Miniguide; Mediastreaming til PS3 [oppdatert 29/1-10] - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 24 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 468
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Oppgraderte i går - og er ikke sikker på hva som er så veldig annerledes enda...! Vil nok ta noen dager før jeg vet om dette gjør noe positivt - eller negativt - med kvalitet og brukervennlighet. Det eneste jeg vet foreløpig er at det i motsetning til tidligere er mulig å klikke seg inn på TVersity etter PC oppstart uten å gå veien om verktøyskassen... Det er da noe...

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er visst endel nytt, men det er ikke for PS3. Nå skal det f.eks gå anb å streame til Blackberry telefonsett osv. Sikker moro for dem som liker sånt

Har man et fungerende system så vil nok ikke oppgraderingen merkes i særlig grad.

Her er noe utvalgte nyheter om den nye versjonen:
    - This release is all about user interface and usability, but it also includes many bug fixes and other minor and major improvements to the transcoding engine, media library, auto discovery by devices, and much more.

- In order to simplify some of the initial configuration needed to get TVersity up and running for the first time, we are including in this release a configuration wizard that can do most of these tasks for you. This includes firewall setup, service auto-start setup, Vista setup issues and more. (her bortfaller nok MYE av første post i denne guiden er jeg redd..)

- The codec pack has been updated as well, for best transcoding results it is recommended to install it. Our transcoding engine can now for the first time download FLV and MP4 videos, convert them and stream them to devices all at the same time. We have had this capability for a while with WMV streams but other formats needed to be pre-downloaded - not anymore!
    (meget bra, da slipper vi sansynligvis CCCP for å ta 'alt')

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nokon andre som har problem med trådlaus streaming (54mbps) av avi med WMP? Henger seg stadig opp med meg, med kabel gjennom switch funker som berre rakkaren.

Prøver når det er 0 trafikk ellers på routeren, det skal no ikkje være for lav hastigheit!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Er det en ekstern hdd du har koblet opp til PS3?
    Isåfall hvilke format er den eksterne hdd på? Fat32 eller NTFS format?
    Du trenger Fat32 for at PS3 skal kunne se den hdd`en.
    Dette er gresk for meg, men la oss se bort fra den eksterne harddisken litt. Hovedproblemet er at den ikke finner laptoppen min lenger... Derfor lurer jeg på om det er noen form for default/tilbakestilling på laptoppen når det kommer til deling. Jeg (som har null peiling på data) skulle prøve å la PS3-en finne harddisken når den var koblet opp til laptoppen. Det gjorde den ikke, og jeg trykket litt her og der på det som dukket opp. :???:
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 støtter ikke delte nettverksdisker direkte. Du er nødt til å sette opp en serverprogramvare som deler ut filene dine via DLNA-protokollen (hvilket sansynligvis ikke sier deg noe )
    Windows Media Player støtter dette, samme med NERO Mediahome. Den mest fleksible løsningen er derimot gratisprogramvaren TVersity, som denne tråden egentlig omhandler. Nyeste versjonen er ikke omtalt i første post enda (den er RC1 og ikke sluppet offisielt). Der er grensesnittet meget overkommelig, samme med installasjon og oppsett. Anbefaler at du tester det hvsi du vil spille av filer du har på pc'n via PS3'n din.

Tversity RC1 støtter nå folder art på musikkfilene, en etterlengtet funksjon!

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Tversity RC1 støtter nå folder art på musikkfilene, en etterlengtet funksjon!
    Betyr det at man kan se albumbildene på PS3? Og eventuelt hvordan får man til det?

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folder art? Hva betyr det? TVersity funker bra funksjonelt, men det er jo ganske stress å navigere gjennom ørten menyer for å finne frem til den mappen man skal til. Er også vanskelig å finne *den* sangen av en liste på flere tusen når man ikke har en søkefunksjon...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Betyr det at man kan se albumbildene på PS3? Og eventuelt hvordan får man til det?
    Helt korrekt.
    Albumbildene kommer opp foran hver fil og vises også under spilling som et lite ikon nede foran infoteksten som er på skjermen. Eneste jeg gjorde var å legge inn siste versjon så funket det. Folder arten må ligge i fila fra før, PS3'n henter ikke ned info fra noen database på nett. Har man rippet skikkelig er dette ivaretatt.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har oppdaget et par ting jeg ikke helt forstår......

Ang sistnevnte albumart; noen av dem kommer bare opp foran filene i mappelisten, men vises ikke under avspilling. Noen som vet hvorfor?

Og når jeg benytter "Switch sound file converter" og konverterer til CBR 320kb mp3, kan filene spilles av i Mediamonkey, Itunes og WMP, men ikke på PS3 via TVersity????
    Konverterer jeg til VBR fungerer det.
    Hvorfor?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en rimelig datakyndig kar på besøk i går. Han finner heller ikke utav problemet mitt. Vi lasta ned TVersity, og da funka det. I 5 min.... :roll: PS3 finner ikke noen mediaserver fra min maskin. Den gjorde det før.... Den finner "W" sin nye Dell. Den funket som sagt i 5 min. Fikk sett at den nå finner frem albumbilder, men vi skulle ordne det slik at den spilte av flac (det er det jeg har rippet de fleste albuma til) og da sa den takk for seg... :???: Jeg har prøvd å slå helt av brannmuren, men det hjalp ingenting. PC finner ikke PS3 lenger heller.....

*sukk*

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Helt korrekt.
    Albumbildene kommer opp foran hver fil og vises også under spilling som et lite ikon nede foran infoteksten som er på skjermen. Eneste jeg gjorde var å legge inn siste versjon så funket det. Folder arten må ligge i fila fra før, PS3'n henter ikke ned info fra noen database på nett. Har man rippet skikkelig er dette ivaretatt.
    Er det noen måte å få frem albumbildene på mappene i tillegg til musikkfilene?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Hadde en rimelig datakyndig kar på besøk i går. Han finner heller ikke utav problemet mitt. Vi lasta ned TVersity, og da funka det. I 5 min.... :roll: PS3 finner ikke noen mediaserver fra min maskin. Den gjorde det før.... (Den finner "W" sin nye Dell). Den funket som sagt i 5 min. Fikk sett at den nå finner frem albumbilder, men vi skulle ordne det slik at den spilte av flac (det er det jeg har rippet de fleste albuma til) og da sa den takk for seg... :???: Jeg har prøvd å slå helt av brannmuren, men det hjalp ingenting. PC finner ikke PS3 lenger heller.....

*sukk*
    Jeg bumper jeg. Ingen kloke hoder som har peil?

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går dette igjennom en router, eller direkte mellom laptop og PS3?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du spurte etter teskje prinsippet i en tidliger post, og da må du nok begynne der selv også
    Altså med teskje, hvordan er dette koblet opp og konfigurert?
    - Bruker du kabel eller trådløst?
    - Er dette koblet gjennom både et routermodem og en trådløs router?
    - Har det funket frem til du prøver flac begge gangene? Eller har du fått avspillt flac før, frem til du koblet opp den eksterne harddisken?

Jeg er ingen ekspert på området, men har hatt noen problemer selv, som jeg har fått løst og som kanskje kan være til hjelp for deg også.

Det første var å gå over til kabel fra min hovedpc, som i mitt tilfelle er en stasjonær Dell. På min bærbare (også Dell) har det aldri vært noe problem med trådløs overføring.
    Det andre var at jeg måtte koble den trådløse routeren som switch og bruke modemet til å "route". Ellers ble det bare rot med mer enn en ting koblet til nettet av gangen.
    Og når det kommer til flac, har jeg også møtt på problemer, men disse har jeg ikke gjort særlig forsøk på å løse enda, idet jeg har det meste av musikken rippet til 320kb mp3.

Håper dette kan være en start...........

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Du spurte etter teskje prinsippet i en tidliger post, og da må du nok begynne der selv også
    Altså med teskje, hvordan er dette koblet opp og konfigurert?
    - Bruker du kabel eller trådløst?

Trådløst

- Er dette koblet gjennom både et routermodem og en trådløs router?

Har så lite peil på data, at jeg er i tvil her. Jeg har fått en boks fra Tafjord Mimer, som jeg igjen har koblet en trådløs router fra Jensen til. Så jeg tror svaret her er ja....

- Har det funket frem til du prøver flac begge gangene? Eller har du fått avspillt flac før, frem til du koblet opp den eksterne harddisken?

Det var egentlig ikke "flac-saken" som var problemet. Ikke i utgangspunktet hvertfall. Jeg skulle "fikse" det slik at PS3 fant en ekstern harddisk som jeg koblet til via usb-porten på pc-en. Det ville den ikke, så da fikla jeg med noen innstillinger slik at det ikke funker lenger. ops: Jeg er rimelig sikker på at problemet ligger på min pc. Når det er sagt har jeg fått noen feilmeldinger på PS3-en i det siste også. Husker ikke hva det stod eller hva koden var.....

Jeg er ingen ekspert på området, men har hatt noen problemer selv, som jeg har fått løst og som kanskje kan være til hjelp for deg også.

Jeg setter pris på all hjelp.

Det første var å gå over til kabel fra min hovedpc, som i mitt tilfelle er en stasjonær Dell. På min bærbare (også Dell) har det aldri vært noe problem med trådløs overføring.
    Det andre var at jeg måtte koble den trådløse routeren som switch og bruke modemet til å "route". Ellers ble det bare rot med mer enn en ting koblet til nettet av gangen.

Her datt jeg av....

Og når det kommer til flac, har jeg også møtt på problemer, men disse har jeg ikke gjort særlig forsøk på å løse enda, idet jeg har det meste av musikken rippet til 320kb mp3.

Sliter PS3 generellt med flac?

Håper dette kan være en start...........
    Takk for innspillet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har innstallert Tversity og fått det til å fungere men hvordan får jeg PS3 til å finne pc`en?
    Kommer bare opp "fant ingen mediasenter" når jeg prøver inne på PS3, hvordan fikser jeg dette?

Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Hei!

Har innstallert Tversity og fått det til å fungere men hvordan får jeg PS3 til å finne pc`en?
    Kommer bare opp "fant ingen mediasenter" når jeg prøver inne på PS3, hvordan fikser jeg dette?
    Etter at jeg oppgraderte til siste versjon av Tversity,har jeg oppdaget at man må klikke på "start sharing" i Tversity, innen ps3 finner denne mediaserveren. Det holder altså ikke bare å starte Tversity,slik jeg mener det gjorde før.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dejavu
    man må klikke på "start sharing" i Tversity, innen ps3 finner denne mediaserveren.
    Det fant jeg også ut:-)

Newcomer Mesa/Boogie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter også med dette og jeg kan bli så forbanna at det nesten er verdt å knuse hele den nye PS3`n samt Pioneer 508XD den blir vist på!

WMP11 fikk i det minste frem bildene jeg hadde på desktopen og eksempelmusikk og video, men det er jo sjanseløst å legge inn alt i playlisten der. TVersity gjør nå at jeg ikke engang får opp media server i PS3..
    Noen som har noen forslag? Kanskje feilen var at jeg la opp både WMP11 og TVersity til å starte med? Har forøvrig prøvd å restarte begge enhetene også..

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om dette hjelper deg i noen særlig grad, men jeg bruker Ubuntu linux og MediaTomb. Jeg har ingen problemer i det heletatt med streaming til PS3. Har du kunnskapen ville jeg forsøkt, pm meg om du trenger hjelp

Side 14 av 24 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •