fikk akurat min nye pc til rundt 14000kr, men ikke noe bilde på skjermen! :S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

fikk akurat min nye pc til rundt 14000kr, men ikke noe bilde på skjermen! :S

Hei!
    Fikk min pc som jeg har bestilt fra komplett idag, men får ikke noe bilde på skjermen! Virker ellers som om PC-en går som den skal! Et lite øyeblikk kommer denne melding opp på skjermen: "Digital power saving mode" så blir det svart...
    Hva kan gjøres? Dette er så f*****t irriterende! Har vært uten skikkelig pc i 2måneder nå! sad.gif
    Noen som vet hva problemet kan være?

Newcomer bakk1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den skjermkort i hovedkortet i tillegg til annet skjerkort? (Litt rart formulert, men håper du forstår)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bakk1
    Har den skjermkort i hovedkortet i tillegg til annet skjerkort? (Litt rart formulert, men håper du forstår)
    pc er ikke min sterke side, men den er konfigurert hos komplett.no! Skulle tro de tester maskinen de setter sammen før de sender den til kunde?
    Men dette er dens spesifikasjoner:

XFX nForce 680i SLI, nForce-680i SLI,
    Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz
    Gainward GeForce 8800GTX 768MB GDDR3,
    Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5
    Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5
    Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2
    LG DVD-brenner GSA-H44N IDE Black OEM
    Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty
    MS COA Label Windows
    MS Win Vista Home Premium Norsk

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk at skjermkortet sitter ordentlig nede i sporet og at strøm er tilkoblet.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min umiddelbare reaksjon er at skjermen ikke får signaler, så det trenger ikke være PCens "feil", men skjermen.

Hva slags kabel og tilkobling bruker du? Er det kun én signalinngang på skjermen, hvis nei, forsøk med den andre. Muligens må også skjermen gis beskjed om hvilken inngang som skal brukes, ved valg i menyen (eller hurtigtaster på selve skjermen).

Newcomer bakk1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skjermkortet har vel to DVI utganger? så regner med at du har en adapter til VGA? Du kan jo prøve den andre utgangen hvis dette stemmer...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kortet har to DVI utganger ja! Har prøvd å koble til den gamle pc skjermen nå! den bruker vga kabel, men jeg satte på dvi adapter! null bilde og ingen reaksjon. Men den nye pc skjermen har dvi inngang! power lys lyser blått en liten stund når jeg kobler til, men så kommer "Digital power saving mode" opp, og lyset blir oransj....
    Vet ikke om jeg skal begynne å fikle inne i pc'n! Men får se hvor desperat jeg blir iløpet av kvelden......

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pc problemer...

hei! gjør som følgende! last ned de nyeste driverne til skjermkortet ditt, brenn disse ut på cd, start HTPC i sikker modus, dette gjøres ved å holde F8 tasten inne når du starter pc`n... trykk den inn hele tiden til du får opp menyen.... velg da ; start pc i sikker modus. når dette gjøres får du opp et spørsmål, svar ja, når pc`n har startet i sikker modus setter du inn den cd med driverne til kortet og installerer driverne, deretter restarter du pc`n og alt er iorden.
    problemet kommer av at den ikke gjennkjenner den digitale utgangen på kortet. gå inn på nvidia.com og last ned drivere og gjør som jeg har beskrevet. da vil det funke.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være flere ting til at du ikke får bilde.

Sjekk følgende:
    1. Test begge utgangene på Skjermkortet (Merket A og B eller 1 og 2 som regel)
    2. Får du bilde i BIOS eller ved å trykke F8 i oppstart? (BIOS er oppstartsbilde med info før Windows logo kommer)
    - Hvis Ja, da er det ikke feil med Kontakten mellom VGA og Hovedkort. Da er det mest sannsynlig et driverproblem med Windows. Følg guiden til "yzer".
    - Hvis Nei, da kan det være at det er ikke ordentlig kontakt mellom VGA og Hovedkort. Da må kabinettet åpnes, skruen til VGA må løsnes, VGA kort trekkes forsiktig ut mens man forsiktig holder låsen i PCI-Express slot'en åpen.
    Sett i VGA kortet igjen slik at låsen "klikker" skru fast VGA kortet igjen. Test maskinen på nytt.
    3. Hvis du har mulighet, test skjermen din på en annen maskin, eller test PC'en din på en annen skjerm.
    4. RAM'en KAN ha løsnet, men lite sannsynlig. I så fall, løsne alle brikker for så å sette dem inn igjen.
    5. Sjekk at alle strømkablene til HK og eventuellt VGA kort står ordentlig i.
    På disse skal det også være en lås som skal være i "hakk".
    6. Hvis ikke dette hjelper vil jeg tro at en eller annen komponent er defekt.
    Da må en og en ting byttes ut til den fungerer igjen.

Det hender faktisk at ting kan løsne i en PC under transport. Noen plasser i Norge og Sverige har høyere prosentvis feil som oppstrår under transport, uten å gå mer inn på detaljer.

Pass på når du åpner maskinen at du ikke er hardhendt med komponentene. Hvis du ikke har jordingslenke, så ta og hold hånden din godt fast i selve kabinettet før du tar på selve VGA kortet slik at du eventuelt får utladet deg i kabinettet og ikke direkte på følsomme komponenter.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benytt deg i alle fall av den 14 dagers retten du har til å heve internettkjøp.

Ikke verd bryet å la de pese med garantisak på en pc som er doa.
    I værste fall fikser de ikke problemet, de bare omgår det sånn at du har evig problem maskin.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

men...

gjør som jeg sier! det funker! ellers skal jeg komme hjem til deg å fikse det! har jobbet med å bygge pc`r i 8 år, dette funker, det er bare det den ikke finner riktig "output" på skjermkortet, og at den ikke skiller mellom digital og analog skjerm! bildet blir borte etter at win logoen er vist under oppstarten, garantert gamle drivere og nvidia kjører vel i dag på drivere på 105 versonen tenker jeg, de som følger med kortet er garantert 85 eller 94 versonen!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finner det merkelig at komplett liksom skal produsere pcer med så gamle drivere at maskinen rett og slett ikke virker.

Viss det eneste han får opp er "digital power save" beskeden og ikke verken bios bilde eller win logo kommer han liksom ikke så langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    først av alt! Tusen takk for all hjelp! Jeg har riktignok ikke kommet noe lengre, men setter stor pris på at noen prøver!
    Har nå prøvd F8 tasten på begge skjermer men ingen reaksjon. Når jeg kobler pc'n til den gamle skjermen er det absolutt ingene reaksjon, men når jeg kobler pc'n fra den nye skjermen dukker det opp en melding om at jeg må sjekke signalene.... Så den får ialefall signal når den er koblet til, men får alikevel ikke bilde.... Ser ikke for meg at jeg skal begynne å fikle inne i pc'n Har heller ingen i familien eller kamerater som er noe spesielt flinke innen data!
    Så jeg ser frem til at du kommer yzer! :P
    Hehe! Neida, redd for at jeg må sende den tilbake til komplett Da blir det nok enda et par uker før jeg får kost meg med en ny pc!
    Ah! Denne helgen skulle bli så fin! Frihelg å hele pakka! BITTERT!!

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du er like heldig som 90% av alle pc-kjøpere hos internett butikker er. All den julinga som posten gir disse pakkene gjør at det feil på omtrent samtlige pc-er som er kjøpt ferdig sammensatt. Er ganske sikker på at skjermkortet ditt ikke sitter riktig i sporet sitt. OBS! skjermkortet kan også være presset for langt inn i sporet sitt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke får noen form for pipelyder og det går strøm igjennom systemet så tror jeg nok Hovedkortet er defekt. Hadde grafikkortet vært et problem så hadde du fått en ujevn pipelyd, hadde det vært minnefeil så hadde du fått jevne pip. Virker ikke som om hovedkortet klarer å gi signal om det er no galt. Derfor tror jeg at HK er gåent. Evt noe som er løsnet i maskina. Om du vil teste om maskina virker er det bare å putte inn høyttalerkablen og høre om oppstartslyden kommer når du går inn i win. gjør det det så sender ikke grafikkortet ut signal til rett skjerm, eller så opfatter ikke skjermen signalet.

Uansett så ønsker jeg deg lykke til. Handle på nett er litt billigere, men går det noe galt så er det sinnsykt kjedelig. Leve lokalbutikken ;o)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yzer
    gjør som jeg sier! det funker! ellers skal jeg komme hjem til deg å fikse det! har jobbet med å bygge pc`r i 8 år, dette funker, det er bare det den ikke finner riktig "output" på skjermkortet, og at den ikke skiller mellom digital og analog skjerm! bildet blir borte etter at win logoen er vist under oppstarten, garantert gamle drivere og nvidia kjører vel i dag på drivere på 105 versonen tenker jeg, de som følger med kortet er garantert 85 eller 94 versonen!
    Hvordan kan man installere drivere når man ikke engang får bilde i bios?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske at det er en kort ujevn pipelyd med det samme jeg startet pc'n! var ialefall en pipelyd, men forsvant fort.... Har ikke akurat vært noe særlig effektiv, men pc'n er ialfall pakket inn på nytt å klar for å bli sendt tilbake til komplett på mandag!
    Prøver å la være å tenke på at jeg kunne ha spilt wow, aoe, crysis osv...... blir bare bitter av å tenke slik! Men den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves! håper jeg........
    Har ialefall ikke opplevd så god service på noen adre nettbutikker som jeg gjør hos komplett!
    Har opplevd flere situasjoner der hvor de imponerer meg med raske, gode løsninger! Får bare håpe de opprettholder den standarden de har hatt hos meg også i denne saken!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt pc'n i ca tre uker! Veldig godt fornøyd! Viste seg at det var skjermkortet som var defekt, komplett byttet det ut med et nytt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •