Miniguide; Mediastreaming til PS3 [oppdatert 29/1-10] - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 24 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 468
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    venter i spenning..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nok en bagatell...:

Jeg ser at man ikke får opp forhåndsbilde på filmene man skal avspille på ps3, om man streamer med Tversity. Dette gjør man med Mediaplayer.. Gjelder dette bare meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Transcoding med TVersity så det griner her.
    Absolutt alt fungerer.
    FLAC,Youtube,flv,quicktime,real,wmv,divx. Herlighet, transkoding fungerer som en drøm.
    Nå gjenstår bare 2 ting:

WMVHD støttes jo nativt av PS3, bortsett fra det ikke er lyd på de filmene jeg har.

MKV: spørs om det ikke er mulig for TVersity å pakke mkv inn i en VOB-container on-the-fly. Det burde være mulig.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ett lite problem med TVersity som jeg håper noen her inne har en grei løsning på. Jeg kommer ikke inn på musikken min. Det er rett å slett for mange undermapper. Her er ett eksempel på hvordan det ligger på PC'en min.

D:\MP3\Albums\A - B\Artist\Album\selve mp3'ene

Jeg kommer bare inn til Album, så vil ikke TVersity gå med på at jeg går inn i selve albumet. Er det noen løsning på dette. Har ikke lyst til å forandre på dette oppsettet da jeg synes det er mest oversiktlig slik.

Håper på noen gode svar
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Jeg har ett lite problem med TVersity som jeg håper noen her inne har en grei løsning på. Jeg kommer ikke inn på musikken min. Det er rett å slett for mange undermapper. Her er ett eksempel på hvordan det ligger på PC'en min.

Jeg kommer bare inn til Album, så vil ikke TVersity gå med på at jeg går inn i selve albumet. Er det noen løsning på dette. Har ikke lyst til å forandre på dette oppsettet da jeg synes det er mest oversiktlig slik.

Håper på noen gode svar
    hmmm, jeg mener nå at jeg har flere under mapper enn det du har da. Og jeg spiller problem fritt. Så sjekk innstillingene igjen, kanskje det er noe der da???

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker ikke på musikken for meg. Kommer helt inn til siste mappe som sangene ligger i, så kommer jeg ikke lengre.

Albumene ligger som sagt slik:

Kommer da til Album, men ikke inn i den mappen for å velge selve sangene. Virker som de ligger i for mange undermapper.

Singlene mine har jeg liggende slik:

D:\MP3\Singles\selve mp3'ene

Disse kommer jeg inn på å får spilt med en gang. Noen som har noen ideer hvordan jeg kan få fikset dette?
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fr mange mapper ?

Jeg hadde samme problemet og like mange under-mapper som deg. Valgte å flytte alle filene mine alik at jeg fjernet den første mappen som du har som er kalt MP3, dvs. flyttet alle filene fra mappene etter MP3 direkte til D: slik at det ble et nivå mindre, det ble ikke noe mindre oversiktlig av den grunn. Er ikke sikker på at det er noe sperre på antall nivå, men det virket nå for meg. Hadde vært moro å høre om det virker for deg om du prøver.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roysoft
    Jeg hadde samme problemet og like mange under-mapper som deg. Valgte å flytte alle filene mine alik at jeg fjernet den første mappen som du har som er kalt MP3, dvs. flyttet alle filene fra mappene etter MP3 direkte til D: slik at det ble et nivå mindre, det ble ikke noe mindre oversiktlig av den grunn. Er ikke sikker på at det er noe sperre på antall nivå, men det virket nå for meg. Hadde vært moro å høre om det virker for deg om du prøver.
    Skal testes etter jobb. Fant ut en annen ting igår også. Man kan velge menyoppsett. Jeg valgte nå folder setup, eller noe sånt, å da slipper jeg alle pissmappene i tversity. (my folder, osv) Eneste som kommer opp da er mappene jeg har delt. Mister jo egentlig mange undermapper også da, men rakk ikke å sjekke om det hjalp meg i mp3 systemet mitt. Som sagt, skal testes etter jobb, å kommer til å poste resultatet her så fort jeg finner ut noe.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig som du sier Kane, det er to oppsett for visning av mediefiler.
    Har man tagget alle filer 100% er TVersity's oppsett meget bra, men har man sortert musikken godt i mapper på pc'n så kan man velge å beholde denne folderstrukturen og droppe sortering etter tags (genre, artist, album etc)

Det er også mulig å konfigurere på TVeristy-oppsettet for å skreddersy eget behov, men det har jeg ikke noe peiling på.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For dere som ikke kjører Windows, men Linux, så har jeg lagd en liten guide på hvordan få opp Mediatomb i Linux som kan brukes fint med PS3'en: Linux and the Playstation 3

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører nå med Media Library Menus = Filesystem, og da kommer jeg inn på alt uten problemer. Mye mer oversiktlig er det også :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    positivt overrasket over lydkvaliteten til den analoge utgangen til PS3. Ikke at det er high-end eller noe. Men såpass god at man ikke irriterer seg over det. I tilleg er den musestille uten noe støy. Fungerer meget bra til spill og slikt.

Verre er det når man bruker den optiske utgangen til en ekstern DAC. Lyden er helt rævva (selv om den er bedre enn analogt ut fra PS3 selfølgelig)
    Men den er låst til 48khz, og resamplingen virker å være rett og slett dårlig. Selv Flac låter mindre optimalt. Det samme skjer nok på analogutgangen, men artifaktene blir på en måte skjult av PS3 sin mindre gode analoge utganger (Men som sagt, de er fortsatt såpass gode at man ikke blir irritert)

Be

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe faglig input å bidra med her - annet enn at guiden er veldig bra. Tusen takk! Dessuten er det jo dette egentlig helt genialt - spesielt synes jeg det var kjekt å få musikksamlingen lett tilgjengelig i kinoen.

Jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor det skulle spille noen rolle hvorvidt solen skinner utenfor eller ei.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ref tidligere post om URL-guide for radio kanaler

Sitat Opprinnelig postet av oladunk
    ......audio-url er ofte kamuflert slik at man må spille de via et webinterface. Dette gjør det vanskelig for bruk bl.a. via PS3.
    Men det finnes omveier for å finne en del av disse. Det jeg har funnet som foreløpig beste verktøy er en plugin til Firefox som heter "UnPlug".

....

FRA minradio.no:
    P4 Norge: mms://mms-cluster2.nextra.no/P4_Norge
    P4 Ballade: mms://mms-cluster2.nextra.no/P4_Ballade?WMContentBitrate=49000
    P4 Bandit: mms://mms-cluster2.nextra.no/P4_Bandit
    P4 Hits: mms://mms-cluster2.nextra.no/P4_Hits?WMContentBitrate=49000

.....
    Jeg har nå laget et blogginnlegg av min tidligere post med skjermdumper for å forklare dette bedre.

Red.Anm. » Blog arkiv » Guide til Ã¥ finne skjulte internett radio kanaler

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endring av XML-fil

Hei, prøver å endre XML-fil, men får ikke lov til å endre...har brukt notisblokk og dreamweaver 8. Svaret jeg får etter endring og når jeg prøver å lagre filendring er: "Access to C:\Program Files\TVersity\Media Server\profiles.xml was denied".

Hva er det jeg glemmer å gjøre?

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med Tversity

Programmet fungerte fint når jeg til slutt fikk det til å fungere, men nå får jeg ikke lagt til mapper lenger. Når jeg legger dem til, så ligger de under "Sharing tab" men kommer ikke frem på "Library tab", så PS3 finner bare de mappene jeg har lagt til fra tidligere, disse fungerer problemfritt. Har ikke gjort noen endringere verken på pc eller PS3.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whatever
    Hei, prøver å endre XML-fil, men får ikke lov til å endre...har brukt notisblokk og dreamweaver 8. Svaret jeg får etter endring og når jeg prøver å lagre filendring er: "Access to C:\Program Files\TVersity\Media Server\profiles.xml was denied".

Hva er det jeg glemmer å gjøre?
    Du må avslutte Tversity, vær 110% sikker på at programmet ikke kjører.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fikk det til

skrivebeskyttelse og vista er en irriterende situasjon, men lagret en kopi av xml fila på skrivebordet, åpnet den og fikk gjort endreingene. Tok fila inn på TVersity og erstattet den med den gamle fila...

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Capitaine
    positivt overrasket over lydkvaliteten til den analoge utgangen til PS3. Ikke at det er high-end eller noe. Men såpass god at man ikke irriterer seg over det. I tilleg er den musestille uten noe støy. Fungerer meget bra til spill og slikt.

Verre er det når man bruker den optiske utgangen til en ekstern DAC. Lyden er helt rævva (selv om den er bedre enn analogt ut fra PS3 selfølgelig)
    Men den er låst til 48khz, og resamplingen virker å være rett og slett dårlig. Selv Flac låter mindre optimalt. Det samme skjer nok på analogutgangen, men artifaktene blir på en måte skjult av PS3 sin mindre gode analoge utganger (Men som sagt, de er fortsatt såpass gode at man ikke blir irritert)

Be
    Hmmm, trenger en forklaring her!
    Du er positivt overrasket over den analoge utgangen, den optiske utgangen derimot er helt rævva, men "selvfølgelig" bedre enn den analoge (som var bra)?

Jeg har stillt litt spørsmål rundt lydkvalitet og beste løsninger i denne tråden:
    http://avforum.no/forum/konsoller-pc...g-lagring.html

Har vurdert ekstern dac, men det er altså ingen god ide? Eller?

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp!

Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Programmet fungerte fint når jeg til slutt fikk det til å fungere, men nå får jeg ikke lagt til mapper lenger. Når jeg legger dem til, så ligger de under "Sharing tab" men kommer ikke frem på "Library tab", så PS3 finner bare de mappene jeg har lagt til fra tidligere, disse fungerer problemfritt. Har ikke gjort noen endringere verken på pc eller PS3.
    Prøvde å recreate media library, nå forsvant alt fra library istede! :shock:

Side 12 av 24 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •