Miniguide; Mediastreaming til PS3 [oppdatert 29/1-10] - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 24 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 468
    Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Programmet fungerte fint når jeg til slutt fikk det til å fungere, men nå får jeg ikke lagt til mapper lenger. Når jeg legger dem til, så ligger de under "Sharing tab" men kommer ikke frem på "Library tab", så PS3 finner bare de mappene jeg har lagt til fra tidligere, disse fungerer problemfritt. Har ikke gjort noen endringere verken på pc eller PS3.
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Prøvde å recreate media library, nå forsvant alt fra library istede! :shock:
    Da fant jeg ut av det, slettet Tveristy og instalerte på nytt så fungerte det. Takk skal du ha Pinguz, du er en knupp!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

UnPlug

Sitat Opprinnelig postet av oladunk
    Jeg har nå laget et blogginnlegg av min tidligere post med skjermdumper for å forklare dette bedre.

Red.Anm. » Blog arkiv » Guide til Ã¥ finne skjulte internett radio kanaler
    Nydelig artikkel, takk for linkene! Da er min TVersity oppdatert med noen nye radiokanaler. Finner ikke UnPlug på Firefox. Hadde vært kjekt om noen kunne legge til noen linker til tvstreaming....som jeg kan bruke på PS3'en. På forhånd takk! Eller ha en ekstra gjennomgang (for noobs like me) på hvordan man kan legge til tvstreaming og annet videomaterial som f.eks youtube.

Vet at denne fungerer for youtube, men vet ikke hvordan jeg fant den...:
    YouTube
    Denne legges inn på videofeed på TVersity.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt TVersity til streaming av mp3 noen uker og alt har vært stabilt og fint. Jeg fulgte guiden her 100% og har altså innstallert codec pack osv.
    Men når jeg forsøker å spille av noen video snutter jeg har på pcen, funker bare Mpeg, og ikke Avi. Med Avi får jeg opp feilmelding på PS3 om at formatet ikke støttes. Skulle ikke formatene bli transcoded automatisk av TVersity?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Har brukt TVersity til streaming av mp3 noen uker og alt har vært stabilt og fint. Jeg fulgte guiden her 100% og har altså innstallert codec pack osv.
    Men når jeg forsøker å spille av noen video snutter jeg har på pcen, funker bare Mpeg, og ikke Avi. Med Avi får jeg opp feilmelding på PS3 om at formatet ikke støttes. Skulle ikke formatene bli transcoded automatisk av TVersity?
    Hvis den under Transcoder settings er satt til "only when needed" så skal den det ja.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forsøkt både "only when needed" og "always" men det samme skjer.
    I TVersity på pcen får jeg spillt dem, så de er tydeligvis iorden.............

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å sett TVersity til å transcode de aktuelle filene 'always'. Funker de da så har ikke TVeristy kjent igjen codecen. AVI er en filkontainer som kan inneholde mye rart, deriblandt divx/xvid. Det er mange varianter av de og TVeristy kan surre litt med de forskjellige versjonene.
    Funker de derrimot ikke selv med 'always' på, så har jeg rett og slett ikke peiling

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle teste dette pånytt, men fikk en ny feil!
    Uansett hva jeg forsøker å streame på PS3 nå, så dukker denne feilmeldingen opp på pcen:

Miniguide; Mediastreaming til PS3 [oppdatert 29/1-10]-mediaserverfeil-jpg

Hvorfor? Og hva gjør jeg? Noen med peil...........

EDIT; Denne feilen er nå rettet, problemet med streaming av AVI er der fortsatt.......

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får plutselig en melding om at Tversity ikke finner serveren, og det blir jeg rett og slett ikke klok på. Noen som har vært borti det samme og vet råd?
    Jeg skal jo ha fest i kveld og trenger musikk i stua..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg streamer fra pc etter guiden her og det funker stort sett veldig bra. På noen filmer vil ikke lyden dessverre... Det blir bare noe wobbling og undervannslyder? Kjører optisk kabel fra PS3 til surroundreceiveren. Mest sannsynlig er vel dette et kodeksproblem? Eller...? Noen som har vært borti dette og eventuelt funnet en løsning?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg lager spilleliste i windows media player, finner ikke PS3 denne (bruker Tversity).

Når jeg ser på egenskaper på spillelista står det: Windows Media-spilleliste (.wpl)

Jeg har noen andre spillelister som har fulgt med album, de heter: M3U-fil (.m3u) og de klarer den å finne.

Er det noen måte å lagre eller gjøre om windows media player spillelistene som M3U-fil?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg tenkte jeg skulle teste ut avspilling av musikk via PS3 fra data men klarer ikke å finne mp3 filene jeg har på min pc. Har ikke lastet ned TVersity ettersom jeg kun skal teste dette med mp3 og da skulle vel WMP holde..?

PS3 finner meg i nettverket og jeg finner alle mappene jeg har på pc'en men når jeg klikker meg videre inn på den mappa jeg skal høre på får jeg beskjed om at det ikke er noen sanger der. Er det noen der ute som kanskje vet hvor problemet ligger?

Sorry hvis dette har blitt tatt opp før men jeg klarte ikke å finne noe når jeg søkte.

EDIT: Fant ut at musikken måtte legges rett i "MUSIKK" mappen. Da er alt i orden og videre knoting begynner!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nude not naked
    Jeg streamer fra pc etter guiden her og det funker stort sett veldig bra. På noen filmer vil ikke lyden dessverre... Det blir bare noe wobbling og undervannslyder? Kjører optisk kabel fra PS3 til surroundreceiveren. Mest sannsynlig er vel dette et kodeksproblem? Eller...? Noen som har vært borti dette og eventuelt funnet en løsning?
    Kodeksproblem - fixed.

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette her ser jeg ikke på som noen løsning da det er UFATTELIG tregt... Regner med det er min utdaterte laptop som er grunnen til dette, dessverre er nok min stasjonære også litt for dårlig men dette skal testes ut i løpet av helgen - hadde virkelig håpa på ett litt bedre resultat.

*sukk*

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat satt opp siste versjon, men det hakker noe sinnsykt på HD materiale.

Kjører kablet fra stasjonær > router/switch > homeplug > homeplug > ps3.
    Filene hentes fra en NAS tilkoblet router. Så her er det ingenting som går trådløst. Den spiller jeg noe av det HD materiale som fungerer direkte fra NAS til PS3 går dette smertefritt. Problemet er bare at det er veldig få den støtter.

Når Tversity kommer inn i bildet sliter den enormt med 720p x.264 / 1080p.
    Noen DTS lyd har jeg aldri klart å få til heller. Noen tips? Er pcen min for dårlig?
    Å spille HD rett av i pcen med vlc eller Media Player Classic er null problem.. fungerer som bare det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    Har akkurat satt opp siste versjon, men det hakker noe sinnsykt på HD materiale.

Kjører kablet fra stasjonær > router/switch > homeplug > homeplug > ps3.
    Filene hentes fra en NAS tilkoblet router. Så her er det ingenting som går trådløst. Den spiller jeg noe av det HD materiale som fungerer direkte fra NAS til PS3 går dette smertefritt. Problemet er bare at det er veldig få den støtter.

Når Tversity kommer inn i bildet sliter den enormt med 720p x.264 / 1080p.
    Noen DTS lyd har jeg aldri klart å få til heller. Noen tips? Er pcen min for dårlig?
    Å spille HD rett av i pcen med vlc eller Media Player Classic er null problem.. fungerer som bare det.
    Selv sitter jeg med en fem år gammel HP pc - som aldri har vært særlig kjapp, og aldri verken har fått oppdateringer eller blitt satt opp med ny partisjon... Hvordan det funker? Omtrent som hos deg. Vanlige DIVX rip - filmer i ca 700 mb størrelse streames helt greit og hakke fritt. HD matriale blir det stort sett bare hakking med. Alle HD filmer laster jeg over i PS3 harddisken og spiller dem av derfra knirkefritt. Men - det tar laaaaaang tid å laste over en HDfilm, så det er noe som må planlegges. Jeg overfører to, tre filmer (Ca 15 GB) mens jeg er på jobb - for vi snakker om timer med lasting. Jeg har også kablet meg opp, ettersom jeg trodde det var det trådløse nettet som skapte problemer - men det er det altså mest sannsynlig ikke.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Default?

Geniale meg ville ha mer musikk tilgjengelig gjennom streaming på PS3-en og koblet til en ekstern harddisk med mye rippet musikk. Aner som vanlig ikke hva jeg driver med når det gjelder data, så nå finner ikke PS3-en media servere i det hele tatt..... :-? Jeg har vært inne og sjekket at PS3 er "tillatt" i biblioteket (WMP) men den PS3 finner ikke dataen. What to do? Teskje-prinsippet gjelder i høyeste grad...
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Geniale meg ville ha mer musikk tilgjengelig gjennom streaming på PS3-en og koblet til en ekstern harddisk med mye rippet musikk. Aner som vanlig ikke hva jeg driver med når det gjelder data, så nå finner ikke PS3-en media servere i det hele tatt..... :-? Jeg har vært inne og sjekket at PS3 er "tillatt" i biblioteket (WMP) men den PS3 finner ikke dataen. What to do? Teskje-prinsippet gjelder i høyeste grad...
    Er det en ekstern hdd du har koblet opp til PS3?
    Isåfall hvilke format er den eksterne hdd på? Fat32 eller NTFS format?
    Du trenger Fat32 for at PS3 skal kunne se den hdd`en.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering på Tversity, Release 1.0 RC1 (June 29, 2008)

TVersity » Download

Jeg får ikke testet denne opp mot PS3`en min, er offshore.

Må en forsatt gjøre det som står på første side, med innstillingene?

Så hvordan er den ellers?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke testet RC1 enda, venter på den offisielle versjonen. Regner med mye av denne guiden bortfaller da mye av oppdateringen går på brukervennlighet og GUI

Side 13 av 24 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •