Grønt bilde med RGB(PS2)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grønt bilde med RGB(PS2)

Jeg har RGB-kabel til PS2. På spill er det ikke noe problem, men på film blir bildet helt grønt(untatt når jeg kjører DVD regionX plata) hvis jeg bytter til kompositt blir bildet bra igjen også på film.....
    Hvorfor skal det være så Jæ***ig vanskelig da?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony kaller det en kopisperre; ingen DVD med RGB i Europa. Ble en del bråk om dette da PS2 ble lansert.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme greia her... Hvis du har den litt feitere scart kontakten fra Sony så får du grønt bildet. Kanskje hvis en kjøper en uorginal scartkabel så blir det borte?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det spiller ingen rolle. Hvis PS2 sender et RGB-signal ut når du spiller DVD blir bildet grønt. Ved ikke hvordan det er med komponent.

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er en uorginal rgb-kabel....
    uansett, nå har jeg i hvertfall fått klarhet i dette.....
    takk for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komponent blir i farger. Ser helt OK ut.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker den orginale scart-kablen fra sony og action replay 2!jeg har ingen problemer når jeg ser på dvd-filmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rgb fix

For alle som sliter med problemet med "green screen" når de bruker RGB kabel er det ikke all verden å fikse dette. Gjøres enkelt ved å lodde to loddepunkter på forholdvis enkle punkt på hovedkortet. Trenger noen veiledning om hvor disse punktene er for de forskjellige versjonene er det bare å si ifra så skal jeg få ordnet med noen bilder. Denne "rbg fixen" har ingen annen virkning på maskinen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: rgb fix

Sitat Opprinnelig postet av sys
    Denne "rbg fixen" har ingen annen virkning på maskinen
    Rent bortsett fra at du mister all garanti og rettigheter fra kjøpsloven (gjelder i fem år) samt mest sannsynlig også forsikringen om du skulle være så uheldig å svi av huset ditt under forsøket på å starte i gang en modifisert maskin. Rent bortsett fra det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å hallo! Nå tar det av her. Paranoid? ;D

Men selvfølgelig hvis man er så inhabil med loddebolt at man frykter at huset skal brenne ned etterpå er det vel greiest å la vær.

Tror heller ikke forsikringsselskapene kan gjøre noe med det faktum at du har modda PS2'en din. Det er ikke som å chippe bilen.

Men som gutten sier; det er en enkel sak å fikse.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Sitat Opprinnelig postet av sys
    Denne "rbg fixen" har ingen annen virkning på maskinen
    Rent bortsett fra at du mister all garanti og rettigheter fra kjøpsloven (gjelder i fem år) samt mest sannsynlig også forsikringen om du skulle være så uheldig å svi av huset ditt under forsøket på å starte i gang en modifisert maskin. Rent bortsett fra det.

Du var da svært så negativ til dette

å svi av huset ditt under forsøket på å starte i gang en modifisert maskin
    Litt drøy vinkling, men tja. Det kan jo kanskje skje om man stapper full maskinen med støv i tillegg eller noe slikt. Er jo lavspenning inne i selve maskinen så ikke mye som smeller i enorm eksplosjon inni der.

Har du vært med i forhandlinger el før så kjenner du vel til ordtaket "Give some. Get some"
    Tror no de som har en chip har tjent inn maskinen sin noen ganger, men det er jo bare ren spekulasjon.

Rent bortsett fra at du mister all garanti og rettigheter fra kjøpsloven (gjelder i fem år)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Tror no de som har en chip har tjent inn maskinen sin noen ganger, men det er jo bare ren spekulasjon.
    Var ikke klar over at man kunne tjene penger på å modchippe maskinen sin.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Var ikke klar over at man kunne tjene penger på å modchippe maskinen sin.

Kverulant

*Omformulering*
    Spart inn

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå tar det av her! Er du så klønete at du på en måte greier å få PS2'en din til å ta fyr ved å åpne den så kan du like godt brenne ned huset ditt. Da er det helt sikkert andre ting du har mekket på før som er mindre trygt i hjemmet ditt!

Man trenger _normalt gode_ loddekunnskaper for å utføre dette, og som alt annet elektronisk utsyr av denne arten har faktisk ps2'en sikringer den også! Er vel ca 10-12 sikringer totalt. Skal du få maskinen din til å ta fyr må du vel lodde sammen fasene på strømtilførselen og legge aluminiumsfolie over sikringen du har satt på kursen maskina drar strøm fra Når det gjelder garantien på playstation 2 maskiner, er denne på 1 år. Du har jo selvfølgelig "reklamasjonsrett" utover garantien, men den er jo som kjent på produksjonsfeil og har ikke maskinen din tatt kveld etter 1 år er det vel lite som tilsier at det er feil på komponenter som dekkes under denne retten.

Intensjonen min med dette innlegget var kun å informere om at det finnes måter å omgå dette på. Det blir det samme med en DVD-Spiller som man vil gjøre sonefri ved å flashe den med annen firmware, du mister da også all form for garanti. Her er det opp til hver enkelt brukeren selv å avgjøre om det for han/henne er av interesse å ta denne "risikoen". Så om dette ikke passer for deg, så har du faktisk muligheten til å la være. Har selv utført denne modifikasjonen på mange maskiner, og helt utrolignok har ingen tatt fyr enda! Kretsene som du er i kontakt med går også på +3.3v og +5.0v, så muligheten til at noe tar fyr er vel MEGET lite.

Håper noen fant denne informasjonen nyttig, og ikke bare tror at jeg vil få dere til å brenne ned husene deres.

Newcomer Pepa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ble redd nå jeg, satte ps2 min utenfor huset på asfalten der tar den vel ikke fyr... :lol:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bare å ringe:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pepa
    ble redd nå jeg, satte ps2 min utenfor huset på asfalten der tar den vel ikke fyr... :lol:
    Det varmer hjertet mitt å se at alle her tar ansvar og tar de rette forhåndreglene! Og husk, har du åpnet Playstation 2 maskinen din er det viktig at du har utstyr for å slukke brannen som mest sannsynlig kommer til å oppstå! Og pass på at du kommer deg inn på branntomta etterpå og fjerner alle bevis!!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Hvilket mystisk offentlig organ er det som bruker 111?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Grønt bilde med RGB(PS2)

Hei!

Fikk du egentlig vite hvorfor du får grønt bilde på PS2'en din når du ser DVD film? Mener å huske at dette ble et resultat av at man ikke ønsket at forbrukerne skulle kunne kopiere høy kvalitets bilde fra DVD til VHS o.l. Derfor ble dette grønnskjerm funksjonen og macrovision lagt til. Dette er kun i RGB-scart kabelen. Bruker man den "vanlige" gule kabelen som følger med blir det ikke slik.....

Det er korrekt at man kan fjerne dette ved å lodde sammen med noen punkter i maskinen. Disse punktene er ikke kjent i de nyeste konsollene. Tror siste versjon er V4. Maskinene som selges nå er V9/10.

Men hvis man installerer en modchip, forsvinner både macrovision og grønnskjerm problematikken. Chipper som støtter dette er f.eks Ripper 2 Gold, DMS3, Matrix Infinity +++. Disse fåes kjøpt fra 500.- og oppover. Regn med min 500.- for montering i tillegg. Hvis man monterer en slik type chip får man en universal konsoll som spiller alle typer spill, brente, rips, import osv.

Som noen nevner med brann og slikt, er det ikke noe å tenke på...... utfører man en slik modding selv er det værste som kan skje at den ikke overlever loddebolten. Hvis man har liten eller ingen loddeerfaring anbefales det å sette dette bort til noen som har peiling. De fleste i denne "bransjen" gir 1 års garanti på montering og chip.....

Konrad

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du fortsatt spilt over nettet dersom du har en moddet ps2?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •