PS3 bluray spiller viser mye støy, hjelp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 bluray spiller viser mye støy, hjelp?

Heisann

Etter mye om og men, bestemte jeg meg til slutt å gå inn for å kjøpe en Samsung 40m86 og en ps3, siden jeg har lest flere steder at dette er en av de bedre kombinasjonene til underholdning.

Har nå hatt tvn i en 2 ukers tid, og ps3`en en ukes tid.

Når jeg endelig kjøpte meg noen bluray filmer, (300, 5th element), ble jeg særdeles skuffet over bildekvaliteten. Har prøvd å stille på det meste på Tvn, men det virker som ingenting hjelper noe særlig.

Sliter med en hel del svart "snø" på hele skjermen under bluray avspillinger. Dette blir spesiellt tydelig ved objekter og personer som ikke er i fokus, ala bakgrunn. Vet ikke om "snø" er den riktige betegnelsen, men særdeles ulekkert er det iallefall å se på. (ser ut hele skjermen er full av maur i de rette fargene , ganske nybegynner på dette området ja).

Så lurer jeg på om noen har det samme problemet, eller at det bare er slik det det blir ved avspilling av bluray disker. (da blir det tilbake til vanlig dvd og crt ><)

Funny thing is at det ikke er slik når jeg spiller av trailere ect jeg har lastet ned fra playstationstore i 1080p.

Har på forced 1080p\24 ect på ps3`en. (også prøvet i 1080i 720p, samme skjer da)

Kan vel heller ikke være kabelen siden den fungerer perfekt på trailere fra hdd, spill ect?

Noen som har noen forslag på hva jeg kan for å forbedre dette, eller er det bare slik bluray kvaliteten blir ved avspilling?

Håper noen har forslag å komme med.
    Takker på forhånd

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg merker ikke noe til det fenomenet du beskriver på min Pioneer/PS3. 300 har mye støy i bildet som er lagt på fra produsentenes side, bare så det er sagt.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kan ikke jeg nok til å si noe sikkert her, men jeg tror faktisk det ikke er noe galt med hverken tv'en din eller ps3'en. De filmene du har testet med er kjente for å ha en del støy i bilde. Spesielt 300, bare les igjennom tråden her http://avforum.no/forum/hd-software/...t-bestilt.html

Det samme kan gjelde 5th element. Er to utgaver av den slik jeg forstår det, den ene er remastered og veldig bra kvalitet på, men den andre er søppel sammenlignet. Les mer her om du ønsker. http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=858316

Anbefaler deg å kanskje skaffe en av filmene fra Tier-0 eller Tier-1. Hvis de også er fulle av støy så er det kanskje noe galt. Det som var problemet med blueray i starten. Veldig mange filmer som ikke hadde toppkvalitet, men heldigvis har det stort sett blitt kurert nå

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, får prøve å bestille meg en tier0-1 film og sjekke. takker for svar.

Edit: så at 300 var tier1, noe jeg ikke kan forstå for min del iallefall. skal se om jeg får tatt et bilde av skjermen under avspilling, så dere kan dømme for dere selv

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har selv en 40m61 og ps3, og tok noen bilder til et annet forum her om dagen,
    legger ved linken, siste posten. har ikke merket noe av det du nevner , men nå er jo det en 'steinalder' tv jeg har så ofte som det kommer nye modeller om dagen. :-)

Forum -> PS3 bilde tråden - Diskusjon.no

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flags Of Our Fathers - Blu-ray fra PS3 på min Pioneer PDP-508XD. Kameraet tilfører et mønster i gult, rødt og grønt mønster uten at jeg helt fatter hvorfor. Men som du ser er støyen minimal. Bildet er tatt litt over en meter fra TV'en.

Angående 300 så synes jeg at bildet til tider er helt fantastisk, selv om de har lagt på støy for å imitere tegneserien.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active Gelbear sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøv å last ned en reklamefilm for f,eks transformers på ps3store. Så ser du fort om d er noe galt, kansje justere ned skarpheten på tvn din

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, nå har jeg tatt noen bilder under avspilling, bare for å vise hva jeg snakker om. Instillingene jeg bruker er kalibrert det med DVE-dvd`n

Alt som er ikke er i fokus:
    ImageShack - Hosting :: 18212887wl0.jpg

You get the picture:
    ImageShack - Hosting :: 16042082no1.jpg

Se på skjold i bakgrunnen nede i venstre hjørne feks:
    ImageShack - Hosting :: 78502162al4.jpg

Blir jo en del støy pga bilde er tatt med kamera, men gir forhåpentlig vis en liten pekepinn på hva jeg snakker om.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen nevnte Oppskarping, det virker for meg også som du har Sharpening på, både på PS3 og TV, Det vil tvinge frem slik støy, desperat forsøk på å skarpe opp støy lagt på av produsenten i flere omganger...

Driver litt med fotoredigering å den støyen din minner sterkt om feil bruk av Sharpening...

Ellers synes jeg å se at bildet er litt gennerelt lysere en filmen, men dette er sikkert kun pga bilde fra kameraet...

Ellers synes jeg det er veldig likt slik filmen er, med støy fra produsentenes side...
    Enkelte sener er knivskarpe uten et støykorn, se om du finner de....
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, det er litt lysere pga kameraet, er ikke slik til vanlig.

Har av sharpening på tv, prøvd å ha på også men ingen forbedring.

Har ikke funnet en scene der det ikke er slik støy ><

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke rukket å se 300 ennå selv, men gi noen tider fra filmen som du tok bildene på så skal jeg se om jeg får tatt i neste de samme scenene.

Har ett fra linken om du så på de:

nederste posten.Lingnwer litt på det ene du har tatt.

Har du andre BD filmer som du er plaget av??

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sollie
    Har ikke rukket å se 300 ennå selv, men gi noen tider fra filmen som du tok bildene på så skal jeg se om jeg får tatt i neste de samme scenene.

Har ett fra linken om du så på de:

nederste posten.Lingnwer litt på det ene du har tatt.

Har du andre BD filmer som du er plaget av??

Har 5th element (remastered), der denne støyen også er veldig synlig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •