Xbox 360 - Oppløsning på DVD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xbox 360 - Oppløsning på DVD

Dette er antakelig et dumt spørsmål men det er så mye jeg ikke har skjønt at en må jo starte et sted.

Har en Panasonic 37PV70 og har koblet til Xbox 360 via YPbPr. Når jeg kjører spill fra Xboxen står det 720p på skjermen. Kjører jeg DVD står det 576. Er det som det skal være...? Trodde DVD også ble kjørt i 720?

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjeklulf
    Dette er antakelig et dumt spørsmål men det er så mye jeg ikke har skjønt at en må jo starte et sted.

Har en Panasonic 37PV70 og har koblet til Xbox 360 via YPbPr. Når jeg kjører spill fra Xboxen står det 720p på skjermen. Kjører jeg DVD står det 576. Er det som det skal være...? Trodde DVD også ble kjørt i 720?
    Jeg hadde samme oppløsningen med min X360, Kjørte det på projektoren, gadd aldri å se på film med den mer etter en gang, bildet ble helt forferdeligt. Men mener å lest et sted her på forumet at man trenger VGA-kabelen for å få oppskalert bildet. Men synest det var litt rart. Er mange her med xbox360 som sikkert kan komme med noen innspill her.

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xbox 360 er helt elendig på avspilling av DVD, så å si den billigste DVD spilleren gjør en bedre jobb enn `boxen...

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får kun ut 576 fra xbox360 spilleren ja. Selv kjører jeg det inn i PE 8720 prosjektor via komponent. Denne gjør en ganske bra jobb med bildebehandlig så bildet blir ok, synes jeg. Men det blir bedre med en skikkelig dvd-spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker for svar!

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MF24
    Xbox 360 er helt elendig på avspilling av DVD, så å si den billigste DVD spilleren gjør en bedre jobb enn `boxen...
    ??? Jeg synes Xbox 360'n er utmerket som DVD spiller så lenge du spiller så høyt at du ikke hører kjeksboksen!

Den såkalte HD kabelen (VGA) gjør store forbedringer i bildet med din flatskjerm, det kan jeg nesten garantere på erfaringer!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er noen nødt til å hjelpe meg litt i gang her...

Etter november '06-oppdateringa av Xbox 360-firmware'n ble det som kjent mulig å oppnå 1080p via VGA eller komponent. Mitt spørsmål er da: Ble det samtidig mulig å oppskalere DVD-er til 1080p? En artikkel om den da kommende oppdateringa påstår at det burde bli mulig, men jeg ser ikke noe som umiddelbart tyder på det på xbox.coms egen oversikt over oppdateriga.

Og en ting til: er det noen som helst ulemper med VGA i forhold til komponent på Xbox 360 (gi meg gjerne ulempene med komponent i forhold til VGA også)?

Jeg er klar over at Xbox 360 ikke er noen enorm DVD-spiller, men jeg skal gå til innkjøp av en LE40M87BDX, så hvis jeg slipper å kjøpe en oppskalerende DVD-spiller mens jeg venter på at MGS4 kommer og jeg blir tvunget til å kjøpe (den da forhåpentligvis litt billigere) PS3, så hadde det vært ypperlig.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjørte med VGA kabelen på min nye LCD og fikk bare 576 tror jeg i 60 hz...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og TV-en din støtter analog 1080p?

Newcomer audi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge flere linker jeg har lest på hardware.no så er det bare oppskalering på VGA og ikke komponent.
    Forum -> XBox 360 Oppdatering ute nå! - Diskusjon.no
    Forum -> Xbox 360 støyer fælt, samanlikningstest! - Diskusjon.no

Husker selv at den var elendig som dvd-spilller til den ble ganske bra etter oppdateringen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •