Gammel plasma(panasonic 42 PA50) og PS 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gammel plasma(panasonic 42 PA50) og PS 3

heisan

jeg har lyst til å kjøpe meg en Playstation 3 spiller, både mht blue ray spileren og spille litt spill.

jeg har noen spørsmål, jeg håper noen kan hjelpe meg med c,")

jeg er veldig fornøyd med plasma skjermen, og ar vel ingen planer med å bytte en ut, så jeg lurer på om skjermen er for gammel til å få noe utbytte av blue ray spilleren?

og er skjermen for dårlig til å kjøre spill på?

En annen ting jeg lurer på, er om blue ray spilleren er en bra nok dvd spiller( for vanlige filmer) slik at den kan erstatte min Denon 2910.

jeg begynner å få litt for mange dvd spillere, har også en opptakerc,")

jeg bruker noe ikke forsterker eller hjemmekino, så lyd og bilde går rett fra spiller til tv, og det vil det fortsatt gjøre.

håper noen kan komme med noe innspill på dette.

på forhånd takk

mvh

Tom

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du svarer egentlig litt selv, for er du fornøyd med skjermen så blir du ikke mindre fornøyd med ny og bedre signalkilde..

Det som eventuelt hindrer deg i å utnytte PS3'n fullt ut er hvorvidt du har innganger på skjermen som tar HD, typisk HDMI. Er skjermen for gammel har du ikke det, ei heller oppløsning som rettferdiggjør kildematerialet i HD. RGB gjør en god jobb, kanskje godt nok også hvis du ikke har HDreadyskjerm og lav oppløsning. Om du da får noe virkelig god forskjell på bilde ved å kjøre BD fremfor DVD er jeg neimen ikke sikker på.

PS3'n skal imidlertid være en meget habil DVD-spiller. Nyeste firmware oppskalerer meget bra, men det begrenser seg kanskje igjen på skjermens egenskaper.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en panasonic 37 PA50 som jeg bruker til min us model ps3 med komponent kabler, og kan da bruke 720p(50Hz) eller 1080i(50Hz). Jeg går ut fra at du har komponent inngang på din modell også.

Det er meget liten forskjell på bildekvaliteten på blu-ray/spill med denne skjermen i forhold til en HD skjerm.

Dvd filmer er bedre på ps3 enn min dvd spiller (pioneer dv-585a)

Jeg er også veldig fornøyd med denne plasma skjermen og kan trygt anbefale den til ps3 (med komponent )

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

takk for innspillene, og da virker det som om skjermen min duger lenge nok ennå c,") PS3 maskinen ble bestilt i går, og jeg har lagt ut min Denon dvd 2910 for salg, siden jeg tror at ps3 maskinen er bra nok til mitt behov for dvd spiller.

p.s jeg har komponent inngang skjermen og en komponent kabel liggende her i skuffen c,")

mvh

Tom

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •