Hjelp ved innkjøp av PS3 i Russland

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp ved innkjøp av PS3 i Russland

Hei

Skal til Russland og besøke noen om ikke så lenge, så jeg tenkte jeg kunne se på prisene på PS3 der borte. Med tanke på at man får en PS3 i USA til 2860kr nå om dagene, så lurte jeg på om det kanskje var mulig å finne en lignende deal i Russland, enten via nett eller butikk.

Problemet er at jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte. Det første jeg har lyst å finne ut er jo hvor mye en PS3 koster der borte, men jeg har absolutt null kjennskap til russiske nettbutikker eller hjemmesider for vanlige butikker.

Hvis prisen er lav så vil jeg nok vurdere å kjøpe. Det neste jeg vil vite er da om det lønner seg å kjøpe på nettet og bestille til adressen hvor jeg skal bo eller om jeg bare skal gå rundt i sentrum og plukke med meg en?

En annen ting: vil jeg slite med språket? Hvis default ikke er engelsk så går det vel an å endre? Russisk PS3 regnes vel også som samme sone som resten av Europa, så da kan jeg spille mine gamle PS2-spill på den?

Takk for hjelp!

- [wcip]Angel

PS: Til moderator: Siden dette ikke er en *ren* prisjakt-diskusjon men omhandler andre ting, så la jeg threaden her på console-forumet.

Newcomer CV-sether sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Språket kan være en utfordring ja.. Men siden du skal besøke noen der (som mest sannsynlig er russisk), så kan ikke de du skal besøke hjelpe deg med å finne en PS3 ? : )

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Russland er vel Blu-ray sone 3? Da kan du ikke kjøpe filmer verken her hjemme eller over dammen, litt upraktisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Èíòåðíåò-ìàãàçèí Ozon.ru - êíèãè, âèäåî, ìóçûêà, ñîôò, èãðû, ýëåêòðîíèêà, dvd, àíòèêâàðèàò (som er en trygg nettbutikk) koster en Premium 60GB (jeg er ikke kjent med PS3, så jeg aner ikke om det er bra eller dårlig) 22000 rubler (del på 4 og du får ca NOK) . Altså 5500 NOK.

Play-off.ru :: Sony playstation 3, 2 (ps2, ps3), play station 3, èãðû sony psp, èãðîâûå ïðèñòàâêè, xbox 360, gameboy, xbox360, playstation3, nintendo ds, game boy, ïñï, umd har den til 19500 og en versjo med 3 spill til 24000.

Ser jo ikke så veldig billig ut da, men den finnes sikkert billigere. Men det er ikke alt av elektronikk som er importert som er billig der.

Edit: Ups , de linkene ble jo helt syke, men det er jo bare å klikke da :-)

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er greiest å slå til på tilbudet som Elkjøp kjører nå.

Elkjøp - Playstation 3 pakketilbud
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke interessert å betale over 3000 for en PS3 i skrivende øyeblikk. (Når Rock band kommer tar jeg stilling til spørsmålet på nytt).. Jeg bare tenkte jeg kunne utnytte turen til Russland hvis det viste seg at prisen på PS3 var like lav som i USA.

Har noen venninner som skal til Miami om noen uker. Kanskje bedre å få dem til plukke opp en PS3 for meg..?
    Jeg er i utgangspunktet ikke interessert i å kjøpe en PS3 nå. Men hvis jeg først får den til en billig penge så kan jeg like godt kjøpe den nå istedenfor å kjøpe til fullpris i Norge når Rock Band kommer.

Flisespikking: 22000 rubler var visst 4962kr (ikke 5500)... men det er jo allikevel altfor mye.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Flisespikking: 22000 rubler var visst 4962kr (ikke 5500)... men det er jo allikevel altfor mye.
    Klart, det blir jo litt penger i denne sammenhengen. Er bare vant til å dele på 4 når jeg handler småting i butikken. 8-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om man skal spikke flis, kommer det i tillegg 25% MVA :P

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    om man skal spikke flis, kommer det i tillegg 25% MVA :P
    Ikke om han er i Russland/USA og tar inn varen selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke forvent at PS3 er billigere i Russland, og ihvertfall ikke Moskva eller St. Petersburg. Jobbet i Moskva i fjor sommer og ble mildt sagt sjokkert over prisnivået. Merkevarer som Levis og Diesel selges tidvis til dobbel pris av hva du finner i Norge. Det samme gjelder stort sett for elektronikk bortsett fra mobiltelefoner som selges etter samme prinsipp vi hadde i Norge for litt siden (1 kr for mobilen og 5000 kr inkl binding). Med leting finner du i beste fall merkevarer på omtrent Europeisk nivå.

Om du skal til Moskva finnes det et elektrohus et stykke fra sentrum med metro. Der får du kjøpt alle mulige asia-merker som ihvertfall jeg aldri hadde hørt om til en billig penge. Men tviler på at du får PS3 til noen god pris der. I andre etasje er det ekstremt stort torg for organisert piratvirksomhet med musikk, CD, DVD (og muligens BD og HD-DVD). Husker ikke hva det heter, men les i Lonely Planet eller lignende, så finner du det. Mener det var helt sør på den grønne linja (?).

Forklaringen på det høye prisnivået i Russland er den enorme forskjellen på fattig og rik. De fattige kjøper klær og nødvendigheter på marked eller boder utenfor sentrum. De rike har så mye penger at de ikke gidder å være prisbeviste. En vanlig nordmann sorterer vel internasjonalt som velstående middelklasse - en klasse som ikke finnes i Russland.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •