PS3 MediaCenter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer runebass sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 MediaCenter

Pokker jeg blir så frusturert Jeg får ikke til å streame musikk til ps3 mer.
    Det fungerte som en drøm første gang jeg prøvde det. Men nå fungerer det ikke lenger... Får denne bekjeden her ;

"Kontakt til mediaserveren kunne ikke etableres. Sjekk innstillingene for mediaserveren og nettverksenheter."

Har sjekke alle mulige instillinger på mediaplayeren(tror jeg), aner ikke hvorfor det plutselig ikke fungerer mer...

Noen her som kan hjelpe meg med dette prob ?

Newcomer Wireless... sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at du får den feilmeldingen pleier å være at internett dekningen blir for svak.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wireless: det krever jo at han bruker TRÅDLØS tilkobling i såfall...

Runebass: bruker du kablet eller trådløs overføring? Hvis du bruker trådløs, prøv med kabel og se om det hjelper..

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du bruker WMP11? Prøv heller Nero MediaHome, det er mange som får det til å funke med det. MPEG2 skal visstnok også fungere.

Jeg har litt problemer med det, den bruker litt for lang tid å buffra fra data før det kommer til PS3'en. Men det er mange andre som får det til å fungere.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådløs bruker jeg. Rart at det funka bra før, men plutselig ikke nå lenger.
    Tenkte jeg skulle prøve å gi Nero et forsøk nå.
    Men takk for alle gode svar

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp

Da har jeg tatt i bruk NeroMediaCenter. har kontakt med NeroMediaCenter via PS3 nå, men prob nå er at jeg ikke får opp noen sanger
    Jeg har lagt til de mappene jeg vil dele på nero, men de kommer ikke opp på PS3. Er det noe spess jeg må gjøre?

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har og prøve Nero Media senter.... men det var svinaktigt tregt. Index tjenesten (som må kjørest før det kommer fram noe på PS3'en) er noke av det treigaste index systemet eg nokon gong har sett!!

Eg har avinstallert heil skiten... skal prøve Tversity og oppskriften her:

PS3 AVI Transcoding on the fly using Tversity - PS3Forums

Håper den funker bedre.

Newcomer Wireless... sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Wireless: det krever jo at han bruker TRÅDLØS tilkobling i såfall...

Runebass: bruker du kablet eller trådløs overføring? Hvis du bruker trådløs, prøv med kabel og se om det hjelper..
    Ja, du har helt rett, det avhenger jo selvfølgelig av det. Men i dagens tider tok jeg det for god fisk at de fleste har trådløst

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker eller, nå gir jeg opp:twisted:
    Jeg føler at jeg har prøvd absolute ALT ! Men jeg får dette ikke til å fungere:evil:

Har prøvd :
    WMP11: Fungerte som en drøm første gangen, fungere ikke mer nå. Får denne feil beskjeden her "Kontakt til mediaserveren kunne ikke etableres. Sjekk innstillingene for mediaserveren og nettverksenheter."

Nero HomeMedia: kunne vært bra, men får jeg stort sett bare Inkomptibel data 99% av gangene

TVersity: Virket som et lovende å raskt greie, men for akkurat det samme som nero Inkomptibel data..

Min teori er at det kan rett å slett være litt dårlig signal(langavstand) , men dette syntes jeg er rart med tanke på at det fungerte 1 HEL dag feilfritt, å nå fungere det plutselig ikke mer...

I mine øyne fins det 2 alternativer som kan fungere etter min menig:

1. Kjøper en slags "RANGE BOOSTER" Sett litt på nettet, å det virker som det er mulighet for å forberde singnal på routern. Noen ider eller erfariger med dette?? Fint å høre hva andre sier om denne løsningen.

2. Koble via kabel og ikke ha det tråløst Dette er siste utvei, og en utvei jeg egentilig ikke har lyst til.... men, men...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det sånn kabel jeg må koble via pc(router) til ps3, for å spille av MP3, filmer, bilder osv på PS3's MediaSenter?
    Patchkabel FTP CAT5E krysset 10,0m.

Netshop Oslo - pc data foto minne digital - Patchkabel FTP CAT5E krysset 10,0m

Hvis ikke en sånn kable, åssen kabel må jeg da bruke?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runebass

TVersity: Virket som et lovende å raskt greie, men for akkurat det samme som nero Inkomptibel data..
    Bruker dette selv, og fikk det til å fungere når jeg åpnet for programmet i brannmuren... Har du gjort det?

Fungerer utmerket - flott program!!

Stingray

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat samme problemet. Bruker kabel. Det merkelige er at det går helt fint å se på bilder, men når jeg skal spille musikk får jeg samme feildmelding som tråd starter.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ps3 Hdd

Jeg lurer bare på om det er samme hva slags 2.5" SATA HD jeg bruker til PS3:
    Samsung SpinPoint M5S 250GB 5400RPM SATA 2,5"
    Western Digital Scorpio 160GB 5400RPM SATA 2,5"
    Ville f. eks. disse funke?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

monster cable

må man ha en dyr HDMi kabel for å få vist ordentlig 1080p fra PS3 til f. eks. Samsung M86 52" LCD? eller holder d med en billigkabel til 200kr?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har problemer med trådløs overføring..... Sjekk at dere bruker en kanal for WLAN som ikke samtidig brukes av f.eks. en nabo. Dette vil seriøst påvirke båndbredden. Det skal være 13 kanaler å velge mellom såvidt jeg husker.

Se f.eks. på dette programmet for å se på kanaler i området:

ITpro Nedlastinger: Network Stumbler 0.4.0 - Få informasjon om tilgjengelige trådløse nett

Legg dere så langt unna andre kanaler i frekvensspekteret som mulig.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av megaman80
    må man ha en dyr HDMi kabel for å få vist ordentlig 1080p fra PS3 til f. eks. Samsung M86 52" LCD? eller holder d med en billigkabel til 200kr?
    Det holder med en til 200,-. Dyre kabler har gjerne noe bedre kontakter, så hvis utstyret flyttes litt på osv kan det ha noe for seg. Digitale kabler skal enten funke eller ikke, uavhengig av pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av megaman80
    Jeg lurer bare på om det er samme hva slags 2.5" SATA HD jeg bruker til PS3:
    Samsung SpinPoint M5S 250GB 5400RPM SATA 2,5"
    Western Digital Scorpio 160GB 5400RPM SATA 2,5"
    Ville f. eks. disse funke?
    Dette var jo rimelig offtopic, men du må passe på følgende:
    1) disken må være en "laptop disk"
    2) helst minimum 5400rpm

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver og sjekker ut PSUbuntu til PS3, kombinert med en Ubuntu Filserver i påvente av Ubuntu Home Server. Tror dette kan blir en bra kombo, kommer med mere den dagen det funker

For andre som ønsker å eksperimentere så har vi noen linker her:
    psubuntu.com | Ubuntu on a Playstation 3
    Ubuntu Home Server Edition
    Freevo | Home theatre platform

Det rører seg også på grassrota mht til å få XBOX360's HD DVD spiller til å funke på PS3 Så langt kan man lese filer fra drevet, men siden man ikke har noen vettuge drivere til skjermkortet enda hakker bildet ved avspilling av HD-materiale. Uten lyd funker det visst ok. Den dagen PS3 kan spille HD DVD med XBOX-utstyr skal jeg flire godt. Vi får krysse fingrene.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Har man med Ubuntu eller andre linux OS de samme funsjoner som ps3 OSet, spill, ps store, spille spill & demoer rett fra hardisken.?

- Er det dualboot.?

- Kan man med Ubuntu bruke eks. aMSN på ps3.?
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man med Ubuntu eller andre linux OS de samme funsjoner som ps3 OSet, spill, ps store, spille spill & demoer rett fra hardisken.?
    Ja og nei. I utgangspunktet kan man bruke Ubuntu til alt tilsvarende som den skulle vært installert på en PC. MEN, PS3 blokkerer tilgang til skjermminne for 3.parts OS så spilling bortfaller ganske greit. PSUbuntu er et tilleggsOS med de fordeler og bakdeler det har. Mitt bruk blir avspilling av musikk/film fra filserver på hjemmenettet da støtten for det i PS3's eget OS er heller dårlig. I linux VLC (medieavspiller) har man codecs for mer eller mindre alt man måtte komme over.

- Er det dualboot.?
    Ja, enten Ubuntu eller XMB

- Kan man med Ubuntu bruke eks. aMSN på ps3.?
    Har ikke testa, men det er sikkert fullt mulig. Teoretisk skal man kunne kjøre mer eller mindre alle applikasjoner på en PS3 som på en PC, men det vil sikkert alltid være noe som ikke går helt etter planen.

Nå er jeg også sylfersk på Ubuntu så jeg kan prate litt mot bedre vitende. Har lest øynene store og våte på diverse forumer siste dagene fir å sette opp en ubuntu filserver. Når (hvis) jeg får alt til å funke skal jeg forsøke å forfatte en miniguide for filserver vs PSUbuntu. Men det blir ikke denne uka for å si det sånn

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •