Hva trenger jeg til PS3? HJEEEELP!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva trenger jeg til PS3? HJEEEELP!!!

Hallo.
    Jeg har tenkt å handle meg ps3 :-D , og da lurte jeg på hva som er best måte å koble den til pj?
    Jeg har Epson emp tw700 og bruker per i dag en hdmi kabel fra pj til en denon dvd spiller. Åssen skal jeg få kobla ps3 på best mulig måte?
    Må jeg kjøpe en hdmi splitter eller må jeg kjøpe en komponent kabel + en optisk og så koble de til dvd spilleren?Og hdmi fra pj til ps3?
    Vil jo ha best mulig bilde til begge delene.
    Jeg vet jeg har noen hdmi innganger på forsterkeren, men vet ikke om den sender singnalene vidre, har en Sony str-da 7100es.
    Ikke så lenge siden jeg har flytta der jeg bor nå, så det er fortsatt litt rot her enda. Har ikke finni innstruksjonsboka til den enda

Takker for alle svar:-D

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Hallo.
    Jeg har tenkt å handle meg ps3 :-D , og da lurte jeg på hva som er best måte å koble den til pj?
    Jeg har Epson emp tw700 og bruker per i dag en hdmi kabel fra pj til en denon dvd spiller. Åssen skal jeg få kobla ps3 på best mulig måte?
    Må jeg kjøpe en hdmi splitter eller må jeg kjøpe en komponent kabel + en optisk og så koble de til dvd spilleren?Og hdmi fra pj til ps3?
    Vil jo ha best mulig bilde til begge delene.
    Jeg vet jeg har noen hdmi innganger på forsterkeren, men vet ikke om den sender singnalene vidre, har en Sony str-da 7100es.
    Ikke så lenge siden jeg har flytta der jeg bor nå, så det er fortsatt litt rot her enda. Har ikke finni innstruksjonsboka til den enda

Takker for alle svar:-D
    Så vidt jeg kan finne ut på Det Store Internettet så har 7100ES 2 HDMI inn, og 1 ut. Du kan dermed koble både DVD'en og PS3'en til receiveren, og så receiveren til pj.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Så vidt jeg kan finne ut på Det Store Internettet så har 7100ES 2 HDMI inn, og 1 ut. Du kan dermed koble både DVD'en og PS3'en til receiveren, og så receiveren til pj.
    Åh!
    Tusen takk Torstein:-D
    Noen ganger så tenker man ikke så altfor langt, he he

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk kjøpt meg ps3 igår:-P ,
    men jeg sliter med å få lyd og bilde fra ps3.

Som sagt så har jeg 2 hdmi inn og 1 ut.
    Har kobla pj's hdmi på receiver 1 ut , dvd spiller på hdmi 2 inn og ps3 på hdmi 1 inn.
    Får lyd og bilde fra dvd men ikke ps3.
    Hvis jeg kobler dvd på hdmi 1 inn på receiver så får jeg ikke lyd og bilde, bare på hdmi 2 inn.Men når jeg kobler ps3 på enten hdmi 1eller 2 så får jeg ikke noe lyd eller bilde.

I bruksannvisninga til receiveren så står det eksempel på hdmi kobling,
    Dvd spiller til hdmi2 inn , satelitt motaker på hdmi1 inn og pj på hdmi out.

Noen som kan hjelpe meg litt?
    Er litt forvirra nå.
    Håper dere skjønner hva jeg mener her da?

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke hatt bilde fra PS3 i d heletatt enda.?
    da kan du prøve dette...

Koble til den medfølgende kabelen med gul phono... Så gå inn i menyen settings - image - video output eller noe sånt, husker ikke utenad...

Der velger du HDMI som video out å får valg om oppløsning, jeg kjører kun bilde i HDMI å kjører 1080 til projektor, dette går litt av seg selv tror jeg, PS3 foreslår beste settings... Har hørt noen si at om man kjører lyd i hdmi er det greit å kjøre 720p om man ikke har høyere oppløsning på fremviser... Kan ikke bekrefte eller avkrefte...
    Uansett, nå skal du få bilde i HDMI... da er det bare å ta ut kabelen med gul phono.. Så sette opp lydinstillingene...
    Her skal du ikke bare velge det beste alternativet receiveren takler (det gjorde jeg) men alt din receiver kan behandle...

Om du får bilde når du kobler ps3 direkte til pj så er det receiveren som er problemet ja... (da kan du se bort fra alt over.)
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Du har ikke hatt bilde fra PS3 i d heletatt enda.?
    da kan du prøve dette...

Koble til den medfølgende kabelen med gul phono... Så gå inn i menyen settings - image - video output eller noe sånt, husker ikke utenad...

Der velger du HDMI som video out å får valg om oppløsning, jeg kjører kun bilde i HDMI å kjører 1080 til projektor, dette går litt av seg selv tror jeg, PS3 foreslår beste settings... Har hørt noen si at om man kjører lyd i hdmi er det greit å kjøre 720p om man ikke har høyere oppløsning på fremviser... Kan ikke bekrefte eller avkrefte...
    Uansett, nå skal du få bilde i HDMI... da er det bare å ta ut kabelen med gul phono.. Så sette opp lydinstillingene...
    Her skal du ikke bare velge det beste alternativet receiveren takler (det gjorde jeg) men alt din receiver kan behandle...

Om du får bilde når du kobler ps3 direkte til pj så er det receiveren som er problemet ja... (da kan du se bort fra alt over.)

Der ja:razz: Skikkelig bilde og skikkelig lyd
    Var innpå der tidligere å prøvde å forandre no, men gikk ikke da.Har sikkert bare gått forbi og trykka på andre ting.
    Men nå fungerer det.
    Tusen millioner takk

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •