PS3, ny firmware støtter H264! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 51
    Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sony har vel fortsatt klart å holde sperren inntakt mht til at 3.part OS ikke får tilgang til PS3's GPU. Inntil noen klarer å komme rundt den vil vel en eventuell linux distro bli litt avspist. På den annen side er vel Cell prosessoren kanskje god nok til ta jobben selv uten hjelp fra GPU.
    Det blir uansett spennende å følge med. PS3 ser ut til å kunne seile opp som en god mediahub, selv med Sony's egen firmware. Genialt liten sak den PS3'n.

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andreasn
    IBM jobber vistnok med en kompilator til Cell-prosessoren. Denne vil gjøre det enklere og raskere å flytte Linux-distroer over på PS3.
    Hva er det med dette å få inn linux og greier på spillkonsoller...? Er det ikke bare enklere å bruke en PC med Linux...? Dette er jo bare tåpelig spør du meg. Spillkonsoller er laget for å spille på. Resten som multimedia og slikt er det da bare banalt mye enklere å bruke en PC til?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av colgol
    Hva er det med dette å få inn linux og greier på spillkonsoller...? Er det ikke bare enklere å bruke en PC med Linux...? Dette er jo bare tåpelig spør du meg. Spillkonsoller er laget for å spille på. Resten som multimedia og slikt er det da bare banalt mye enklere å bruke en PC til?
    Jo mer jeg slipper å bruke PC, jo bedre er det.. IMHO.. Så lenge jeg kan bruke mus og tastatur på PS3 så anser jeg det som en fordel, og ikke en ulempe.. Når du i tillegg kan surfe på enkle websider via det vanlige PS3 grensesnittet, så er det ikke mye jeg egentlig trenger en HTPC til lenger.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av colgol
    Har du noensinne prøvd Xbox Media Center? Dersom dette programmet var tilgjengelig til andre systemer så hadde det når som helst knust ethvert htcp oppsett (imho).

Prosesssorkraften i en ps3 er i utgangspunktet perfekt dersom noen hadde klart å porte xbmc.

Og hvorfor skal man begrense en spillkonsoll til spill, når den kan gjøre så utrolig mye mere? DET er jo bare tåpelig spør du meg

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en PS3 men vurderer å kjøpe/bygge en HTPC. Grunnen er at jeg ønsker enkel avspilling av de fleste video-format uten å først brenne til data-dvd og putte de inn i multiformat-DVD spilleren min. Men dette er vel kanskje PS3 i ferd med å løse?
    Videre ønsker jeg mulighet til å bruke EPG (elektronisk program guide) og det å gjøre opptak av tv-program til harddisk.

Noen som har oppfatninger om hva vi kan regne med at PS3 vil kunne gjøre etterhvert og hvorvidt en PS3 eier burde ha en HTPC også

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oladunk
    Jeg har en PS3 men vurderer å kjøpe/bygge en HTPC. Grunnen er at jeg ønsker enkel avspilling av de fleste video-format uten å først brenne til data-dvd og putte de inn i multiformat-DVD spilleren min. Men dette er vel kanskje PS3 i ferd med å løse?
    Videre ønsker jeg mulighet til å bruke EPG (elektronisk program guide) og det å gjøre opptak av tv-program til harddisk.

Noen som har oppfatninger om hva vi kan regne med at PS3 vil kunne gjøre etterhvert og hvorvidt en PS3 eier burde ha en HTPC også
    Du kan jo fra GameOS spille av musikk/filmer, m.m. som du har på en PC på samme LAN/WLAN. EPG stuff tror jeg nok må custom SW til, gjerne i Linux... Jeg vet det finnes et mediacenter til linux på ps3 allerede, men problemet er hypervision..

Jeg har linux på min ps3 og har hatt det *lenge*, men har rett og slett ikke giddet å brukt det :P Men de fleste hadde klart seg lenge med linux ps3, med tanke på at mesteparten av databrukere bare leser epost, skriver på msn, henger på facebook, nettby, etc. Gaming i linux er neppe noe å satse på uansett og windows 2000/xp med så lite ram går ikke rundt..

Dog. mediacenter funksjonalitet hadde vært greit å hatt på otherOS

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

x264

Det ser ikke ut som PS3 kan spille av .mkv som er et x264 format, noen som tror den drømmen vil gå i oppfyllesle, eller er det i hele tatt andre konsoller/dvd spillere som tar dette formatet?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av megaman80
    eller er det i hele tatt andre konsoller/dvd spillere som tar dette formatet?
    jada, xbox (oldschool) tar formatet, men har dessverre ikke prosessorkraft til å spille det knirkefritt. Håper bare at en av de andre konsollene snart takler det, ellers må jeg få gang på htpcen igjen...

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MKV er et opensource containerformat (matroska). Containerformatene er lagd slik at de er UAVHENGIGE av video/audio/subpixel streams. Sony vil neppe støtte denne formen for mediacontainer siden denne ikke er definert av et av de gitte consortium (ieee, mpeg).
    Når det gjelder h.264 eller mpeg 4 part 10 eller Mpeg 4 AVC (kjært barn har mange navn) så øker Sony støtten for ulike subprofiler og ikke minst levels gjennom firmware oppdateringer. Se H.264/MPEG-4 AVC - Wikipedia, the free encyclopedia for mer.
    For å spekulere, tipper jeg sony legger inn støtte for Mp4, TS, PS, AVI og kanskje MOV/QT som containere etterhvert. Noen av disse er allerede søttet.
    Om Divx/Xvid (Mpeg4 ASP)noen gang blir støttet kommer veldig ann på press fra brukerene og avtale som divx networks gjør med sony.

mine 2 øre..

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe problem å spille av MKV filer på PS3. Det er bare å kjøre en rask lydkonvertering med et program som heter PS3 Video 9( tar ca 15 min per time materiale), dette gjør da lyden om til stereo og bytter "container" på filen og den spiller problemfritt på PS3.:-D Setter profilen på MKV passtrough stereo/160kbps
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par spørsmål her

1.
    Hvordan er det med annet OS(Linux) til PS3 nå? Er det kommet noe "bedre"?

2.
    Og hvordan blir det med PS3 når en innstaller annet OS? Tenker på oppstarten, og om en kan velge imellom Sony oppstart eller Linux oppstart.

3.
    Når en legger inn Linux OS, vil det gjør at en formatere alt som er på hdd`en?

4.
    Hvilke formater vil PS3 spille av når f.eks Linux er på PS3? Tenker på video format

5.
    Hvordan er mappe strukturen? finne frem til filmene som ligger på nettverket?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ikke ut som PS3 kan spille av .mkv som er et x264 format, noen som tror den drømmen vil gå i oppfyllesle, eller er det i hele tatt andre konsoller/dvd spillere som tar dette formatet?
    Ja det er det - og flere kommer - Dvico Tvix 4100 er den jeg sverger til for øyeblikket - takler alt av x264 mkv nå (både 720p og 1080p i både PAL, NTSC og 24p avhengig av kilde) selv om du enkelte steder kan lese det motsatte (nyeste firmware har fikset det meste av problemer)

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ikke så sannsynlig at Sony gjør veldig mye for å gjøre det lettere å spille av et format som er mye brukt til å piratkopiere filmer og serier....

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TVersity gjør vel jobben, spiller av alle type filer og bilder.
    Det er bare to ting som er feil:

1. Det spilles bare av i stereo og ikke i surround lydene som er med fila.

2. Det hakker litt når jeg spiller av hd filmene, men det er vel PCen sin feil?

Jeg kjører Vista Ultima

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Aha...

Kan man altså kjøre div-x på ps3? Det har jeg ikke fått til... Den sier bare unsuported file format.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Kan man altså kjøre div-x på ps3? Det har jeg ikke fått til... Den sier bare unsuported file format.
    Har nå lest igjennom tråden og ut i fra det jeg har lest så kan den ikke det...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis du installerer TVersity på PCen din, så skal PS3 spille av alt du share med PCen. Med TVersity vil PS3 spille av det windows media playeren spiller av.

Sjekk ut Abcsøk: Verden - TVersity

Hjemmesiden deres
    TVersity » Home

Screenshots
    TVersity » Screenshots & Videost

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ITavisen | PS3 får DivX

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil bare gi tilbakemelding til de av dere som prøver å skifte container på en mkv film til mp4 ved hjelp av PS3 Video 9 programmet. jeg fikk ikke dette til med mkv passtrough instillingene. det gikk et sekund fra start, til convert complete. og den nye filmen fantes ingen sted. etter mye om og men, så kom jeg over programmet GOTsent 0.23 Beta. dette gjorde susen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Har et par spørsmål her

1.
    Hvordan er det med annet OS(Linux) til PS3 nå? Er det kommet noe "bedre"?

2.
    Og hvordan blir det med PS3 når en innstaller annet OS? Tenker på oppstarten, og om en kan velge imellom Sony oppstart eller Linux oppstart.

3.
    Når en legger inn Linux OS, vil det gjør at en formatere alt som er på hdd`en?

4.
    Hvilke formater vil PS3 spille av når f.eks Linux er på PS3? Tenker på video format

5.
    Hvordan er mappe strukturen? finne frem til filmene som ligger på nettverket?
    1.
    Ubuntu er den Linux distroen som er "best" til PS3, når det gjelder brukervennlighet og "Windows-følelse". Den er derimot litt ressurskrevende "ut-av-boksen". Xubuntu med Fluxbox er litt bedre med tanke på avspilling av video.

2.
    Du skifter til Other OS (Linux) i XMB. Og alle oppstartene etter dette blir da i Linux. Man kan gå tilbake til XMB med kommandoer i linux (boot-game-os) eller ved å holde Powerknappen "nede" i 5 sekunder ca.

3.
    Ja. Man må ta backup.

4.
    Linux har muligheter for å spille alle formater. Desverre har Sony hindret tilgang til Grafikk prosessoren og det er bare CPU som blir brukt. Denne er derimot kraftig nok, men PS3 kommer også med alt for lite minne, noe som gjør at all video, spesielt HD-formater spilles av hakkete og er ubrukelige. DVD kvalitet går fint med et par tweaks i Ubuntu distribusjonen. Det jobbes med en løsning får å få til bedre avspilling. Men min mening er at vi aldri vil få spilt av HD-kvalitet uten tilgang til GPU.

5.
    Vet ikke hvor kjent du er med Linux, men det er vanlige mappestrukturer som vi er vant med fra Windows. Med muligheter for å koble til USB disker. Linux leser FAT, NTFS, EXT2 og EXT3 og sikkert andre også. Det er ikke noe kobling mellom PS3 mappestrukturen (filsystemet) og Linux FS (EXT3).

Det er muligheter for å sette opp SAMBA slik at man kan få kontakt med andre PC'er i Windows-nettverket. (Og selvfølgelig Linux-nettverket, hvis det er det man bruker)

Håper dette var oppklarende!

Tilslutt vil jeg komme med en personlig bemerkning.
    Jeg kjøpte PS3 ene og alene for å bruke denne som Mediasenter for videofilene mine. Og er meget skuffet over hva man faktisk kan spille av, og det er en lang vei å gå før PS3 kan bli et mediasenter som imøtekommer dagens krav.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •