bytte sang, fortsetter den å spille i hvertfall 5 sek før den prøver å bytte ser det ut som.
    Har dette noe med den nyeste TVersity å gjøre tro?
    fungerte fint på ps3 før, men etter 2.50 oppdateringen ble de bare tull, tversity har ikke kommet med en oppdatering som støtter den nyeste oppdateringen av ps3en fult ut

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, ok. Da gjenstår det vel bare å vente :/

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en ny versjon av TVersity ute nå. Vet ikke om den retter opp i ting.

Side 16 av 24 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •