Wii, PS3, 360 - Hvilken konsoll har du kjøpt eller skal du kjøpe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 72
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wii, PS3, 360 - Hvilken konsoll har du kjøpt eller skal du kjøpe?

Jeg lurte på hvilken konsoll avforumets brukere har skaffet seg og hvorfor.

Selv ble det en Wii på meg, mye av grunnen er kontrollene, endelig noe nytt. Selvsagt er også ventende spilletitler også en årsak.

Det er stor sannsynlighet for at enten PS3 eller 360 også vil ta plass i stua etterhvert, men her er det kun gode spill som bestemmer. Hittil er det ikke noe som har fristet nok. Halo 3 kan bli en avgjørende faktor.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir PS3 på meg.
    Venter på nye gta og gt :-)

Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt xbox 360 og wii.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 her og. Jeg var nær ved å kjøpe en Xbox 360, men valgte PS3 da jeg synes den virker mye mer ferdig, i mangel av et bedre ord. Generelt sett en bedre konstruksjon. Det er godt mulig det dukker opp en 360 i hylla i løpet av året, riktignok, kommer litt an på hvor mye jeg kjeder meg.

Akkurat nå er det relativt få spill som interesserer meg på begge konsoller, men det kommer jo et lass utover høsten. Ninja Gaiden Sigma håvet nettopp inn en 9.3 på IGN, så satser på at det spillet holder ut sommeren for meg.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 på meg på grunn av Gran Turismo og Blu-ray

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3, rett og slett pga. billig BluRay og potensialet i den når de utvikler programmer og spill som kan "release the beast".... Strålende fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ps3!

Jeg gikk for PS3 fordi den så bra ut på papiret, den så bra ut i virkligheten, den forholdsvis enkel å bruke, den er kompatibel med fex PS2 spill , som jeg har noen av :P pluss at den er kompatibel med diværse andre småting som tatstatur og headsett og andre USB dingser(kamera, telefon, the list goes on...)

Litt synd med de "barnesykdommene", hvis vi kan kalle det det, som har herja og tildels herjer enda: Manglende kompatiblitet med diverse ting og tildels dårlige\kjedelige spill.
    Men jeg satser på at den vil komme mer til sin rett etter et år eller to.

Nevnte jeg blueray?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Xbox 360 m/ HD-DVD add-on og PS3. Begge har sine egne serier med råe spill så det holdt ikke med den ene eller den andre ;P

Playstation 3; Final Fantasy, Gran Turismo, Grand Theft Auto, God of War
    Xbox 360; Forza, Halo, Gears of War, Project Gotham Racing

Så... Ingen pose og sekk her med mindre man kjøper begge.

Edit; Ikke det at jeg spiller så mye lenger, men gøy å slå ihjel dødtid med da... Enn at det er hobbyting...

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XBOX360 - Aldri vært et tema for meg. En ren spillemaskin og jeg spiller helst på pc. Ikke får jeg så mye spilletid i stua heller

Wii - Denne stod høyt på ønskeliste hele fjor høst. Selv dama syntes denne virker dritmorsom. Var like før jeg klinte til, men..

PS3 - ..så begynte jeg å lese litt om PS3. Blu-ray, DVD oppskalering, streaming av film over trådløst nett osv osv. En 'billig' medialink med utallige muligheter. I tillegg kan man spille på'n. Til høsten ryddes det plass under TV'n, da kommer PS3 hjem til Vik

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt PS3 siden lanseringsdagen. Har større tro på de over tid selv om konkurrentene kan ha virket bedre frem til nå. Kun spørsmål om tid, og de siste firmware oppdateringene lover godt. Jeg føler meg også mer komfortabel med en veldig kraftig maskin som PS3. Tror kontrollene man har til f.eks. Wii fort blir lansert i lignende utgaver på PS3. Singstar, Guitar Hero, Eyetoy i PS3 generasjon er jo underveis. Snart kommer community/virtuell verden spillet "home".
    Har også god tro på Blu-Ray og PS3 var det klare valget til min nye Full-HD tv.
    Jeg er også mer tilhenger av virkelighetsnære spill som man får til Sony enn Donald Duck aktige nintendo spill.

Men hver sin smak!

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3...

Pga Blu-ray, Gran Turismo og Guitar Hero/Rock Band!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wii

Jeg har til nå kjøpt wii, og dette utelukkende på grunn av Zelda
    Har blitt helt hekta!

Når gt3 og nye GT kommer skal jeg vurdere ps3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Xbox360 siden launch, fantastisk maskin med mye bra spill. Kjøpte også Wii men den solgte jeg igjen pga utrolig mange elendige spill og dårlig grafikk. Kontrolleren var morsom i 10 minutter så ble det bare dølt. Skal også ha meg PS3 men venter til det kommer noen "must have" spill til den og at prisen forhåpentligvis faller en god del.

Å velge mellom 360 og PS3 er bare tull, det er bare å kjøpe begge (hvis lommeboka tillater det) så får man det beste fra to verdener. Nå som det er/kommer mange spill som er ekslusive til èn konsoll kan man ikke bare ha en av dem

Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Banarne
    Å velge mellom 360 og PS3 er bare tull, det er bare å kjøpe begge (hvis lommeboka tillater det) så får man det beste fra to verdener. Nå som det er/kommer mange spill som er ekslusive til èn konsoll kan man ikke bare ha en av dem
    Da skjønner jeg ikke hvorfor du solgte Wiien. Kommer jo mange gode spill der og.

Har selv PS3 og Wii og synest det er spilltørke på dem begge. Jeg har 4 Wii spill og 1 PS3 spill (Tekken 5 kjøpt gjennom PS store.

Wiimoten er ikke noe "jeg blir lei av", det er en kontroll på lik linje med alle andre gamepads. Det er ikke den som skal være morsom men spillene. Er PS3/Xbox360 kontrollene noe mindre kjedelige?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har:

Wii: pga retro spill, zelda, metroid
    Ps2: FInal Fanatsy, kingdom hearts og fordi ps3 ikke er noe spesielt bra på ps1/2 spill

Ps3: Final Fantasy, Assasins creed, Blue Ray, Folding

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PantZman
    Da skjønner jeg ikke hvorfor du solgte Wiien. Kommer jo mange gode spill der og.

Har selv PS3 og Wii og synest det er spilltørke på dem begge. Jeg har 4 Wii spill og 1 PS3 spill (Tekken 5 kjøpt gjennom PS store.

Wiimoten er ikke noe "jeg blir lei av", det er en kontroll på lik linje med alle andre gamepads. Det er ikke den som skal være morsom men spillene. Er PS3/Xbox360 kontrollene noe mindre kjedelige?

Wii'en ble solgt pga at jeg ikke kunne se noe kule spill i overskuelig fremtid som JEG har lyst til å spille. Spill àlà Mario tiltaler meg ikke i det hele tatt og de er det mange av på den boksen. Og i tillegg den kontrollen, denne viftinga med armene ble bare teit. Grafikken ser ræva ut på LCD tv'n min.. det lukter lite NextGen over det hele.. Kan jo lure på hvorfor i det hele tatt jeg gadd å kjøpe den, men den var billig. Fikk uansett solgt den med god fortjeneste
    Jeg respekterer at andre finner denne lille boksen er morsom, men den passet ikke meg.

Xbox360 kontrolleren syns jeg er fabelaktig å bruke. PS3 kontrolleren syns jeg ikke er så god, men jeg får bare venne meg til den.

Kommer det noen überspill til Wii i fremtiden (selv om jeg tviler) så kan jeg bare kjøpe den igjen.. koster jo ikke all verden. Liten plass tar den også

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 360. Liker Wii-konseptet, men foreløpig synes jeg den mangler gode spill, og kontrollen virket rimelig tilfeldig og unøyaktig på de spillene jeg har prøvd. Kommer nok muligens til å kjøpe den etterhvert om spillene blir bedre.

PS3 har foreløpig ikke så mye å by på utover høy pris, så den står jeg over til ting tar seg opp.. Til streaming bruker jeg fortsatt XBOX med formidable XBMC, selv om det ikke takler HD. Om noen klarer å porte XBMC (m hd-støtte) til PS3 blir den kjøpt på dagen :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har både X360 og PS3. Begge har samlet en del støv, men det endrer seg nok når Mass Effect og Bioshock til 360, og Lair og Heavenly Sword slippes .

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drar til USA til søndag, ikke umulig det blir en PS3 med hjem i kofferten.. Skal sjekke ut Wii også, siden det virkelig er en gøyal maskin, men den kan man kanskje like greit kjøpe hjemme. X360 er utelukket grunnet støy og en god del problemer med den generelt sett.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ps3

PS3 har overtaket vil nå i alle fall jeg påstå. eg liker i alle fall den best, har hengt med sony siden 1'er og har fortsatt alle 3 ;-)

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •