PS3, ny firmware støtter H264! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 51 av 51
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Best case x264 på PS3

Tenkte jeg skulle lage en liten guide for hvordan man på "lettest" måte kan spille av en .mkv fil på PS3.

Dette trenger du:
    En PC med

En PS3 med nyeste firmware

Da er det bare å få programmene opp å gå.
    PS3 vil finne SimpleCenter automatisk.
    GOTsent bruker 10-30 minutter på en fil. Det er bare lyden som konverteres og ikke videoen. Plasser filen slik at PS3 får tak i den i SimpleCenter, og spill av eller kopier over til PS3.

Denne metoden fungerer på 90% av .mkv - materiale, og er relativ kjapp da det bare er lyden som konverteres.

Som en bonus for oss nordboere, er det muligheter for å legge til undertekster i fila, men da må fila konverteres og dette tar mye lenger tid avhengig av lengde og størrelse på fila, samt maskinvaren på PC'en.

Et tips til slutt, for å være sikker på et godt resultat. Gi filene et nytt "enkelt" navn. GOTsent (eller egentlig MP4BOX, som GOTSent bruker) har problemer med lange filnavn og spesialtegn.

Lykke til med HD-sjåing på PS3!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Best case ever

Enkleste måte er jo å bruke programmet MKV2VOB.
    Last ned her http://www.3r1c.eu/mkv2vob/mkv2vob.exe
    Bruker bare noen få minutter på å gjøre om en 720p/1080p-mkv til en vob-container eller mpeg-container om du ønsker det.
    Da greier man seg med det, trenger ingen andre tulleprogram :twisted:

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mkv2Vob er faktisk et genialt program som Tommy nevner. Programmet er under kontinuerlig utvikling og har blitt enda enklere siden jul. Så langt støttes kun AC3 lyd, men er det andre formater så blir fila konvertert, hvilket tar noe lengre tid men likevel automatisk.
    Changelog og info:
    mkv2vob: New App to Remux MKV x264/AC3 which play on PS3 - Doom9's Forum

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mkv2vob er i sannhet et genialt program! Testet ut en 1080p sample av Transformers i går, og det ble FullHD glory med DolbyDigital i stua Min 2 dager gamle PS3 og Bravia TV er allerede elsket

Menne: så vidt jeg forstår så vil 1080p filer få et visst kvalitetsstap? Synes den var noe mindre detaljert enn originalfila.

Og: hva er de beste innstillingene? Koder dere som mpeg2, xvid eller x264? Siden man egentlig bare endre kontainer så skal vel kvaliteten bli uforandret på 720p filer?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Settepotet
    mkv2vob er i sannhet et genialt program! Testet ut en 1080p sample av Transformers i går, og det ble FullHD glory med DolbyDigital i stua Min 2 dager gamle PS3 og Bravia TV er allerede elsket

Menne: så vidt jeg forstår så vil 1080p filer få et visst kvalitetsstap? Synes den var noe mindre detaljert enn originalfila.

Og: hva er de beste innstillingene? Koder dere som mpeg2, xvid eller x264? Siden man egentlig bare endre kontainer så skal vel kvaliteten bli uforandret på 720p filer?
    PS3 og Bravia går fint sammens ja, kjører det selv :-D
    99% av alle 720P MKV'er vil ikke få noe kvalitetstap. Ingen rekompresjon eller transcoding blir gjort. Eneste som blir gjort er at streamene blir splitta og muxa inn i en vob-container. Når det angår 1080P MKV'er trenger disse som regel transcoding og man vil få et ørlite kvalitetstap, men det jobbes kontinuerlig med å få disse til å funke på PS3 uten transcoding også.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et godt skritt i riktig rettning dette her!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt testing i går så endte jeg opp med at MPEGII i vob container var den beste løsningen. 1080P sampler av Cars og 300 så helt abnormt bra ut

Nå er neste problem: å få dette streamet til PS3. Vil dette være håpløst med trådløst? Trøblet med Tversity i går, men trur brannmuren min krølla seg. Skal teste videre i dag.

Må eventuelt kjøpe en billig 8 GB minnepinne.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der jeg bor er det flere med trådløst nett og følgelig ikke helt stabilt. Det er ikke allverdens båndbredde man trenger for å streame, men stabil overføring har vist seg å være essensielt. Til slutt gav jeg f og trakk kabel ned i stua og kjøpte en gigabitswitch. Det var noe ganske annet!
    Bytte av musikkfiler skjer uten buffring og film i HD-oppløsning går uten hakking og spoling funker utmerket. Det gjorde det IKKE da jeg kjørte trådløst.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Streaming av 1080P x264 video gikk ikke bra. 720P gikk derimot smertefritt. Jaja, 720P for holde inntil jeg kjøper en stor nok minnepinne.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Noen som har fått til H.264 720P her? lasta ned siste KLiKK podcast i HD, men gikk ikke å streame fra min PC ...

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg må koble PS3-en til med kabel slik at jeg får prøvd dette her. 54Mbps er nok ikke tingen når man skal streame i HD.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •