Miniguide; Mediastreaming til PS3 [oppdatert 29/1-10] - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 24 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 468
    Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Settepotet
    Hmrrff... X264 (slow) med DTS lydspor gir fremdeles en fil som er 1/10 av original størrelse...
    Men herregud da mann!

Se til å velg MPG som er fast, du vil vel ikke komprimere fila? Velg.mpg fungerer ALLTID her.

Skal jeg lage en liten brukerguide på hvordan man setter opp MKV2VOB her? Bruker mediatomb fra en pc med Ubuntu også om det er av interesse. TVersity funket fint det og, men nå er alt som heter windows kastet på huet og asslet ut. OK da har dual boot så jeg får spillt Call of duty 4 når anledningen byr seg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testa bare x264 siden updateloggen sa at dette problemet var fikset.

Bruker vanligvis mpg. I går så vi In The Shadow of the Moon x264 HD DVD rip. Som var en FANTASTISK dokumentar! Brente på DVD som vob.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krestjan
    Skal jeg lage en liten brukerguide på hvordan man setter opp MKV2VOB her? Bruker mediatomb fra en pc med Ubuntu også om det er av interesse.
    Gjerne det!
    Jeg limer den inn i post #2 i denne tråden hvis jeg får lov. Radioguiden som ligger midt inni her skal også frem i post #2 bare jeg får rota meg til det.

Hele guiden trenger en liten gjennomgang, men jeg har avventet ny versjon av TVeristy. Det er annonsert ny GUI, så det passer fint å rydde opp samtidig med det.

MKV2VOB begynner å bli, eller rettere sagt har blitt, en applikasjon av meget høy kvalitet. Første utgavene var så som så, men nå er'n rett og slett rå! Igår la jeg bare til en folder med en TV-serie, og alt ble satt i kø til konverterering. Kan umulig bli noe enklere enn det.

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Warblader
    Prøve forskjellige porter, eg bruker 8192. Set porten du vil bruke i programmet. (egen knapp på hovedvinduet) surf så til den ip addressa som står i programmet. f.eks 192.168.1.102:8192 (Port 80 bør virke...)

Jeg får ikke streamet filmer eller musikk.. Jeg får opp alle filene i ps3 nettleseren. Filene kan kopieres til harddisken, (musikken vil automatisk lagres der når jeg trykker for å spille av..)
    Har prøvd flere porter og det samme skjer, om det blir kontakt i det hele tatt.

Men, når jeg skal streame kommer denne meldingen opp: "Media Server Feil: En HTTP feil (503) har oppstått.

Noen ganger kommer denne ikke opp, og det blir bare svart.

Brannmur er deaktivert uten hell..

Noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nullrivers Medialink er ei god løsning fra Mac til PS3

Jeg har bladd gjennom de 11 sidene i denne tråden og fant to innlegg som nevnte streaming fra Mac til PS3. Magnuswb (side 3) anbefalte EyeConnect og fmorris (side 9) spurte om det det fantes løsninger for Mac.

Jeg er her for å fortelle at Medialink fra Nullriver koster $20 og funker uten problemer! Nullriver Software : Products : MediaLink

Den lar din PS3 trådløst vise video og bilder som ligger på Macen, og den spiller lydfiler som ligger på Macen. Det jeg liker best er at jeg kan se nedlasta TV-program gjennom PS3 uten å konvertere avi til mov (som jeg må gjøre om jeg vil se dem på Apple TV).

Rainy

Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HFS: For å lagre filene (filmer, etc) på PS3 harddisken, så trykk trekant (trur eg... ) for å få fram menyen i PS3 browseren, og velg "lagre file som..." eller hva det nå står. Husk at du "surfer inn på mappene på PC'en" og gjør som om du skulle gjort det i explorer på nettet... høgreklikk på linken til fila og velg lagre som...

Jeg får ikke dette til å stemme. Når jeg går inn i filmenyen i PS3, (trekant-fil-lagre mål) så får jeg opp en anmodning om å sette "inn lagringsmedium i lagringspunktet". Thats it! ikke noe muligheter til å "lagre som " på PS 3..

Har jeg misforstått dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Får ikke opp alle filene i PS3

Jeg bruker TVersity til å spille av mine over 50.000 forskjellige mp3 filer som jeg har lagret på en pc i 2-etasje, se på alle bildene jeg har lagret der og spille av filmer - og alt fungerer veldig bra. Det eneste problemet jeg har er at jeg av og til finner ut at ikke alt er klart for avspilling. Har laget en enkel struktur på mine mange mp3-filer slik at det skal være enkelt å finne det jeg vil spille. Under hovedmappen Musikk har jeg mange mapper med de typer musikk jeg har og egne mapper for Norsk, Nordisk og Utenlandsk musikk. Under disse 3 siste mappene har jeg laget mapper som heter -----A------, -----B------ osv og i hver mappe ligger så musikk fra artister hvor gruppenavn eller fornavn på artist begynner på den bokstaven.

Når jeg nå skulle spille av musikk med Santana og bladde nedover i gruppen Utenlandsk musikk så var den siste bokstaven jeg kom til M. Er det noen som kan gi meg et tips om hvordan jeg får TVersity til å ''forstå'' at jeg har musikk i mapper med bokstaven N og videre ? Regner med at det er flere som har vært borti det samme og har funnet ut hvordan det kan ordnes.

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dejavu
    Jeg får ikke dette til å stemme. Når jeg går inn i filmenyen i PS3, (trekant-fil-lagre mål) så får jeg opp en anmodning om å sette "inn lagringsmedium i lagringspunktet". Thats it! ikke noe muligheter til å "lagre som " på PS 3..

Har jeg misforstått dette?
    For å kopiere ei avi file til PS3 harddisk:

- Browse til den mappen som inneholder avi fila.
    - Plasser PS3 pila/cursor over linken til fila.
    - Trykk på trekant
    - velg "fil"
    - velg "lagre mål"
    - trykk på "> start" knappen for å lagre filen på PS3 harddisken.

- trykk O (sirkel) for å gå ut av brower (etter at filen er overført)
    - gå til video og spill av filen (Hvis den har en codec som PS3 støtter)

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    MKV2VOB begynner å bli, eller rettere sagt har blitt, en applikasjon av meget høy kvalitet. Første utgavene var så som så, men nå er'n rett og slett rå! Igår la jeg bare til en folder med en TV-serie, og alt ble satt i kø til konverterering. Kan umulig bli noe enklere enn det.
    Hehe... ingen konvertering hadde vært enda enklere...
    Synes det er synd at PS3 ikke "spiser" de forskjellige formatene uten transcoding eller pre-encoding.
    Hadde vært knall om de la inn støtte (i streamingen) sin for alle "normale" formater. Men, det er vel muligens Upnp-AV som setter en stopper for det.

Har både PSP og Iphone som krever enkoding før de godtas. Og det mest irriterende at de ikke kan brukes om hverandre. Begge har AVC og AAC lyd, men oppløsningen er litt forskjellig.
    Litt off-topic, sorry... ops:

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ordla meg egentlig litt feil. Applikasjonen bytter konteiner, remuxing eller hva det heter. Det tar minutter og ikke timer som en konvertering ville gjort.
    Tidligere feilet bare programmet hvis filen ikke hadde riktig lyd/bilde, men nå kan den konvertere hvis det er behov. F.eks filer med DTS, blir konvertert til AC3 osv.
    Helt enig i at PS3'n optimalt sett burde støtte .mkv og alle mulige codecer, men det tar nok en stund før vi ser, om vi noen gang gjør det. Det har tross alt blitt vesentlig bedre etterhvert.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan Warblader!
    Takk for at du tar deg tid,til å forklare den ignorante.:???:
    Men det lykkes ikke her. Jeg har fulgt den oppskriften,men hele forsøket strander idet jeg trykker "lagre mål". Da kommer denne meldingen opp på skjermen: "Sett inn lagringsmedium i lagringspunktet",og jeg kommer ikke videre.

Filene jeg prøver å overføre er komprimerte spillefilmer, av "video ts" -type. Kan det ha noe med det å gjøre?? Har du overført hele spillefilmer på denne måten?

- Trykk på trekant
    - velg "fil"
    - velg "lagre mål"

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke PS3'n skjønner video_ts, den spiller kun av rene .vob-filer. Ripper du filmen bør du sjekke målmappa etterpå og finne filene som er kun filmen og fjerne de andre (menyer, ekstramatriell osv). I og med at PS3'n har begrensning på filstørrelsen må også vob-fila deles opp, husker i farta ikke hva maks er på fat32. Til slutt sitter du igjen med et par-tre vob-filer som kan kopieres og som må startes manuelt ettersom hver enkelt tar slutt.
    Klønete? Helt klart!
    Har du mulighet til å streame fra en annen pc kan bu i det minste ha hele filmen på en fil da filstørrelsen ikke er av betydning. Avspilling av hjemmerip har jeg ikke funnet non god måte å gjøre enda. Håper andre har testet mer enn meg på den fronten.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Tror ikke PS3'n skjønner video_ts, den spiller kun av rene .vob-filer. Ripper du filmen bør du sjekke målmappa etterpå og finne filene som er kun filmen og fjerne de andre (menyer, ekstramatriell osv). I og med at PS3'n har begrensning på filstørrelsen må også vob-fila deles opp, husker i farta ikke hva maks er på fat32. Til slutt sitter du igjen med et par-tre vob-filer som kan kopieres og som må startes manuelt ettersom hver enkelt tar slutt.
    Klønete? Helt klart!
    Har du mulighet til å streame fra en annen pc kan bu i det minste ha hele filmen på en fil da filstørrelsen ikke er av betydning. Avspilling av hjemmerip har jeg ikke funnet non god måte å gjøre enda. Håper andre har testet mer enn meg på den fronten.
    Ja, den løsningen blir altfor tungvint. Men via Tversity så leser ps3 Vts-filer.Men det skjer jo det, som du skriver om. At avspillingen stopper etter hver fil på ca 1 gb -størrelse. Dessuten er det problemer med å finne rette lydspor.Har prøvd med VOB-merger, men da blir det problemer om jeg likevel vil brenne en dvd-kopi.Tungvint det med.

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kopiering og avspilling fra PS3 harddisken er nok best egnet for mp3, mp4, avi filer og andre filer som Ps3 lett spiller av.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

- Trykk på trekant
    - velg "fil"
    - velg "lagre mål"

Hva gjør jeg da jeg ikke får kontakt med pc etter å ha skrevet inn adressen fra HFS i PS3?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

WMP 11, ikke alle bilder blir vist

Håper noen kan hjelpe meg med et rart problem. Når jeg i Windows Media Player 11 skal legge til i bilbliotek i den mappen hvor jeg har samlet alle bildene mine så blir ikke alle filene vist. Jeg har flere undermapper for hvert år, og under-mapper med ferie, turer osv. Enkelte hele mapper blir ikke vist, mens i andre mapper så er det bare noen bilder som vises. I flere mapper har jeg funnet ut at det bare de stående bildene som blir vist, og de har dimensjon 1944x2592, alle da andre bildene i disse mappene har dimensjon 2592x1944 blir da ikke vist. Enkelte hele mapper med bare bilder med dimensjon 2592x1944 blie ikke vist i det hele tatt.

Jeg har også funnet ut at de bildene som ikke vises mangler opplysning om kameramodell når jeg i Utforskeren klikker på bildet og ser på teksten som kommer helt nederst på skjermen. Jeg bruker Vista Home Premium om det skulle ha noe å si ? Alle bildene er tatt med det samme kamera. Alle bildene som har fått dimensjon 1944x2592 har fått tekst i feltet kameramodell.

Jeg har også forsøkt å åpne flere av bildene som ikke blir vist i et fotoredigeringsprogram og gjøre en liten endring på de og så velge fil og lagre som, og da tar det bare et par sekunder så kan jeg se bildene via WMP 11.

Kan det være en innstilling som skal gjøres i WMP 11 som jeg ikke har funnet ? Eller har WMP 11 problemer med bilder i den dimensjonen ? Er det mulig å få satt inn noen tekst i det feltet som heter kameramodell nå i ettertid, dersom det er problemet ? Har søkt overalt uten å finne andre som har hatt samme problemet. Håper noen forstår hva problemet kan være og kan hjelpe meg.

Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg får den feilmeldingen som jeg har på bildet, hver eneste gang jeg skal prøve meg frem med dette programet.
    Noen som vett hva jeg kan gjøre for å få det til å fungere??

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har satt opp en QNAP TS109 NAS som mediaserver mot PS3, men er litt skuffet på betjening av og avspilling av MP3-biblioteket.

Under panseret på QNAP'en kjører TwonkyVision Mediaserver (uPnP) med godt 900 artister, 1000 album fordelt på over 12.500 MP3 filer. Både PS3 og NAS'en kjører på kablet nett.

Det er to ting jeg er skuffet over, men vet ikke om det er en PS3 eller Twonky issue:
    I går kveld testet jeg litt på avspilling av Vangelis "The City" hvor alle sangene på utgivelsen i utgangspunktet kjører sømløst, men med PS3 ble det et godt sekund delay mellom hver sang. Er det PS3 som lager delay eller er det mediaserveren? Har dere andre testet på andre MedieServer løsninger om album med sømløst innhold avspilles rett? Er det noe oppsett i PS3 som kan tweakes?

Scrolling og søking i stort MP3-bibliotek er en liten prøvelse. Har ikke funnet noen måte å enable søk på tekst. Skulle jeg formodning ønske å høre på ZZ-Top, da tar det en liten evighet å scrolle ned til Z i alfabetet. Jeg har prøvd både med standard håndkontroller og med PS3 remote. Vil et tastatur kunne hjelpe eller finnes det en måte å kalle opp et tekstbasert søkevindu?

Utenom det så er det jo en nytelse å ha hele CD-samlingen tilgjengelig via nett, så dette ønsker jeg å finne en optimal løsning på.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke helt til dette...
    Pga at jeg må ha brukernavn og passord for og få Tversity til og fungere, må jeg nå slå det inn hver gang jeg slår på pcen. Vil helst slippe og slå inn passord for hver gang jeg slår den på.. Hvordan unngår jeg det? har admin konto..

Også: Hvordan får jeg Tversity til og starte opp av seg selv, når jeg slår på pcen? Bruker Vista om det betyr noe...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke sikker på om man kommer seg rundt pålogging i windows. Skal TVeristy starte som en service er den avhengig av brukernavn/passord og blanke passord fungerer desverre ikke. Det er mulig du klarer å lure påloggingen ved å opprette en egen konto med adminrettigheter som du logger på TVeristy med, samt har en egen med blankt passord som du logger på pc'n din med. Du vil da få opp påloggingsvinduet, men slipper i det minsta å taste inn passord.

Nå er det kun en uke eller to til neste TVeristy-versjon kommer. Det blir versjon 1.0 og tiden med betaversjonene vi har slitt/kost oss med er over. Finner ingen god oversikt over reelle endringer, men det blir i alle fall nytt grensesnitt. Vi får krysse fingrene.

Side 11 av 24 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •