Xbox 360, enkelte spill er så mørke !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xbox 360, enkelte spill er så mørke !

Hei

Sliter litt med å få justert bilde på min xbox 360. Vanlig TV bilde er forøvrig helt topp,
    men på enkelte spill er alt liksom så sinnsykt mørkt. Kan feks nevne MotoGP06
    og Colin McRae Dirt.

Har selvsagt prøvd å justere bildet på TVn men d blir liksom ikke bra. Det skal iallefall garantert ikke være slik det er nå. Justerer jeg bilde lysere blir liksom alt annet så forferdelig lyst, mens det som er mørkt fortsatt er ganske mørkt !
    Skikkelig frustrerende

Har i dag en Sony 46V2600 eller noe sånt
    Bruker komponent kabelen som var med Xboxen.

Leste noe om "Black Level" justerings muligheter på Xboxen, men dette valget har ikke jeg. Kjører på Widescreen og 720p.

Ble glad når jeg fant ut om black level justeringa men den gleden ble raskt over da det ikke gikk til meg. Har Spring update og black level justeringen skulle være med på den. Tilkoblet xbox live hele tiden.

Takker masse for svar, og håper noen kan hjelpe meg !!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke garantere dette, men jeg mener at denne black-level innstillingen kun var beregnet for tilkoblinger via VGA. Tidligere var det et problem med VGA at bildet hadde altfor høy brightness, men dette ble veldig mye bedre med denne nye innstillingen. Jeg bruker kun VGA nå, etter å ha brukt component en lang periode. Da får du også muligheten til å sette oppløsningen til 1360x768, som er mye nærmere native oppløsning på TV'en din enn standard 720P og dermed skarpere bilde. Uheldigvis støtter ikke LCD'en min 1:1 pixel mapping, slik at den alikevel må skalere pga de 6 manglende pixlene i bredden.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spilte R6:Vegas på det jeg tror er akkurat samme skjermen her om dagen, og bildet var stilt slik at det klipper veldig i mørke områder, antageligvis fabrikkinnstilling for å få et tilsynelatende dypere bilde. Jeg hadde vansker med å se noe som helst i partier jeg vet jeg ser alt når jeg spiller hjemme (dette er PS3 over HDMI da), og de fleste detaljene på våpenet ble borte.

Det er flere innstillinger der for kontrastutvidelse og denslags, prøv å skru av alskens slike funksjoner, og sett alt på normalt. Eventuelt kan du bruke DVE eller lignende for å sørge for at bildet blir riktig (antar 360 spiller DVD).

Ofte har spillene egne lysstyrkeinnstillinger også, men husk at dynamisk kontrast og sånt kan ødelegge balansen litt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •