Miniguide; Mediastreaming til PS3 [oppdatert 29/1-10] - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 24 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 468
    Newcomer Mesa/Boogie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Funker det på vista da?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som ikke finner TVeristy på PS3.
    Har dere gjort disse to grepene:

Trykk på Start > Run og skriv services.msc og trykker enter. Skroll ned til Tversitymediaserver, klikk 'properties' og 'logon'-fanen. Velg 'use this account' og legg inn deg som bruker og passord. Sørg for at du har adminrettigheter. Du må også ha et reelt passord, kjører du konto med blankt passord vil dette ikke funke.

------------------------------------------------------------
    Åpning av port i Windows-brannmur (XP)
    Start > Kontrolpanel > Sikkerhetsenter > Windows-brannmur
    Velg fanen 'unntak' og trykk på knappen 'legg til port'. Her skriver du f.eks Tversity og legger inn portnummer 41952 og 'ok'.
    -------------
    Disse to tingene skaper som regel mye fuzz. Jeg måtte også åpne porten i brannmuren på min router for at det skulle virke. Som regel er det en liten ting man har glemt.

Det er ikke noe problemer å ha flere servere gående samtidig. Da jeg prøvde som værst i vinter fikk jeg både inn WMP, Tveristy og Nero Home samtidig på PS3'n. Alle kjørte fra samme pc.
    Mediatomb funker greit på Linux, men var et ******* å sette opp til å transcode. Har man alle filene i formater som PS3 støtter native så er det ikke noe problem.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Til dere som sikke finner TVeristy på PS3.

Trykk på Start > Run og skriv services.msc og trykker enter. Skroll ned til Tversitymediaserver, klikk 'properties' og 'logon'-fanen. Velg 'use this account' og legg inn deg som bruker og passord. Sørg for at du har adminrettigheter. Du må også ha et reelt passord, kjører du konto med blankt passord vil dette ikke funke.

------------------------------------------------------------
    Åpning av port i Windows-brannmur (XP)
    Start > Kontrolpanel > Sikkerhetsenter > Windows-brannmur
    Velg fanen 'unntak' og trykk på knappen 'legg til port'. Her skriver du f.eks Tversity og legger inn portnummer 41952 og 'ok'.
    -------------
    Disse to tingene skaper som regel mye fuzz. Jeg måtte også åpne porten i brannmuren på min router for at det skulle virke. Som regel er det en liten ting man har glemt.

Det er ikke noe problemer å ha flere servere gående samtidig. Da jeg prøvde som værst i vinter fikk jeg både inn WMP, Tveristy og Nero Home samtidig på PS3'n. Alle kjørte fra samme pc.
    Mediatomb funker greit på Linux, men var et ******* å sette opp til å transcode. Har man alle filene i formater som PS3 støtter native så er det ikke noe problem.
    Jeg fikk det til å "funke" ganske kjapt med WMP11, men den fant bare frem filer fra bestemte mapper.. TVersity er en helt annen historie da PS3 ikke finner noen media server i det hele tatt..Jeg prøvde meg frem med begge alternativene først, så prøvde jeg å slette alle innstillingene for både WMP11 og TVersity, for så å innstallere TVersity på nytt og da er det meste blankt

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Mozze]Til dere som sikke finner TVeristy på PS3.

Hva skal brukernavn og passord være? Den godtok ikke navnet på pcen og mente at brukernavnet som står som min bruker når jeg logger inn i windows ikke eksisterer..Den legger også til et passord som er ca 15 tegn langt som default etter jeg blir nektet tilgang

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo mer man prøver på dette, jo lengre vekk fra sluttresultatet kommer man virker det som.. Microsoft må ha forsket på hvordan de kan gjøre det vanskeligst mulig for brukerne av dette..Men jeg gir ikke opp enda..

Newcomer CW-Sephiroth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

glimrende

Utrolig digg når jeg først fikk det til.
    Jeg hadde gjort alle de tingene som tidligere er nevnt, uten at det fungerte.

Først etter at jeg fjernet WMP som mediaserver, fant ps3 TVeristy. (å ja jeg knotet lenge)

Eneste jeg som var ligg kipt var at på noen av filmene så ble fargen dynamisk forandret. gult ble ofte lilla, osv men det var bare på noen filmer.
    Det skjer ikke når jeg kloner bildet til tven, eller ser direkte på pcen.
    Noen som vet hvorfor dette skjer.

Jeg har en ganske så rask pc, så der ligger nok ikke problemet.

TAKK MOZZE.

sephiroth

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finns det ett annet program enn Tversity som jeg kan bruke?
    Installerte tversity på pcn og den ble noe helt ufattelig treg!Brukte 40 sekunder på og åpne mapper osv...

Bruker i dag WMP til og streame musikk og video men da får jeg vel ikke streamet HD software?
    Har lastet ned noen eksempler på HD og disse er i ISO format så hvordan får jeg spilt disse gjennom PS3 uten tversity?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD filer i MKV format kan konverteres til spillbare format ved å bruke mkv2vob.

Doom9's Forum

Rett og slett en genial applikasjon. Bruk hvilken som helst container (Output fil extension). Jeg bruker mpg, siden PS3'en takler det best. ranscoding codec bør være x264. Kvaliteten er tilnærmet lik originalfila, og størrelsen er mindre. Mpg tar mye kortere tid, men filen blir større og kvaliteten en god del dårligere. Forskjellen er likevel såpass liten at du må bruke stillbilder mot hverandre for å se det...

Ulempen er at den kun tar Dolby Digital lydspor, ikke DTS. DTS-spor blir nedgradert til DD.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Settepotet
    HD filer i MKV format kan konverteres til spillbare format ved å bruke mkv2vob.

Doom9's Forum

Rett og slett en genial applikasjon. Bruk hvilken som helst container (Output fil extension). Jeg bruker mpg, siden PS3'en takler det best. ranscoding codec bør være x264. Kvaliteten er tilnærmet lik originalfila, og størrelsen er mindre. Mpg tar mye kortere tid, men filen blir større og kvaliteten en god del dårligere. Forskjellen er likevel såpass liten at du må bruke stillbilder mot hverandre for å se det...

Ulempen er at den kun tar Dolby Digital lydspor, ikke DTS. DTS-spor blir nedgradert til DD.
    Dersom jeg konverterer mkv filer med mkv2vob, kan jeg enkelt or greit brenne filmen på en dvd plate? eventuelt dual layer plate(Støtter ps3en disse platene)og spille de av i ps3en

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CW-Sephiroth
    Utrolig digg når jeg først fikk det til.
    Jeg hadde gjort alle de tingene som tidligere er nevnt, uten at det fungerte.

Først etter at jeg fjernet WMP som mediaserver, fant ps3 TVeristy. (å ja jeg knotet lenge)

Eneste jeg som var ligg kipt var at på noen av filmene så ble fargen dynamisk forandret. gult ble ofte lilla, osv men det var bare på noen filmer.
    Det skjer ikke når jeg kloner bildet til tven, eller ser direkte på pcen.
    Noen som vet hvorfor dette skjer.

Jeg har en ganske så rask pc, så der ligger nok ikke problemet.

TAKK MOZZE.

sephiroth
    hvordan fjærne wmp som media server?? det er den eneste serveren som ps3 finner.. og ja jeg har vært inne i registeret osv.. hjelp

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har gått en stund siden denne tråden ble laget, og jeg har ikke lest hele tråden, beklager!

Men hvordan er ståa med streaming av H.264 og MKV nå, er det en grei sak å få til? jeg bruker PopcornHour til HDstreaming, og XBMC til musikk i dag, men kunne tenke meg alt i en enhet, og samtidig en blueray spiller...

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder MKV kan du se to poster opp. H.264 har jeg ikke problemer med.

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 støtter ikke delte nettverksdisker direkte. Du er nødt til å sette opp en serverprogramvare som deler ut filene dine via DLNA-protokollen (hvilket sansynligvis ikke sier deg noe )

Tversity RC1 støtter nå folder art på musikkfilene, en etterlengtet funksjon!
    Jeg har en nettverksdisk med mediaserver innebygd for deling av filer som ligger på denne som man kan hente ned til ps3 uten at pcen står på.

Filmer/serier som jeg har lastet ned fungerer fint igjennom tversity til ps3, men ikke når jeg spiller de direkte fra nettverksdisken.
    Grunnen er vel at tversity gjør om filen slik at den funker på ps3 direkte.

Er det noen mulighet å legge tversity inn på nettverksdisken slik at filene kjøres igjennom den slik at man kan se de direkte fra nettverksdisken??

Eller er det ett program som gjør om alle filer slik at de kan spilles direkte på ps3 og ikke bruker en evighet på omgjøringen??

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp til oppkobling

Prøver å koble opp ps3 til wmp. Har en pc som er kablet opp til en netgear router. ps3 er også kablet opp til router. Når jeg åpner wmp, går på bibliotek og velger mediedeling, finner den ingen enheter. Har norton 360 brannmur. Prøvde å skru denne av, men det funket ikke da heller. Noen forslag hva jeg kan gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dejavu: Ripping av DVD lager masse små og store .vob filer. Det er to måter, enten lage en playlist med de filene som er aktuelle eller fjerne valget fra DVDshrink som sier at man skal dele opp filene i 1GB biter. Har du allerede rippet filmen så kan man bruke en vobmerger-programvare som setter det sammen til en fil igjen. Teksting funker ikke så langt, men man kan bytte lydspor.

norcad:
    PS3'n står også oppført i min router som 'ukjent enhet'.
    Skal du streame fra WMP så må du velge "library" "media sharing" og krysse av for "share my media". Løp ned til PS3'n og søk etter mediaservere, den bør da dukke opp på WMP lista som ukjent enhet. Funker ikke dette må du nok forske litt på eget oppsett mht porter i router/brannveggsperrer osv.
    Etter litt leting i denne tråden fant jeg noe som kan gi meg svar. Prøver dette!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Orb mediastreamer
    Fant et nyttig tips i dag for streaming av multimedia over internett ved hjelp av Orb. Det var meget enkelt å sette opp.

DinSide Data - Bilder, musikk og film - overalt!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tenkt å gjøre min 3 år gamle "gamer" pc til dedikert mediaserver. Det er en athlon xp 3000+ socket 939, 1Gb RAM, 6800GT osv... Jeg vil helst at den skal kunne streame HD-materiale. Er det mulig? Bør jeg putte inn mer RAM? Er det noe spesielt jeg bør gjøre ifm reinstallasjon? Jeg tenker å starte fra skrætsj og installere kun det aller nødvendigste for å kunne kjøre oppsettet mot PS3 (reinstallasjon fordi den var ustabil på slutten).

Takker for innspill...

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste du trenger å være bekymra over er hvis du skal basere deg på transcoding av filer i fullHD, da kommer nok prosessoren til å slite. Gjør du konverteringen på forhånd med f.eks "mkv2vob" så skal det ikke være noe problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Spille av internettradio via PS3

Får til å spille av all min musikk fra pc-en, vise bilder og streame filmer fra internett vha Tversity og PS. Men nå har jeg prøvd å få til å kunne spille av internettradio uten å lykkes og håper noen kan hjelpe meg.

Når jeg har funnet en Audio-url, hvordan skal den legges opp i Tversity ? Som eksempel kan jeg bruke denne :

'http://www.nwrweb.com/player/show/moox.radio.no/p4.ballade/48'

skal denne kunne brukes for å spille av P4 ballade, eller er dette feil ? DErsom den er feil, hvor kan jeg i så fall finne rette adresse? Og hvordan skal det legges opp ? Under Internet Media og Internet Audio eller under Media RSS Feeds og Audio RSS ?

Håper noen kan hjelpe meg her

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt knoting med brukerkontroll i VISTA

Hei

Prøvde meg først med WMP som mediastreemer til ps2, og fikk det til å fungere. Har en del musikk, og kommer etterhvert til å streeme tv-programmer, som ikke støttes og WMP, så da forsøkte jeg meg på TVersety.

Jeg brettet opp ermene, og satte i gang:
    Fulgte prosedyren i første post. Kom til det med "Trykk på Start > All Programs > ffdshow....." Her falt jeg av. Regner med det er fordi jeg bruker VISTA. Lastet forøvrig ned versjon 1.0.0.3
    På nettsiden til TVersety sto det at man måtte slå av brukerkontrol om man brukte VISTA, noe jeg gjorde.
    Når jeg skrudde på ps3, kom faktisk både WMP og TVersety frem.
    Tok en omstart på pcen, og nå viste bare TVersety på ps3. Greit nok.
    Ser imidlertid at det er en del musikkfiler jeg ikke får åpnet enda.
    Dette er filer som :MPEG-4 Audio-fil (.m4a), noe jeg trodde bli støttet.

Så da har jeg to problemstillinger:

1. Jeg er ukomfortabel med å deaktivere brukerkontroll.

2. TVersety greier ikke å dekode alle musikkfilene mine.

Er det noen som har noe fix på dette, er jeg meget taknemmelig.

Mvh Rune

Side 15 av 24 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •