PS3 owners can’t enjoy Dolby TrueHD or DTS HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 owners can’t enjoy Dolby TrueHD or DTS HD

*Slettes*

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Link: PS3 Vault » No awesome sounds for PS3 owners?

No awesome sounds for PS3 owners?
    Filed under: Main — Admin DK @ 4:45 pm

According to EngadgetHD,

When the PS3 hit the street it was recognized as one of the most full featured Blu-ray players to date, but it seem now that PS3 owners aren’t getting everything they thought they were. It has recently been uncovered that although the PS3 does have an HDMI 1.3 port, the software does not support bit stream audio. What this means for Blu-ray fans is that when they finally pick up one of those new Onkyo receivers with HDMI 1.3, that they still can’t enjoy Dolby TrueHD or DTS HD because there is no way to get the bits out of the PS3. Of course the DTS track can still be down mixed and PCM audio is supported, but so much for being the most capable Blu-ray player available.
    Ser at det er mange som mener at engadetHD (kommentarene som blir lagt igjen der) ikke har helt rett i det de sier, men hvis det faktisk stemmer så er det ganske dårlig av Sony.

Hvis det stemmer så kan PS3 eier kan håpe på, er at siden dette er en software mangel så kan en firmware oppdatering ordne opp i dette, så lenge det er mulig og oppdatere denne delen selvfølgelig. Uansett så er det ganske dårlig av Sony at 1.3 ikke enten hadde gjort dette klart fra før, eller faktisk laget ett software som står til spesifikasjonene.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Slettes*

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony responds to rumors of the PlayStation 3's audio limitations - PS3 Fanboy

Yesterday, sister site Engadget HD posted a link to a site that claimed the PlayStation 3 wasn't capable of outputting Dolby TrueHD or DTS HD, even though the PS3's HDMI 1.3 support should guarantee that. Dolby TrueHD and DTS HD are considered two of the highest-end audio formats on the market and since the PlayStation 3 is advertised as being able to support both of them, this caused a bit of an uproar amongst the more hardcore technophile PS3 owners.

Sony responded later in the day though, stating that the PS3 DID indeed support both formats - but that you have to use the PS3 to decode the signals, not a separate AV receiver. A minor bummer, but not a huge deal. Now, I just need $1600 to buy a receiver that actually supports HDMI 1.3.
    No big deal?
    Man skal da kunne kreve at en vare leverer det som kreves.
    Merkelig egentlig at de kan hevde å ha HDM1.3 når de mangler vesentlige funksjoner spør du meg.

Forhåpentligvis er dette noe som kan fikses med firmware oppdatering.

I de fleste tilfeller blir jo lyden bedre om den dekodes i receiver fremfor spiller, selv om det overføres digitalt.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. PS3ern måtte nesten ha *noen* skavanker den også.. men jeg er litt skuffa.. Fortsatt er det omtrent ingen receivere som støtter HDMI 1.3, så det er jo ingen krise at den ikke støtter overføring av bitstream *enda*, men jeg håper virkelig de får løst det i en patch med tiden. DTS MA klarer den jo ikke å dekode uansett, så da må en jo overføre det som bitstream dersom en skal kunne dra nytt av den..

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony responds to rumors of the PlayStation 3's audio limitations - PS3 Fanboy
    Sony responded later in the day though, stating that the PS3 DID indeed support both formats - but that you have to use the PS3 to decode the signals, not a separate AV receiver. A minor bummer, but not a huge deal. Now, I just need $1600 to buy a receiver that actually supports HDMI 1.3.
    Det høres nesten ut som at han som skriver dette har skrevet feil

Først sier han har man MÅ bruke PS3 til å dekode True HD og DTS HD, fordi PS3 ikke kan sende disse direkte . Så avslutter han med å si at han trenger penger for å kjøpe en forsterker som takler HDMI 1.3

Det riktige er vel at PS3 kun kan sende disse lydformatene i Bitstream, og ikke dekode dem selv, slik at man må ha en ny forsterker med HDMI 1.3 på for å nyte dem.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det du sier er at når min PS3 er koblet med HDMI til min Yamaha RX-V1800 så er det riktig å bruke bitstream og ikke Lineær PCM ved avspilling av BD?

Er litt forvirra her nå.

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krestjan
    Så det du sier er at når min PS3 er koblet med HDMI til min Yamaha RX-V1800 så er det riktig å bruke bitstream og ikke Lineær PCM ved avspilling av BD?

Er litt forvirra her nå.
    La PS3 stå på Lineær PCM så tar den seg av dekodingen av TrueHD og sender som LPCM til din Yamaha

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krestjan

Er litt forvirra her nå.
    For å få HD lyd så må du bruke PCM. Bitstream så får du kun vanlig Dolby Digital og DTS. Da kan du like greit bruke optisk.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    For å få HD lyd så må du bruke PCM. Bitstream så får du kun vanlig Dolby Digital og DTS. Da kan du like greit bruke optisk.
    Dette er riktig.

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det riktige er vel at PS3 kun kan sende disse lydformatene i Bitstream, og ikke dekode dem selv, slik at man må ha en ny forsterker med HDMI 1.3 på for å nyte dem.
    Dette er feil.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK

Filmen 300, ved Lineær PCM får jeg opp Dolby TrueHD 48kHz med en variabel bitrate på tvskjermen. Jeg kan og velge et PCM spor som har CBR 4,6MB. Hvem av disse er liksom "best" ?

Kan ikke watte opp så sent så får liksom ikke testet selv nå.

EDIT:

Fant all info jeg trenger i en annen tråd, takk for all hjelp

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Dette er feil.
    Jeg tror jeg skrev litt feil i den setningen. Leste igjennom ett par ganger nå, og skjønte ikke selv hva jeg tenkte på

Det er riktig det at det er feil.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •