Rar/mangelfull lyd via PS3?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rar/mangelfull lyd via PS3?

Idag satt jeg og hørte på en gammel Nazareth plate via min PS3, og på låta "bad bad boy" fra "the very best of Nazareth" hørte jeg tydelig at en god del av gitaren mangler i låta, istedenfor er den langt laaangt borte i bakgrunnen av lydbildet såvidt man kan høre, spedd med et sinnsykt ekko. Høres nesten ut som ihjel-rippet mp3, enda jeg har rippet plata i 320 kbps fra originalplaten...

Dette synes jeg er rart for når jeg hører låta på pc HT'ene så er låta normal! Kan det være noe med PS3'en nettverket, eller lignende som det skorter på?

For å si det slik: platen er rippet til min pc og jeg har pc'en i nettverk med PS3'en. Fra PS3'en går bilde/lyd til min philips lcd via monster cables hdmi kabel, og videre fra tv'en til forsterker via monster cables analoge signalkabler...

Er det noe med oppsettet eller er det innstillinger på PS3'en som kødder det til? Noen som har vært borti dette?

Newcomer paddo sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil nok tro at det er dac'en i tv'en som er problemet her, prøv å koble ps3 direkte til forsterkeren.

Mvh Per Olav

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paddo
    vil nok tro at det er dac'en i tv'en som er problemet her, prøv å koble ps3 direkte til forsterkeren.

Mvh Per Olav
    Hmmm, mulig du har rett i det, men jeg hadde liksom kviet meg for å bruke de pingle-tynne original kablene fra sony... :-|

Får prøve det i morgen, håper det funker!

Jeg synes det er en dårlig patent i forhold til at det mangler utganger for analoge og digitale lydkabler på PS3, er liksom nødt til å bruke HDMI eller original dritten som følger med.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trodde nå at det var optisk digital lyd utgang på ps3?

ellers så er det sjeldent kablene som er grunn til dårlig kvalitet lyd...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker optisk ut fra ps3 selv og dette funker helt fint, har ikkje sett på den "ny" ps3'en kan det vere sony fjernet optisk utgang for og få ned prisen:-? veit i hvertfall at den "dyre" ps3'en har optisk utgang.

Mvh

Per Olav

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det er optisk utgang via en boks på originalkablene (jeg har den dyre utgaven), ikke på selve chassiet til PS3'en... da nytter det vel heller ikke å ha en påkostet optisk-kabel derifra? Hehe... ;-)

Men jeg må uansett bruke de analoge originalkablene, har ikke hjemmekino (enda)...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min ps3 har optisk otgang på selve chassiet, har også den dyre utgaven, men optisk har uansett ikkje kvalitets tap da det er digital overføring via lys, derfor er det ikkje et problem og bruke "billig" kablene til sony.

Mvh

Per Olav

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min ps3 har optisk otgang på selve chassiet, har også den dyre utgaven
    Hmmm, måtte pinadø springe og sjekke... og ja, jeg har faktisk også optisk utgang bakpå! ops:

Men jeg har også optisk utgang i en boks som henger på originalkabel salaten...snodig!

Men siden jeg ikke har surround receiver så må jeg bruke de analoge signalkablene som fulgte med, og de ser ikke akkurat mye påkostet ut...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forslår at du prøver med standar kablene som fulgte med, har ikkje prøvd disse enda selv men kan vere det blir bedre en DAC i tv'en din.

Mvh

Per Olav

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forslår at du prøver med standar kablene som fulgte med, har ikkje prøvd disse enda selv men kan vere det blir bedre en DAC i tv'en din.

Mvh

Per Olav
    Enig, skal prøve det ut...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, nå har jeg forsket litt på dette og kommet frem til det ikke kan være PS3'en det er noe feil med.

Jeg begynte med å prøve de originale analoge signalkablene fremfor lyd via hdmi til tv og videre til forsterker, dette viste seg å bli MYE dårligere lyd generelt, og gitaren var like mye ekko-aktig i bakgrunnen...

Så prøvde jeg å brenne ut hele cd'en med nazareth og spille den av på PS3'en, lyden ble litt bedre i forhold til bass og dynamikk, men gitaren var like fraværende :cry:

Så nå har jeg prøvd å knote med lydinnstillinger på PS3'en, men det virker som det ikke er noe som funker!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg sjekket alle signalkabler og innstillinger på Nad'ene, ikke mye man kan gjøre feil der, men lyden er fortsatt shaits! Er ikke mye man kan justere på tv'en heller så det må være noe feil på PS3'en!

Blir å skaffe meg standalone cd-spiller ved neste oppgradering! :-|

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 40gig versionen og har optisk utgang på selve ps3.
    Men du har riktig lyd oppsett? Altså 2.0 lyd om du bare bruker 2 høytalere eller lignende..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •